Mai starter med sol og varme!

 

God formiddag…

 

Jeg har gått morgenturen og sitter her med en kopp te og skal snart ut igjen! Her om dagen var jeg på dagstur til Moss…En halvtime med tog så opplever man litt annet enn å tråkke rundt her i byen..Surt og kaldt og gråvær og regn…Var det! Men uansett koselig å være på reise! Og det var glimt av blå himmel innimellom!

 

Bildene er derfra, og jeg dro på tur for å drikke Mandagskaffekoppen ☕️ Billigere å drikke kaffe hjemme da…Men jeg synes det er gøy å dra på dagsturer! Og noe bruker vi alle penger på. Jeg har et stort budsjett til kaffekopper! Vi er alle forskjellig…

 

Jeg sparer en viss sum hver måned og betaler regninger og lån og det som er igjen da blir til kos og hygge! Skal jeg kjøpe ting til huset så må jeg bruke oppsparte midler! Eller på lengre turer, da må man planlegge og spare i forkant! Jeg har lissom levd på budsjett i hele mitt liv…💰 Tror det er den eneste måten vi vanlige arbeidere kan få et godt liv! For klasseskillet øker og øker her i landet. Mens noen aldri bør tenke på om lønninga rekker hele måneden, så må andre tyne ut og prøve å få til at pengene yngler i det små! Motto mitt er alltid: Sette tæring etter næring! 

 

 

I dag er det vår dag og gratulere med dagen! 🇳🇴 Jeg har hengt ut flagget! Både på bloggen og her hjemme!

 

🇳🇴1.mai🇳🇴

 

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
      1. Takk..
        Trist at det øker og når man leser at veldig mange sliter hvis man får 10.000 i en ekstra utgift.
        For bufferen er borte, da synes jeg det er noe feil i systemet altså! Og oljefondsjefen fikk
        akkurat nå 200.000 i lønnsøkning! Det er jo det minstepensjonister skal leve av på et helt år!
        Blir så utrolig feil for meg….!

    1. Ha en riktig så fin dag, og ha det fint på den andre turen i dag også. Jeg har vært på morgentur med Barney som vanlig, men skal ut igjen på en litt lengre spasertur nedover lia med en nabo snart, og sjølsagt Barney også🙋🏼‍♀️

      1. Tusen takk,
        Håper du hadde en fin tur med din nabo! Deilig med turer både morgen, middag og kveld! 🙂
        Dagen hos meg ble fin og god varme og deilig med vår 🌸

    2. Gratulerer med dagen, – nydelig vær idag! 🇧🇻☀️ Jeg har også gått tur idag, på leting etter poster og stolper i skog og bebyggelse. Så mye fin blåveis og hilste på hester (bak gjerder). Kos deg resten av dagen! 🤗

      1. Tusen takk, Så koselig med poster og stolper og blåveis. Ja, det er utrolig mye man ser når man kommer ut den døra ja…Gøy! 🥰
        En riktig fin kveld og morgendag til deg! 🙂

    3. Har aldri gått rundt i Moss. Fine bilder 😀
      Du som har bestilt sommer eller? Måtte finne fram sommerklær før turen til Halden vi 😉 Blir like varmt her faktisk ☺️
      Nyt dagene! 🥰

      1. Fint vær og det er deilig å slippe å fryse på fingrene.
        Slippe lue og votter…Endelig kanskje våren er på plass. Får håpe det varer.
        Moss er fin by og masse å titte på! Tusen takk, dagen ble bra og du nyt kvelden..Klem fra meg <3

    4. Tenkebenk er en fin sak. Her masse benker satt ut benker i skogen og utsiktspunkter. Hvis man betaler godt kan man få en benk etter seg et sted i skogen. Er mulig med navnet ditt på og tanker rundt det hele. Som jeg skrev nylig er det en kiwi som har satt ut stoler/benker mellom reolene. Dette med tanke på eldre folk er jo en liten maraton når melka står i den ande enden av butikken. På den måten må man gå langt men litt trim bør man ha uansett alder. Ble fint i dag, var ute selvsagt 3 timer og tråkka litt etter det. Nå er det jobb 2 dager så er det helg. Tror jeg vil sove godt i natt etter en lang dag. Ha en fin kveld.

      1. Herlig dag hos deg. Godt å være ute i naturen og det blir man trøtt av altså.
        Fin tur!

        Benker er viktig og smart inne i store butikker også..For det er langt å gå fra en side til en annen..
        Og legger man må på noen år også..Så trenger man i hvert fall en pust i bakken!
        ..
        Jeg blir glad når jeg ser en benk og setter meg ofte ned og tenker litt. Drikker litt vann!
        God 1. mai videre og denne uka blir oppdelt og fin.

    5. Gratulerer med dagen – den har jo vært såååå nydelig! Her har det blitt noen turer idag, litt hageordning, vasking av bobil og besøk av både prinsessa og prinsen/gemalinnen/lillegutt! En is blei det jammen også – i Bøkeskogen! Klem <3

      1. Herlig, det var en fin dag hos dere…Godt med slike dager man kan lande skikkelig!
        Tusen takk….
        God klem og nyt kvelden! 🇳🇴

    6. hei.elsker dine spareråd,øko,jeg er en såkalt supersparer,sparer 20k i mnd,og det er moro.og jakter alltid på gode råd.økonmi er gøy. takk for at du deler.

    7. Karen. Tusen takk…Du er virkelig dyktig.
      Jeg tenker og tror du får igjen mye for det! Og så viktig i disse tider.
      Ha penger på lur blir aldri feil i mine øyne.
      ..
      En riktig god kved videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg