Du danser ikke med roser når du er trygdet

 

God ettermiddag…

 

Livet er ikke rettferdig. Det er vel ingen som vil bli rammet av sykdom og handikap, istedet for å jobbe full tid. Ufør…Mye fri og lite penger. Det er det det er. ER ikke ferie med masse feriepenger! Hvis folk tror det. Er ikke feriepenger i det hele tatt. Jeg er 40 % ufør og jeg får ikke feriepenger av den trygden. Altså så kan ingen komme å si at det er FERIE ved å være trygdet! Slutt å tenkte mye rart. Jeg har jobbet i over 35 år i 100 % stilling og skattet og betalt i alle år. Så det er ikke min ferie jeg benytter meg av nå. Ikke har jeg mulighet til å tjene masse penger heller nå. …Andre mennesker kan ta ekstrajobber etc. – jobbe hardt! Jeg har ikke den muligheten. Ikke jeg og sikkert ingen andre som er trygdet…Så dere – det er ingen dans på roser!

 

Så det å være ufør er ikke ferie…

 

Og i morgen! 3 måneder til JUL! Jobbe på med gaver altså..Her skal det strikkes!

 

Foto: Solliv – bilder fra Bevø i går 22. september 2019.

 

dav_vivid

 

 

20 kommentarer
    1. Nei du sier noe. Har jo ei som har vært uføretrygdet snart 30 år. Og pensjonen gir jo heller ikke feriepenger. Det kunne godt vært skattefri måned i juli og i desember 🙂 ,, og du måtte nevne jula ja… sukk 😛

      1. Uføretrygden er trekkfri i juni..og halv skatt i desember. Ikke det at det hjelper noe særlig når utgangspunktet er så lavt beløp da.

    2. Helt riktig. Mye fri og lite penger.
      Ingen dans på roser nei😚
      Jeg må prøve å strikke og lage mest mulig av julegavene jeg også. Er så vidt i gang.

    3. det er helt sant,å gåufør her hjemme er alt annet enn ferie,og vi må tenke over hva vi bruker pengene våre på ,er en alene er det ennå verre tenker eg,nei livet er ikke rettferdig,jeg bruker å si att dei som sitter i regjering sørger for en klekkelig alderspensjon til seg og sine ,og da blir det ikke så mye igjen til oss uføre,ja for ikke skjønner jeg hvorfor dei skal ha milionbeløp etter endt tid i regjering,nei livet er virkelig ikke rettferdig

      1. Livet er et rått løp. Leser om ledelsen i Flyselskapet nå..Toppene tok ut 227 mill – er ikke rart det går konk da vel..Hvor er den sunne fornuften. Bare råskap.

    4. Savner jobben min hver dag jeg..og skulle gjerne vært frisk og jobba som før.. men hverdagene er mer enn utfordrene nok uten jobb etter jeg ble syk..og ikke blir det særlig penger av det nei..men har heldigvis bra økonomi siden vi har vært gjeldfrie i mange år ! Så deilig ut på tur med salat og blå himmel… Fin ny uke til deg <3

    5. Det er jo desverre en del mennesker som uttaler seg om andre folk, situasjoner og hendelser de overhodet ikke vet noe om. Om de ikke har noe konkret å rakke ned på, så finner de på noe..

    6. Nei – å være trygda er slett ingen ferie, og gir ikke gode muligheter til ferieturer heller! Tenk at noen er så tette at de tror det! Gode klemmer <3

    7. Det er et fåtall som VIL være trygdet, så folk har gått glipp av noe viktig der… Og sikkert ingen dans på roser. Jeg føler jeg danser litt økonomisk nå om dagen, men pga slipper trygd da. Ha en fin kveld Solliv <3 klem

    8. Bra at du sier i fra, for du har sikkert opplevd kommentarer på nettopp dette, kan jeg tenke meg….Det er vel ingen som vil være uføretrygdet! Kanskje de få som utnytter systemet…. Du ville helt sikkert ha byttet bort mye av fritiden med jobbing, hvis du kunne! God kveld til deg 🙂

      1. Tusen takk, folk er ikke helt greie på usynlige handikap. Ikke lett å se. Ikke lett å skjønne. Handler vel om litt empati også. Jeg har alltid elsket å jobbe jeg. Men ikke når hørselen er såpass dårlig som nå. Da sliter jeg meg helt ut og ingen krefter. Og det inne i meg blir også svekket. Selvfølelsen den får mange knekk. Når man ikke hører budskapet og må spørre 3 – 4 ganger…Meget trist å ha det slik.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg