Er det flere tante Brun der ute 🌻

Dere husker sikkert barneboka om tante Brun, tante Grønn, tante Lilla og onkel Blå. Var både koselig og litt skummel denne gata der de bodde…For det skjedde litt av hvert i dette lille huset…

 

TANTE BRUN likte naturen, likte å være ute..

 

Jeg elsker å være ute og elsker alt jeg som finnes i dette store rommet! I dag var det mye som var brunt og da kom tankene mine om disse tantene – tror ikke jeg har denne boka her hjemme..Kanskje mamma har den, skal lete litt, og finner jeg den på loppis så skal jeg kjøpe den! Tante Lilla var fisefin, så føler meg mest i ett med tante Brun vil jeg tro….

 

 

Deilig å være ute, det er Fredag den 13. januar så kjører nok ikke noen sted i dag..Så blir å gå noen turer til rundt her i dag! Deilig temp…Rett og slett deilig ute! Og mye brunt! 

 

 

Brunt ved elva..

 

 

Masse siv, ellers synes jeg de ser grå/grønne ut – men i dag var alt brunt…

 

Kjenner du deg igjen i noen av disse tantene eller onkelen..Onkelen var litt streng husker jeg..🏠 Og det kan jo være greit noen ganger! 

20 kommentarer
    1. Ja, mye brunt ute nå for tida. Skrev faktisk noe om det vakre, brune i naturen her om dagen jeg også, på bloggen. Det er så få andre farger ute nå, at de ellers så triste fargene får skinne alene😀 God fredag🙋🏼‍♀️

      1. Så bra, dessverre ikke fått sett innlegget ditt. De dagene jeg jobber blir det så som så med blogglesing..
        Ha en fin kveld i stua <3 Takk.

    2. Jeg kan bare vidt huske onkelen og tantene.
      Her er alt hvitt. Det laver ned ute nå også. Tror ikke jeg tør å gå ut i dag når jeg ikke ser hva som er under snøen 😒
      God helg 🥰

      1. Når man ikke vet hva som er under snøen så må man ikke gå ut..Is og snø er veldig skummelt..
        Ja, de tantene var søte..Likte tante grønn og tante brun jeg..:-)

    3. Flotte brune bilder!🤗
      Jeg husker Onkel Blå og tantene med de fargerike kjolene.🤩
      Ha en fin fredagskveld!🤗

    4. Å ja, jeg er tante KJEMPEbrun…..! Den boka hadde vi ja, kanskje den er hos pappa ennå – det skal jeg sjekke! Stilige bilder også….! Jeg har vært mye i farta idag – det har heldigvis gått bra! God fredagskveld – klem <3

      1. Har ikke turt å farte så mye i dag jeg..ikke med bil..
        Du får sjekke ute hos din pappa, den boka er jo så koselig…
        Tusen takk, ja fint og brunt i dag. Men vakkert <3
        Kos deg masse med kvelden Tante KJEMPEbrun………….🤎 klem…..🤎🤎

    5. Jeg kan såvidt huske både boka (av Elsa Beskow) og filmen. Tantene hadde litt forskjellig væremåte husker jeg. Her er det meste hvitt, og ganske mye av det også. Vi har hatt noe regn, men det har det bare blitt glatt av.

      1. God morgen…jeg husker disse tantene både fra bok og TV serie..Artig å mimre litt tilbake..
        Regn og snø, du får ta det pent i dag…Her er det grønt, håper det varer! Ha en riktig så fin lørdag min venn..<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg