Sommerhytta på Kråkerøy

 

I dag fikk jeg endelig beiset plattingen bak huset. Det er der vi spiser – når det er sommer og sol! Foran huset er mer der man legger seg på solsenga! Bak huset – mat! Og plattingen måtte beises! Dura ned på Europris tidlig i dag og kjøpte beis – slik at jeg fikk kommet i gang tidlig! 

 

Bare gamle ting, men det funker for oss! Dukene er kjøpt i Gamlebyen i Nice. Har mange slike, har jo vært der noen ganger! Det firkanta spisebordet har vi fått fra et sted i byen som gikk konk. Og det runde bordet er sikkert 25 år! En kvist fra en busk i hagen gror i en stor krukke! 

 

Og plattingen har jeg bygd selv! Kjøpte billige materialer og brukte kappsaga her hjemme! En gammel kuppel – har blitt til en skål som fylles med vann til nabokattene..Og salatbollen fra Marimekko hadde jeg på kjøkkenet tidligere, lenge siden! Den har fått et liv ute! Som vannskål!

 

Ta det man har – trenger ikke kjøpe kjøpe…

 

 

16 kommentarer
    1. VELDIG koselig på terrassen din, syns jeg! Du er flink til å pynte så det blir koselig! Jeg liker gamle ting – gjenbruk er gøy, og det er aldeles ikke nødvendig med nye fancy hagemøbler når de gamle kan brukes! Takk for titten – klemmer <3

      1. Tusen takk! Moro å ta vare på stilen bak der. Plattingen er jo noen år også, og får beis hvert 3. år..Så
        da blir det fint igjen synes jeg. Koselig der på kvelden og tenne litt lys når det ikke er brannfare.
        Tør ikke tenne noe nå! Egen ro der for det er en helt rolig plass. Ikke noe smelling med bildører eller noe..
        Bare skog…og veldig deilig å sitte ute der på kvelden..Gamle ting funker bra det! Klemmer…

    2. Der ser det trivelig ut. Dere har sikkert hatt mange fine timer der. Onsdagen er her og den blir grå. Sov godt i natt i min egen seng. Gikk en tur i går kveld ble vel litt over 6 km. Oppdaga at jeg har fått sår på høye lilletå og det gjør vondt i skogen. Bør sjekke det opp til mot fotpleie igjen. Nettopp vært der men har sure erfaringer med slike ting. Ha en fin dag.

      1. Takk, trivelig å sitte der kveldstid. Stille og rolig. Tenne litt lys og bare sitter der med noe å drikke eller prate når det er folk i huset. Ingen bråk fra andre – det er skjermet. Og jeg liker brukte ting som har et levd liv.
        Man kan jo kjøpe noen nye puter og en parasoll – hvis man vil fornye seg.
        Uff, ikke greit med slike sår. Har du ren honning så anbefaler jeg å smøre på det. Honning gjør at sår gror fortere. Det har jeg erfart.
        Og kanskje sette beina i et kar med litt grønnsåpe hver kveld..Håper det gror fort og du slipper mange besøk hos fotpleie. God bedring!
        Ha en fin onsdag!

    3. Så flink du har vært til å bygge, og koselig med en slik skjermet plass! 🥰 Godt å slippe å sitte på utstilling og trenger ikke å kjøpe alt nytt hele tiden, – bare spe på litt iblant. Jeg kjøpte maken til solstolen din på Nille, for trengte noe bedre å sitte i ute og passet på nå som den var til halv pris. Den er veldig god å sitte i, og kjekt at den kan slås sammen og tas med. Ønsker deg en fin onsdag! 🤗

      1. God morgen..Ja, deilig og rolig sted. Ingen naboer som man ser eller hører.
        De stolene fra Nille, er et godt valg! Jeg bruker min når jeg skal slappe av litt i sola. Utrolig god å sitte i! Og vil man på tur så putter man jo bare stolen i bilen og ned på en strand eller dit man ønsker turen! Ser de har slike på Europris også, men vet ikke om det er samme typen! Originalen finnes i dyre interiør-butikker og da koster dem vel ca. 3000.- tror jeg. Har sett de utstilt her i byen i en butikk som heter DIS.
        Ha en flott dag! 🩷

    4. Takk for tipset skal prøve det med honning. Har vaska beina med grønnsåpe mange ganger men en stund siden sist. Så det er på tide med litt vask og stell av føttene. Ha en fin kveld.

      1. God morgen, lykke til – honning er fint å prøve med. Hjelper det ikke så finner du det fort ut.
        Grønnsåpevann er kjekt for føttene! Ha en fin dag!

      1. Koselig å ta det man har og pynte opp med blomster og kanskje litt nye puter etc..
        Man trenger ikke kjøpe nye møbler for de alle andre skal gjøre det til sommeren. Kjøper man kvalitet så
        varer slike møbler lenge.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg