Det kom 3 menn med kabler

 

God morgen..Ble sittende her hjemme i går. For hadde en avtale med Telenor. Nå gjaldt det selve monteringen for å få fiber inn i huset! Kl. 1730 ringte det på døra og 3 kjekke gutter stod utenfor! Nå skulle fiber inn i hus. Jeg hadde gravd og fått kabel inn til veggen (ikke jeg da, men den ene kokken ordna det for meg). Så da var det bare for monteringsfolka og få kabelen inn rundt veggen og inn og bort til TV. Veldig kjekt. Lista seg rundt hjørnet og plutselig var boksene på plass både utvendig innvendig! Det gikk kjapt og de var flinke og veldig hyggelige. Før de gikk ordna de nettverk på telefon min og PC også. Og lærte meg hvordan jeg skulle bruke TV heretter. Så da gjelder det bare for sittekula mi og gro litt fast i sofaen da! For nå har jeg T-We. Hurra 🙂 

mde_vivid

 

 

 

Veldig kjekt da fikk jeg plutselig en ny hobby! Og først må jeg lære meg fjernkontrollen da!

14 kommentarer
    1. Å hjelp, vi skal snart få det også. Da vet jeg hvem jeg kan spørre om jeg ikke forstår dette!For nå blir jo du ekspert! Lykke til og ha en fin dag!😁

      1. Du får snart en haug med kabler ute i veien. Da er det ditt ansvar å grave ned disse helt inn til huset. Og så må du ta kontakt med selskapet eller dem ringer deg..For å få alt inn i huset. Men blir bra. Men litt stor gravejobb for kablene må i bakken!

    2. Gratulerer 😀 Så spennende 😀 Det er vel minst 15 år siden vi fikk fiber inn i huset 🙂 Det begynte med det lokale kraftselskapet som var veldig tidlig ute. Nå er det Altibox som har overtatt 🙂 Men det funker veldig bra. Lykke til 😀

    3. Det fikk jeg i fjor vår. Kom bare 1stk kjekk mann her, så kjekk at jeg tenkte “fader, jeg er altfor gammel” 😄. Men lov å se på, vel. Her brukte Telenor luftstrekk, for det er litt vrient å grave i fjell. Det strekket ble foretatt flere uker tidligere av en haug menn som klatret i stolper. De var sikkert kjekke, de også.

    4. Spennede med nye utfordringer, uansett 😀 Lykke til, og kos deg. PS. Ikke farlig å trykke. Man lærer det viktigste, og resten kan man droppe… 😀

    5. Så spennende! Jeg er skikkelig dårlig på sånne tekniske ting….. hmmm….. har ikke fiber – men den er gravd inn til vegg…. så vi får se! 🙂

      1. Veldig fint. Raskt nett og moro å finne ut litt på det nye greiene..Se programmer til andre tider f.eks. Mange fine tjenester. Ble litt ivrig på TV jeg nå….hehe…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg