Viktig å være for seg selv og ikke være sosial

 

Lørdag! Tja hva skal man si. Hva skal man gjøre! Vi vet hva vi ikke skal gjøre. Ikke be folk hjem. Unger bør helst ikke leke i flokk. Ikke delta på selskap. Ikke invitere til selskap hjem. Hold deg mest mulig for deg selv. Ikke reise. Ikke gå der det er masse folk. Ikke ta buss/tog eller trikk…Kafeteriabesøk tar vi hjemme alene..Vi må gjøre som myndighetene befaler! Eneste måten å bekjempe denne dritten på. Og alle restauranter som tenker. Vi holder åpent. Det går greit! Vi har stor plass og bra luft! Steng…! Tenk om det er en som lager maten der som er litt snufsete…Hmm…Hoteller har tatt grep. Ingen buffet. Frokost på rommet! 

 

Jeg tenker på mamma. Hun er virkelig i risikogruppen. Så ikke lurt å fly dørene ned der heller. Jeg har jo vært på jobb denne uka. På frisørbesøk. I butikken. Jeg aner jo ikke noe om jeg er frisk heller. For nå er det smitte der ute i samfunnet. Vi vet ikke hvor! Vi må alle begrense oss nå <3 Jeg som er mye alene bestandig. Blir enda mer isolert. Men det blir vi alle nå <3 Vi må stå sammen.

 

Vi må ta grep! Håper virkelig det kommer enda flere strenge tiltak. Når man først er i gang! Så gjør det! Helt og fullt. Ikke stykkevis og delt! Portforbud i Kina. Det har vært drastisk, men det har virket!

 

Sola skinner. Etter 2-3 kaffekopper og frokost så blir det ut på tur for meg. Får ta med sekk – slik at jeg har noe energi undervis <3 

 

 

Det finnes aldri en mur mellom mennesker. Det er alltid to. Vi har da hver vår festning.

12 kommentarer
    1. God lørdag! 🙂 Vi har også vært en tur ute allerede. Fint å gå tidlig når de andre sover. Var bare noen få som luftet hundene sine vi traff på veien. God tur! 🙂

    2. ja jeg ar allerede avist 3 av mine barn,dei har jo en flokk med barn og i huset her bor jo svigermor på 87 så ,dei får tåle att ho mor aviser,ikke alle dei unge som gidder å høre på radio eller se på tv så dei får ikke med seg alle varsler som blir gitt,men nå hvet iallefall mine det :=)her snør det og blåser sidelengs,vi har vært og handlet også til svigermor ,venter litt med å gå en tur letter det skal jeg på fotojakt,frodith har en 9 dagers fargeutfordring og det er sånt som jeg liker :=)

      1. Nå må mange tenke hvem man drar inn i huset altså! Ikke ta sjanser. Alt må roes nå! Kaos på butikker her. Triste greier når folk oppfører seg slik…<3 Spennende da. Du får kose deg med farger….:)

    3. Vi må følge anbefalingene ja.. Vi var i butikken i dag..må jo ha mat i disse tider også.. Og da vi så det ikke var noen på kafeèn tok vi en kaffe ved et bord ute der.. 🙂 Sosiale har vi stort sett ikke vært etter jeg ble syk..så det er enkelt å holde seg unna..men ikke noe hyggelig at det er som det er nå om dagen… Vi får håpe alle gjør sitt beste så vi kommer i normalt gjenge så fort som mulig.. Klem <3

      1. Vi må gjøre som myndighetene sier nå. Alle mann må ta grep. Være hjemme og asosiale. Hygge seg så best man kan. Dette er alvorlig og kan vi bremse det nå må alt være kjempestrengt til vi får kontroll på faenskapet.
        Ikke vært på butikken i dag jeg. Men var i går. Kaos…

        Men klem og fin lørdag…<3

    4. Vi må følge retningslinjene og anbefalingene fra helsemyndighetene nå ja. Tror nok mange av oss ikke tok dette så alvorlig i begynnelsen, men når myndighetene setter i verk slike tiltak så er det langt mer alvorlig enn man først skulle tro.

      Selv om man ikke er smittet selv, så kan noen av de vi har vært i kontakt med være smittet, og da kan vi fort smitte videre til de som er syke og svake.

      Selv synes jeg det er leit at jeg ikke får besøkt min mor på 85 år på omsorgsboligen. Omsorgsboligen er betjent med pleiere 24/7, og da går de under sykehjem. Hadde jeg smittet moren min hvis jeg var syk ville jeg aldri tilgitt meg selv. Hun er i de beste og trygge hender <3 <3 <3

      På torsdagskveld var mannen min og jeg på besøk til et vennepar av oss. Vi tok sjansen på å treffe hverandre. Ingen klemming, og vi satt 1 meter fra hverandre. Da var vi bare 4 stk.

      Vi får gjøre det som de anbefaler, for det er for vårt eget beste <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin lørdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ja, nå må vi alle være nøye med å følge råd fra myndighetene. Det er strengt og strengere blir det. Skal vi klare dette må vi alle gjøre en dugnad 🙂 Klem til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg