sykla lang tur i går

Lisleby sentrum

 

God morgen…hadde en kjempefin dag i går! Sykla lang tur – lørdagstur! 

 

Fra meg og over elva ved det nye ferjestedet..Bekkhus – Vaterland. Tittet litt rundt i området rundt Kongsten – utenfor Gamlebyen..Så videre Glommastien Glommastien rundt i Sarpsborg og Fredrikstad Tidligere tur her..Så til Sellebakk, der jeg også var på mandag og kjøpte dette Hus og hjem – søte skåler Nå var det stengt…Et lite sted som stenger tidlig på lørdager..Så tok jeg en ny ferje over fra Sellebakk til Lisleby..

 

🌸

Tråkket litt rundt der og videre til Dikeveien . der alle butikkene ligger. Det er handlestedet mellom Fredrikstad og Sarpsborg. Der er absolutt alt man trenger…Det er store byggevare-butikker, andre store kjeder og et handlesenter….flere matbutikker..Masse møbelbutikker..3 – 4 sportsbutikker…..Og et hav av plantesalg, Plantasjen, Plantehallen, Europris med stort utvalg, Guttas hage og blomster, Hageland…Ikke skjønner jeg hvordan alle disse overlever.. Jeg var innom Plantehallen…En butikk ala plantasjen…Bare litt mindre da og smalere sortiment..Det er en ganske ny kjede..Spent på om de greier å klamre seg fast…Burde jo heller ligget her på Kråkerøy – her har vi ingen butikker som selger planter utenom Europris da..

 

 

Glommastien ved Sellebakk

 

 

Flott utvalg av frukt og grønt på Lisleby

 

 

 

Lisleby sentrum..

Minnestøtta på Kråkerøy

 

Så etter 5 timer var jeg tilbake på Kråkerøy og 3,5 kilometer herfra så er man hjemme! 

 

Fin tur i sola, deilig å sykle…Ble ikke så mange bilder for når man sykler så er fokuset på å trå…Så stoppet ved mat- og drikke stopp!

 

Nyt søndagen – i dag regner det ☔️

 

26 kommentarer
    1. Regner her også. Bare vært i butikken en tur for å kjøpe juice. Bunnpris. Jeg var i Hvitsten i går. Koselig det også 🙂 Ruslet bare. Ikke noe gamping på meg før jeg er skikkelig frisk. Fint å kunne sykle litt da 🙂

      1. Ja, jeg skal holde på litt her inne før jeg går ut den døra..
        Moro på tur! Sykle er deilig mosjon..
        Hvitsten er flott – var der en del da ungene var små. Vi kjørte tur.

      1. Takk, ja har blitt glad i denne sykkelen jeg.
        Var jo lissom salg…Det jo store brett med jordbær – 1 kg..De pleier å koste 99.-..Spanske..
        Kjøpte ikke – ville ikke ha dem i kurven. Får kjøpe en annen dag.

    2. Så herlig og jammen et stykke å sykle også! Moro å komme seg litt lenger unna, noe som er enklere med sykkel enn å gå. Flotte bilder og flott sykkel! 🤩 Ei venninne og jeg har snakket om å ta oss en tur til Østfold i sommer. Hun maler og er kunstinteressert, og mye fint å se både på Jeløya og i Gamlebyen. Nedbør her også, og faktisk litt snø først på dagen. Ønsker deg en fin søndag! 🤗

      1. Høres bra ut med planer til Østfold og ikke minst Jeløya. Et meget flott sted og kjører dere bil så parkerer man
        ved døra nesten.

        Gamlebyen er alltid topp – dit er de jo kjekt å ta toget og ferje ett over elva. Så slipper man å tenke bil og
        parkering..Men bare nyte dagen..spise litt og titte rundt på alle galleriene. Men det er parkeringssplasser inne i Gamlebyen også.
        ..
        Så dere får planlægge og kose dere med det også. Er dere glad i å bade så er det flotte strender på Jeløya, like ved galleri F!5.
        ….
        Ha en riktig så fin søndag..! Turen i går ble fin, ble nok 2,5 mil på tråsykkel det og det synes jeg var bra 🥰

        1. Takk for info! 👍 Vi får planlegge godt, så vi får med oss og rekker det vi har tenkt. Én dag blir for lite, men holder med to. Mulig det blir en tur til Nordbysenteret også, når vi er så nære Sverige.

          1. Høres ut som gode planer og bil er lurt hvis dere vil shoppe på Nordby…
            Der er det stort og masse å handle! Kos dere masse når den tid kommer 🙂

    3. Du verden så flink du er. Hvor langt ble det? Regner med at det er nokså flatt rundt der du bor. Har alt vært i skogen en tur. Gikk opp til Haukåsutsikten 334 moh men det var regn nesten hele tiden. Partier med is og litt snø på det øverste delen. På veien ned så jeg et rådyr. Var hjemme for en halv time siden. Sitter ved pc-en og skal sjekke litt av hvert. Må vel ringe min mor snart, gjør det hver søndag. Ha en fin dag.

      1. God søndag…bra tur hos deg. Dette her ble vel 2,5 mil på tråsykkelen og sier meg fornøyd med dagen.
        Kos deg med dataen og ringerunde med mor. Jeg har ikke kommet meg ut enda, holder på å male..
        Et strøk til så finner jeg på noe. Men det er kaldt i dag, 6 grader bare.
        Nyt søndagen!

      1. Tusen takk, masse å finne på her nede ved elv og sjø – det er helt sikkert.
        Koser meg med turer..Ha en fin dag Jan og nyt søndagen! 🙂

      1. Takk, ble en lang tur til å være tråsykkel i disse dager. Sånn 2,5 mil tenker jeg.
        Jeg er fornøyd for jeg har jo ikke syklet så mange turer i 2024 enda.
        God søndag..kos deg, klems..

    4. For en stilig sykkel du har, den ligner på de man får kjøpt hos Sykkelpikene 🥰
      Det var litt av en fin tur du hadde, og det var jo godt vær også. I dag er det regn og kjølig, så det er godt å være inne i varmen. Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Tusen takk, ja stor fin sykkel dette. Bysykkel med 7 gir..
        Veldig bra å sykle på…Utrolig kaldt på dagen i dag…Var inne, holder på å male – så hadde nok
        å gjøre..Etterhvert ble det bra vær og jeg kom meg ut på tur!
        God kveld og klem herfra..☀️

      1. Tusen takk, sykle er fint og man ser så mye og lett å stoppe opp…Må ikke jakte på
        en parkeringsplass eller noe…Liker det frekomstmiddelet.
        Mye regn her også, men det lettet utover…dagen!
        Klem og nattinatt…<3

    5. Stilig sykkel og sprek dame! Flotte bilder du har tatt. Her skinner sola og vi var oppe i bakkene igjen. Prolapsen på retur, og det hjelper å gå i bratte partier. Litt snø her og der, men det tiner og det er vår. Klemsiklem

      1. Mange takk, Eva…Så deilig å sykle når det ikke er vind…I går fint!
        Ble en flott tur og man ser jo så mye mer når man sykler og så lett å stoppe og titte rundt i butikkene..
        Mye planter tittet jeg på…Gøy, men det er heftige priser på det som er litt stort!
        Og så mange fine krukker….har lyst på alt jeg ser.
        God bedring igjen min venn…Håper du er helt frisk i morgen…Klem 🥰

    6. Herlig sykkeltur da! Masse å se på – men så rart at alle plantekjedene er samla på et sted….. dumt….! Jaja – uansett fikk du en fin tur, fine bilder – og du fikk nyti den fine dagen! Klem <3

      1. Virkelig en flott tur og det var fint sykkelvær i går! Moro…
        Blir litt misunnelig når alt av plantesalg er på et sted..Ønsker meg veldig et plantland her
        på Kråkerøy..Det ble nesten litt for dumt med 4 store aktører tett på hverandre..
        Pluss alle andre som også selger planter på dette stedet. Hjem og Fix, Europris..+ mange flere…synes jeg
        så stemor i kilometer på kilometer hele veien..VIL HA plantesalg HER PÅ ØYA..savner det altså..
        God klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg