Rododendron…….den vakre blomsten med det vanskelige navnet

Etter jobb ble det tid til litt hagearbeid. Kjøpte meg også en ny kantklipper fra Gardena.

Men samme slitet som den gamle. Tråden forsvinner. Ledning ut. Stå på hue, maskinen mellom beina for å trekke frem tråden. Igjen og igjen. Ledning inn. Klippe gress, tråden forsvant igjen….sånn gikk kvelden. Får ta mer i morgen 🙂

Og så lurer jeg på hvert eneste år, skal man ta vekk de visne blomstene fra i fjor. Eller skal naturen rydde opp selv. Fort gjort å brekke nye skudd når man brekker av de brune gamle blomstene…skulle jeg fjernet dem med det samme i fjor. …? 

Aner ikke ….

#gardena

#rododendron

 

6 kommentarer
    1. Ja den er vakker..og har et alt for vanskelig navn!! hihih..og du..de trående på kantklippere er til å bli sprø av!! Vi kjøpte ny og den var så dårlig så den røk hele tiden..så dro bjørn og kjøpte noe bedre og selvfølgelig dyrere..men akk..ikke så veldig mye bedre..lykke til!!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Nå, har jeg 3 stykk 🙂 ingen er bra. Beste er å ligge på knea og bruke vanlig saks. Den svikter ikke…..

    3. Hei!
      Nydelig farge på den Rhododendroen din 🙂
      Kantklipper ja……………jeg har kastet mine laaaaangt bort – de med slik trå i ja…………SKAL kjøpe meg en slik sakse-kantklipper……………… saksemasin med stativhåndtak……… men enn så lenge bruker jeg egentlig bare hendene og røske vekk rundt kantene for det er like effektivt 🙂
      Ha en flott dag!

    4. god morgen.Så lenge rhododendroen din er så liten anbefaler jeg att du kniper av dei gamle brune frøkapslene,det fremmer blomstringen og planten blir jo penere å se på også ) jeg har ca 18 rhododendron i hagen,tror jeg hi hi ,kommer litt ut av telling,men jeg tar bort det brune på alle sammen )

    5. Da skjønner jeg, da har jeg lært noe i dag også. Veldig usikker på hva som er greit. Brune gamle frøkapsler er ikke pent nei. Ønsker deg en vakker dag….. 🙂 fruensvilje:

    6. Blir sprø av den maskinen ja. Kjøkkensaks og nevene er best sikkert. Utrolig vakre i den sarte rosafargen. Nyt dagen din 🙂 Etdiktomdagen:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg