God fredag lesere

 

Plan for dagen……

 

Det blir å lage seg god frokost! Eggerøre i dag tenker jeg…med gressløk fra hagen…

 

Det spirer og gror der ute!

 

Så blir det fredagsrengjøringen…

 

Så blir det hage og innkjøp av jord…Jeg lager ikke min egen jord dessverre..Avfall, matrester, kvister og slikt som blir til jord…Jeg bor på felt og vil ikke ha mus og rotter rundt veggene! Så matrester går i søpla…Men er jo ikke mye rester her hos meg da! Så jeg kjøper jord med god samvittighet! Til høsten får vi egen dunk til matavfallet! Så da går avfallet til gjenvinning! Og se gjerne her: Solliv er grønn

 

Må ha jord til å plante blomster i og fylle på litt i bed og slikt! Kalender skriver jo snart 1. mai – tida går fort..Det går mot den fineste vårmåneden jeg vet om…Og jeg har GUL SYKKEL! 

 

Og sykkelkondisen er så som så….men den kommer! Det er jo en helt vanlig tråsykkel! Og muskler må trenes opp etter en laaang vinter! Sykling gir gode magemuskler..Godt å kombinere sykkel og gange! Man får brukt flere muskler på denne måten…! 💚 Vil jeg tro..

 

🌸

 

En fin fredag til alle mine lesere! 💚

 

16 kommentarer
    1. Må ha jord til å plante med ja 🙂 Vi lager heller ikke egen jord… Kjøpte faktisk FEM sekker i går på Europris 🙂
      Kul og gul sykkel!
      Lag deg en fin fin dag du 🙂 klems

      1. Ikke sant, planter må ha jord og har man dett ikke hjemme så må det kjøpes…Blir nok en stund til jeg får produsert min egen jord fra matavfallet..Tror ikke det skjer, nå kommer jo disse nye dunkene til høsten..
        Fin dag til deg og klemmer herfra 🌸

    2. Hentet gressløk fra egen krydderhage til en eggsalat i går. Før snøen kom.
      Har dere ikke hatt dunke for matgjenvinning? Det har vi hatt siden vi flyttet tilbake til Ringerike i 2007. Husker ikke når kommunen begynte med det. Hageavfall komposteres, og så har vi sånn liten privat-dunke hvor noe matavfall gjøres om til jord. (Kanskje jeg er grønnere enn jeg tror.)
      Den sykkelen minnet meg om en jeg hadde på 70-tallet. En gammel sykkel Høvdingen lakkerte knall oransje. Hadde den til jeg ble 10 år og fikk splitter ny sykkel i 10 års gave.

      1. Vet at faren min hadde en sånn dunk til kompost…Slik st han fikk redusert de kommunale avgiftene også…Jeg har ikke hatt det her på Kråkerøy. Vi får nye dunker til høsten som vi skal hive matavfall i og de blir tømt hver 14. dag tror jeg…Gruer meg til alle fluene…..
        Høres ut som en flott sykkel…Fint å sykle, kommer litt lenger…Men kanskje ikke noe for deg med tro hunder i bånd!

    3. Så kul sykkel du har😀 En slik en hadde passa til meg også. Jeg har en grå en som er litt mer fartspreget pga at svigersønn har valgt den ut for meg😅En terrengsykkel som heldigvis funker på de få turene jeg tar på asfalt😉Men jeg måtte få montert skjermer, bagasjebrett og kurv i ettertid, for DET er faktisk praktisk mener nå jeg.

      1. Sykkelen er jo fin….Jeg er med i et prosjekt og får låne sykkel gratis…Helt topp det!
        Jeg har en sykkel her hjemme, men det må byttes ut i år! Den har gjort sitt….Sykla på jobben hele året før i tida jeg! 🙂

    4. Så fin sykkel 🙂 Sånn ville jeg hatt også. Gjerne gul ja 🙂 Får man fine magemuskler av det altså? 🙂 Det trenger jeg. Kanskje jeg må få meg sykkel 🙂

      1. Sykle er fin trim og tråsykkel er bra for mange muskelgrupper…
        så tenker det er supert..En tråsykkel koster ikke skjorta..Men viktig med god lås og hjelm da!

    5. Veldig bra å sykle for knær og hofter, og ekstra koselig på en så fin sykkel. 🙂
      Kjøper jord vi også 😉 men har restavfall og matavfallsdunk, plast og papp. Så det sorteres ihvertfall godt 😀
      God fredag! Klem <3

      1. God formiddag…Ja sykle er fint…Jeg har syklet enormt masse i livet mitt..
        Men så kom ulykka og etter det gikk det noen år før jeg satt meg på sykkel igjen!
        Så i de siste årene har jeg bare syklet litt til jobben på sommeren..Ikke vinter som jeg gjorde før!
        Og ned for å bade! 🙂 her hjemme i sommersesongen..

    6. Har planer for helga så ting venter. Hører en podcast som heter På innsiden av domstolene. Det er slike ting jeg liker. Mange som planlegger årets hage nå om dagen. Mye folk på hagesentra om dagen. Det verste jeg veit med hagearbeid er raking og luking. Det beste jeg veit er gressklipping. Ha en fin kveld.

      1. Håper fredagen din ble fin…Jeg hører aldri på podcast, jeg har for mye tinnitus og nedsatt hørsel..
        Jeg hører jo brannalarmen i ørene…i lange perioder..slitsomt. Burde vel vært trygdet!
        Hage liker jeg, elsker å være ute fra morgen til kveld..Klippe gress er topp! Det synes jeg å..
        Ha en fin lørdag!

      1. God formiddag….Ja, jeg produserer for lite matrester…her hos meg!
        Og så lar jeg det bli med det…Kjøper jord! Må prøve seg frem, noe er bra og mye er dårlig der ute.
        Klemmer..Sykkel er så fin! Men ser fortsatt på el-sykler da..Ikke kjøpt enda..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg