Ruslet rundt i Tønsberg

 

Tok først turen til Slottsfjellet! Tittet rundt og veldig fin utsikt over Tønsberg! Har vært der flere ganger tidligere og det er jo et slikt sted man gjerne besøker når man er i Tønsberg! 

 

Legger ved en link her: https://no.wikipedia.org/wiki/Slottsfjellet Mye historie og det arrangeres også konserter og annet rundt her! Så det er nok ganske så kjent! 

 

Har du ikke vært der oppe så anbefaler jeg en tur dit! Enkel fin tur å gå – krever ikke så mye klatring! 

 

Deler flere bilder her og mat må ha etter en slik tur! Så ta deg tid til å se på bildene….📸

 

 

 

 

Passet ikke helt inn med bilene her da, men sånt skjer. Det var folk fra Tønsberg kommune som gjorde litt vedlikehold! 

 

 

 

Alltid moro å se litt utsikt!

 

 

 

 

Da jeg tok bilder her kom det en utlending og ba meg om å ta bilder av ham foran kanonene! Så det kunne jeg jo hjelpe han med! 

 

 

Her går det dyr på beite om sommeren! 

 

 

Veien opp – var fin! 

 

 

 

 

 

Bading og mat hører med! Her var det laget en badebrygge – midt i Tønsberg! Og her måtte jeg bade så klart….

 

Jeg kjøpte meg et smørbrød/stjerneskudd på brygga i Tønsberg!

 

En veldig fin og varm dag på miniferie! 

 

 

14 kommentarer
      1. Bare hyggelig.
        Ja. Det må være en flott dagstur fra Hønefoss. Museum der også. Men der var ikke jeg.. Aner ikke når det er åpent. Du får google.

    1. Tønsberg er en fin by, har 3 søsken og en nevø som er født der og mener at jeg har ei kusine der. Dessuten veit jeg om som etter 20 i Drammen flytta til Tønsberg for 6-7 år siden. Ikke så ofte jeg er der men like koselige er det hver gang. Jeg vassa i går i et tjern men tok ingen svømmetak, så derfor kan det ikke kalles bading. Nå skal jeg snart til mor og få middag pluss oppdateringer. I helga skal jeg slappe av, rydda litt i går og var på kiwi med 88,- kr i pant. Ha en fin kveld.

      1. Var 16 grader i sjøen i går og og i dag var tempen i sjøen 17,5 – så nå er det varmt og deilig her altså.
        Koselig å lese om din familie. Tønsberg er en fin by å besøke.
        Håper du hadde en fin kveld hos din mor og kjekt å rydde og pante litt..
        Nyt kvelden og ha en fin dag i morgen!

    2. Jeg har vært i Tønsberg et par ganger, – på 80-tallet med foreldrene mine, og da var vi både på Slottsfjellet og Verdens Ende på Tjøme. Og så for ca 4 år siden og kjøpte en brukt Vespa scooter. En skikkelig sommerby! ☀️🌊

      1. Så artig, bra du har vært der. For er jo koselig by, sommerby ja..
        Nå var det fint, for var stille og rolig før båtfolket kommer..
        Masse pensjonister. De koser seg på tur og nytter middager. Herlig å se.

    3. Tønsberg er fin… og jeg har jo seff vært der og på Slottsfjellet mange ganger! Et flott sted, med masse utsikt og masse å se på! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg