Nye blogg er mye lettere….knekt koden

Nå har det gått seg til. …jeg synes personlig at dette stedet er mye enklere å blogge fra. Jeg blogger fra ipad, mye greiere enn den gamle plattformen…det var nesten håpløst å legge til bilder. Eller rette teksten. Alt ble veldig låst. Skrive mellom bildene fikk jeg heller ikke til. Her kan man ordne og fikse det meste…

Veggen savner jeg ikke lenger, nå er den større og man får jo enda lettere oversikt. Da alle kommer på forsiden. Jeg har sjekket ut og er godt synlig 12 timer og enda mer…er jo supert og genialt.

Kommentere går seg til..må som regel bare telle 3-4 sykler nå så ikke noe problem. Og jeg får varsel på mailen min når folk kommenterer.

Men det jeg tenker, tror egentlig ikke det er meningen man skal svare på en kommentar man får (selv om jeg gjør det) For hvis det hadde vært meningen så hadde det vært varsler på gang..og det er det ikke. Folk må ble tilbake og sjekke…og det gidder jo ikke alle…Noen har heller ikke den replyknappen ser jeg…

I kommentarfeltet får man opp mailadressen. Den kommer opp på mailboksen min…Her kan jeg jo skrive så blyanten fyker…Så ikke noe problem å få tak i hverandre…

Og det siste…rosinen i pølsa….Bildene er mye skarpere og flottere…

#nyblogg #fornøyd #serbarefordeler #ipad #veggen #kommentarer

22 kommentarer
    1. Det var da veldig kor fornøyd du var 😀 Kjempeherlig… 😀 Jaja,, det blir vel bra når man bare får tatt seg tid til å finne ut av ting og tang. Skal smelle avgårde et Juleinnlegg. Tar neppe med meg pc sørover.. 🙂 Håper formen er knall topp 🙂

      1. Tusen takk, formen er ikke på topp…puster og peser bare jeg går 5 skritt…men blir frisk…ser lettere lyset når man blir sjuk vettu….Faktisk synes jeg denne siden er mer oversiktlig. Forsiden er jo knall…

    2. Jeg er mer fornøyd nå enn for 3 uker siden for å si det sånn..Men jeg er treglært. Men har klart å lære dette med bilder, og bilder hvis man vil poste på Facebook, hvordan få bilder synlig DA. Har også klart å skjønne det med størrelsen på bildene. OG fikk laget meg en header, fordi min forsvant i en fei, da jeg ble flyttet. Men greit med et bilde så lenge.. Jeg svarer av og til, men ikke alltid. Og vet jo at ingen ser svarene om de ikke er inne og sjekker.
      Synes det med kommentarer er LITT rotete ennå, mulig jeg må stille inn på en annen måte men har ikke skjønte det ennå. Ville gjerne at svarene lå under kommentaren som ble skrevet. Nå er de samlet i et jafs i en haug. og jeg får ikke helt oversikt over hvilke kommentarer jeg HAR svart på og hvilke jeg ikke har svart på. Det med å komme på forsiden når man poster har man jo alltid gjort, men man føyk veldig fort nedover forsiden, og bli dyttet ut så fort det kom nye. Nå er vi mye færre på blogg.no ny-plattformen, sikkert derfor vi ligger der lenger før vi forsvinner… 😀 Men sånn alti ialt, fornøyd mer enn for noen uker siden. Og jammen glad jeg BLE flyttet, ikke alle som har blitt..

      1. Synes det kommentargreiene går seg til. Svaret legger seg på riktig plass hos meg. Ikke sånn som du skriver. Men noen mangler den replyknappen, men det må de ta opp med support tror jeg. For da blir det bare rot..på svar på kommentar…men det er kanskje vi som er for høflige. Vi skal svare okke som….Ikke lagt opp til det enda…men det kommer 🙂 Synes forsiden er bra og jeg finner alle mine bloggere der som jeg leser hver dag…pluss at jeg velger meg et par nye også…Jeg velger meg også ut noen få hver dag som jeg kommenterer…da har jeg oversikt.

    3. så bra att du er fornøgde,det går helt ok for meg også,men personlig likte jeg å ha mine venner på siden min uten å måtte lete etter dere,men det går ,vi blir vande med det nye ,men synes det er meget dårlig gjort att dei ikke flytter alle over,noen må søke om å få bli overflyttet og det skjønner jeg ikke hvorfor om dette er en åpen platform for alle

      1. Hei, enig med deg…men det var utrolig mange blogger som ikke var i bruk så ofte og det skjønner jeg at da er det ikke noe vits å flytte på dem…Mange nye bloggere kom heller ikke med. Jeg tenker at det er lurere for dem å,lage seg ny blogg. Men de som hadde ok antall lesere og kommentarer burde blitt flyttet…Veggen for meg nå,er forsiden. Der finner jeg dere alle og på bloggliste. Er mer oversiktlig…men smaken er som baken….delt…
        Men å blogge fra ipad, er 1000 ganger letter enn før…synes jeg da…Pc vet jeg ikke…For jeg har ikke det her hjemme.

    4. Da gikk overgangen greit for deg da. Jeg har jo egen hjemmeside uten å tilhøre noen blogg blokk som Frodith kalte det og liker det godt. Den er jo byggd på WP så jeg har blitt vant til det. Moro med så mange på Bloglovin

    5. Tusen takk, ja ble lettere for meg….ble mye pes før på det gamle. Ipad med det nye funker bra…..Så alt i alt meget fornøyd jeg 🙂

    6. Så bra du finner deg til rette. Rart med kommentarene, men når alt er på plass, blir det sikkert orden på dette. Jeg liker at vi har bloglovin for der finner jeg alle “mine”! Ha en vakker kveld 🙂

      1. Tusen takk, ting kommer på plass etterhvert….:-) blir bedre for hver dag egentlig…..synes de som jobber bak her er flinke jeg …masse som skal på plass..

    7. Bra 🙂 Selve blogginga er enklere ja.. Som du sier er det kommenteringa som kan være litt plundrete..vi får kommentere og sjekke kommentarer når vi har tid og lyst..Jeg er i alle fall uansett innom når det er nye innlegg fra dere jeg følger <3

      1. Ikke sant….vi får skrive og skrive og tømme hodet hver dag…..har jo blitt enkelt 🙂 det andre går seg til tenker jeg…enig med det du skriver.

    8. Som jeg skulle ønsket at jeg ble flyttet. Men det blir helt sikkert ikke noe av. Dessverre. Men men man får smøre seg med tålmodighet. Kanskje man er heldig alikevel <3 Kjekt at du liker dette nye 🙂

      1. Du bør søke deg en ny blogg herfra. Ligger skjema på forsiden. Ikke noe gøy å blogge på det gamle nå. Ingen finner dere…men ha tålmodighet….fin dag…

    9. Bra at bildene er skarpere og bedre! 🙂
      Håper jeg får teste det ut 🙂 og alle de andre aktive!
      Jeg synest kommentarfelt og kommentering og kommunikasjon med leserne er en viktig del av det å ha blogg, så håper ikke folk slutter å svare på kommentarer.
      Får dere ikke varsler på bloggen når noen kommenterer?
      Ja, bra med ferre sykler å telle. Men trir jeg en gang måtte telle på ca ti “brett” på rad igår, haha!
      Ha en fin dag! 🙂

      1. Hehe,,,,,blir god på å telle du da 🙂 det hender jeg også må innom 7-8 brett. Men da har jeg slurvet litt…måmtitte nøye. Får varsel når jeg får en kommentar på min side. Men hvis jeg kommenterer hos noen og det blir besvart da er det ingen kommentar. Savner det 🙂 håper du kommer snart. Hvis ikke så lag deg en ny blogg her nå da vel…det hadde jeg gjort.

    10. Jeg blir mer og mer fornøyd med det nye etterhvert som jeg bruker det, MEN jeg har ikke vent meg til at jeg ikke kan se om jeg får svar på kommentarene mine. Noen ganger spør jeg om noe, og da hadde det vært greit å se om jeg får tilbakemelding. Problemet er ofte at jeg glemme hvem jeg spurt om noe, for jeg er inne på Bloglovin å leser og kommenterer på så mange samtid. Bra at du er fornøyd, og at du har blitt fått den nye platformen under huden 😊

      1. Tusen takk, ja synes det er mye bedre på det nye. Men enig med det du skriver. Det jobbes med tenker jeg….ønsker deg en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg