Dagene går og lysa kommer på

 

God kveld i stua. Spiser middag. Stekt kylling og pasta og salat. Ikke tatt bilde av det. Ikke tatt noen bilder i dag. Fant ikke noe fint motiv på turen min. Så ble et bilde fra her om dagen. Vært hos mamma. Har rett og slett ikke rukket å pynte hos henne før i dag…. Så dro bortom henne og pyntet litt i vinduer med litt lys og sånn 🙂 Da ble det fint. Får pynte mer en annen dag. Jeg er bare et menneske jeg også. Noen ganger har jeg ikke tid nok. Og har jeg tid nok så har jeg ikke ork nok!

For det er litt utmattende å dra til mamma. Hun pratet i ett sett og akkurat det sliter jeg med. Pluss at TV suser høyt på. TV er viktig. Den har hun på fra morgen til kveld. Lever seg inn i alle program. Så det er ikke det å gjøre selve jobben som tapper meg. Handle og sånn…

Men støy fra TV er vel det værste…Slår jeg av TV så kommer den på med det samme….Men min mamma har alltid vært ekstremt opptatt av TV. Selv da hun var frisk! Jeg er anti! Men nå har jeg fått handlet litt for henne og pyntet litt. Da datt det en bør ned fra mine skuldre! Den ene…

 

God kveld, hva skal du se på TV i dag? P.S. Jeg har gått tur, i tilfelle du lurte…

10 kommentarer
    1. Veldig koselig med di lyktene 🙂 Ja det kan være tøft å skulle ordne og være til støtte når en egentlig har mer enn nok med å klare det en skulle ha gjort hos/for seg selv.. Men fint du stiller opp med det du kan klare.. Jeg kan godt se et program på tv..men å ha det som bakgrunnsstøy er helt pyton.. Kos deg med kvelden <3

      1. Tusen takk. De henger i treet her. Ja, noen ganger blir det litt mye av alt og jeg jobber jo hver dag. Og hun klarer jo ingenting selv. Når det gjelder vask eller rydding eller matlaging. Klem til deg.

    2. Du er så flink. Jeg liker ikke at tv`n står på når vi har besøk, men man bestemmer jo ikke hos andre akkurat. Det blir så fort å la øyne og oppmerksomhet se på tv i stedet for på gjestene. Mobilen er på samme måte. Noen ganger vil jeg ta den fra mennesker og slenge den i veggen. De er så opptatt av denne duppeditten at de hører ikke hva jeg sier uansett. I kveld blir det vel noe tv2 hjelper deg eller noe. Jeg rydder litt i pynt og vasker litt, så det er koselig med litt musikk også Nyt kvelden. Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk. Mobil og TV styrer livet til folk helt klart…Men skjønner at gamle og syke mennesker liker TV. Mye kos med det. Men mobil er noe herk. Skulle vært en eske i døra som folk kunne slenge fra seg den når dem kom altså…..TV2 hjelper deg ja, det er jo kjekt 🙂 kanskje jeg skal se det… klem til deg!

    3. Det er tøft å ha noe hengende over seg hele tiden. Og enda værre er det jo når du har jobb i tillegg. Du kan ikke gjøre mer enn du rekker OG orker! Du må ta vare på deg selv også.
      Jeg merker at moren min blir eldre jeg også. Helst vil hun at jeg skal være der hele dagen når jeg reiser dit. Og gjerne overnatte også. Min sønn og svigerdatter bor hos henne, så hun får mesteparten av den hjelpen hun trenger hjemme av dem. Og min andre sønn som bor rett i nærheten av henne er flink til å kjøre henne hvis det noe spesielt hun skal. Ellers kjører hun heldigvis selv ennå. Hun syns nok jeg har flyttet for lang vekk.
      Hun ser på tv mye av dagen hun også. Det er så mye hun skal se på at hun tar opp masse for å få med seg alt. Det beste hun vet er når jeg ser på noe sammen med henne som vi får helt latterkula av. Ellers er det ikke mye latter og glede der i gården. Ikke etter at min får døde for 6 år siden.
      Ver ikke hva jeg skal se på i kveld jeg.
      Ser mest på reality-tv og sanne krimsaker. Ønsker deg en fredelig kveld😊
      Klem 😚

      1. Må jo følge opp gamle og syke foreldre. Jeg kan jobbe masse med kroppen min jeg. Det går bra. Men fort det er støy og prat så kommer denne slitenheten. Da må jeg bare hjem og hvile og gå tur. Takler veldig dårlig støy fra TV. Jeg kan dra hjem til henne når hun ikke er hjemme og jobbe litt ekstra. Men hun synes ikke det er greit. Hun liker jo besøk. Så får ordne litt juleduker og pynt neste gang…Litt om gangen hos mamma og litt hver dag her hos meg. Ja, jeg er jo på jobb….Jeg liker best natur-programmer jeg 🙂 Klem til deg…

    4. du er snill som steller det koslig for din mamma :=) vi er alle forskjellige,og tv er god selskap for eldre som sitter alene,men jeg skjønner deg godt,har jeg besøk slår jeg av tv :=)har ikke gått tur i dag,har vasket hus og gjort det siste som trengtes før opperasjonen,taxi henter meg i morgentidlig kl 4.40 da skal jeg være ferdig dusjet ,sjekker inn på Ålesund sjukehus kl 7.30 :=) klar for en opperasjon jeg ikke hvet hvor omfattende blir

      1. Tusen takk, prøver å stille opp litt. Men hadde jo vært lettere hvis hun hadde bodd litt nærmere meg. Et stykke å kjøre langt uti bygda der…TV er fint selskap det. Men mine hørselsproblemer takler det ikke. Jeg hører jo ikke det som blir sagt. Bare støy og støy 🙂 God tur til Ålesund i morgen. Tenker på deg. Dette går bra! Klemmer fra Solveig

    5. God kveld i stua! Jeg ser ikke på TV idag – har det ofte sånn at jeg ikke orker lyd! Men jeg har gått tur – en lang en – det var deilig! Skjønner godt at det er tøft å skulle ordne og fikse sammen med alle lyder! Mange klemmer! 🙂

      1. God kveld ja. Jeg kan springe rundt i 10 timer jeg. Men lyd av tv og skravl slår meg helt ut. Jeg må jo gjette gjette hele tida. Det å gjette og det å snu hodet hele tida for å prøve å høre, lammer meg en del…Deilig med skikkelig tur. Det gjør godt for kropp og sjel <3 klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg