Hvem kom først? Man kan jo undres…

 

Vi tror i grunn våren kommer bare vi planter ut stemor! Da er det vår! Det ser i grunn kaldt ut etter snøværet som kom torsdag og fredag! Blomstene blir mindre og mindre i stedet for å vokse..Men så det er sagt! Stemor liker jo skygge og tåler frost! De gangene jeg har stemor i skyggen hele sommeren, er de helt utrolig flotte helt til høsten kommer! Midt i sola og de holder en halv sommer før man må plante på nytt eller klippe dem helt ned! 

 

Men jeg tenker noen ganger! Hvorfor ikke vente på at våren er der – før man planter! 

 

Vi er litt utålmodige vi mennesker…Vi vil og skal så mye hele tida! 

 

Vente på våren – sol og varm jord og så er er kanskje tiden der! 

 

Ikke før!

 

Ikke etter!

 

Men NÅ!

 

LYKKEN ER BLOMSTER! 🌸🌸

 

16 kommentarer
    1. Koselig med blomster og disse tåler jo en del. Men det har blitt rart her i landet. Alle blomster selges litt vel tidlig. Primula for eksempel, som er en fortreffelig vårblomst, selges rett etter nyttår??? Jeg klarer ikke å holde liv i det til våren. Før kom de i butikkene i mars, og da blomstret de UTE i ukesvis. Men sånn er det visst. Alt skal begynne tidligere og tidligere. Kanskje de snart starter julesalget etter sommerferien? Men jula komme ikke tidligere for det. 🙂

      1. Helt enig, du er virkelig inne på det sentrale der! Butikken skal tjene penger og vil ta markedet fra gartneriet også….
        Det med primula er helt sant, de blir jo bare søppel – før kunne man plante de ut i hagen! Det går ikke i slutten av januar..
        Og det med jul er jo bare rart! Alt har blitt en pengemaskin, hvor er kosen?

    2. Jeg satte en kurv med påskeliljer på graven til mamma og pappa i påsken. Er spent på hvordan det ser ut der nå. Er jo helt i Vestby, så blir ikke tur dit med en gang igjen…

      1. Nei, du kan ikke dra dit flere ganger i uka. Det har vært kaldt så de står lenge.

        Er der for varmt så blir de bare lange og slåpete…Tenker de er fine lenge til! ❤️

    3. Synes dine er svært vakre, jeg!
      Tror vi planter for å mane våren frem på en måte. Jeg har bare påskeliljer så langt, men påskeliljer ute og gule roser eller tulipaner inne får meg i godt vårlig humør! 💚💛💚

      1. Dessverre ikke mine blomster. Disse var plantet her på Kråkerøy!
        Fine var dem…
        Men jeg må bare vente….Våren kommer ikke tidligere om jeg planter nå <3

    4. Ikke plantet her, men det er ikke forhold for uteplanter nå. Man må vente til langt uti mai, eller juni. Meldt kuling, sludd og snø.
      Begynt å titte på ferie til varmen, kroppen er full av psoriasis og verker. Trenger sol og varme. Venter til slutten av august. Klarer ikke når det blir for varmt. Men alt avhenger av hvor dyrt det er. Klem til deg min venn. 🥰

      1. God kveld Eva, må nok bare vente ja…Kaldt enda og varmen og våren tar tid..
        Plante må man vente med til etter 17. mai. Men man kan jo pusle litt inne og dere har jo drivhuset.
        Håper masse på at dere kommer nedover en gang ut på sommeren….Flott for hud med sol og saltvann..
        Gode tanker og god klem…❤️

      1. Lykke med alt som gror i naturen og hager…Man føler seg liten over alt det vakre!
        Pleier å vente til etter 17. mai jeg. Lærte av bestefar, han var gartner.
        Klemmer..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg