Havari

 

Vel….var ikke lenge Adam var i paradis! 

 

I dag fikk den nye ferja trøbbel med propellene og gikk på grunn! 🚢

 

Så da måtte man evakuere passasjerer og slepe ferja til et verksted! Jeg rakk å ta ferja i en uke…Så i morgen må jeg dessverre tilbake til lengre reisevei igjen! Skikkelig tråkig…Jeg var jo blitt så glad i denne ferja og det lettet hverdagen min veldig! 

 

Får rett og slett håpe det blir fikset fort og at det ikke ble skade, sikkerheten må gå først og elva er stri…….

 

Så da er det bare å skru på alarmen litt tidligere igjen!

24 kommentarer
    1. Nei, det var ergerlig! Det kan fort bli litt innkjøringsproblemer, – håper det ikke er så lenge før den er i orden og i trafikk igjen! 🤞

      1. Ikke sant.. Det er jo et prøveprosjekt for akkurat å luke ut slike feil.. Før ferjene selges til andre land. Frankrike blant annet..

    2. Tråkige greier.. fikk meg til å tenke på Svelvik-ferga. Blir liksom aldri helt pålitelig. Håper det ikke blir slik med din ferge 🐰

    3. Hoff, man skal ikke glede seg for tidlig, joda, det skal man vel. Glede seg i nuet, nemlig. Håper det ordner seg fort.

      1. En uke på elva og prøveprosjektet med den nye ferja ble plutselig masse ting..
        Nå er fera på land og venter på Sjøfartsdirektoratet.

    4. Huff og huff, håper det ordner seg fort. Jeg nevnte sommerdekk til bilen i går, det skulle jeg aldri ha gjort. For om kvelden snødde det igjen. Nå skinner sola og snøen tiner. Hurra. Klemsiklem

      1. Hei på deg kjære Eva…Sommerdekk har ikke jeg fått ordnet heller..
        Gidder ikke stå i kø når alle skal ordne det samtidig..Så venter et par uker til jeg.
        Dumt du tenkte så høyt da at snøen ble litt misunnelig…uff..
        Ferja er på land og venter på Sjøfartsdirektoratet..
        ..
        God kveld og lillelørdag – klem fra meg ❤️

      1. En uke elvelangs og det gikk i svart…Det er jo et prøveprosjekt..
        Skjønner jo det nå, må innkjøring til ja..Mye elektronikk som skal klaffe!

    5. Kipe sake men jeg håper den snart er tilbake. Båten var jo helt ny og da blir det irriterende kjedelig når slikt skjer. Det er dugnad her etterpå. Det er vel få om stiller opp selv om det er mange som kan delta. Ellers venter flere enn meg på varmen. Leser at det kan bli veldig varmt til uka. Ha en fin kveld.

      1. Veldig…hele datasystemet gikk i svart. Ferja er nå på land og venter på Sjøfartsdirektoratet..Helt ny – gått en uke!
        Dugnad ja….der kom det lite folk…Folk er i så glad i det ordet lenger. Trist..For det er jo sosialt og
        man blir kjent med folk.
        Varmt er det ikke nei…Vi satser på uka – nyt kvelden!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg