Ekte mannfolk svir ikke pølsene

 

Er du på jakt etter gaver, eller noe til deg selv – så finnes det mange artige butikker i Gamlebyen i Fredrikstad!

 

Jeg tok den nye ferja og Gamlebyen ble plutselig mye nærmere…Så kjekt! Og du, husk å klikk innpå disse innleggene jeg legger ved da, så får man flere klikk her i bloggverden! Vi er litt glad i klikk klikk..Hehe..

 

 

Ganske fint vær innimellom, men vinden var kjølig..Og Frimarkedet går sin gang hver lørdag…Jeg fant ikke noe jeg trengte egentlig…men mye jeg hadde lyst på! Sånn litt gamle brune krukker som er fine til potteskjulere..Ropte hardt i dag, men jeg gikk – så begrenset hva man orker å dra på! 

 

 

Det er fint i Fredrikstad dere…

 

 

Og inne i Fredrikstad, var det tivoli….Popcorn og karuseller! Hvis dere lukker øynene så hører dere larmen og ståket og skrik – ikke sant? Det er ganske høylytt, man skal være ganske døv for å ikke få med seg disse lydene! 

 

Dagen i dag bare forsvant 🌸 En tur innom mamma før jeg tuslet hjem til alle prosjektene mine her hjemme..Men nå er beina slitne……..

 

16 kommentarer
      1. God morgen….Ja, hele turen jeg gikk tok 6 timer….Og før det prosjekter her hjemme..
        Låste meg inn døra kl 1930 og så var det middag….Dagen gikk! Klems..

    1. Er fint i Fredrikstad, så byen kan mer enn revy. Man kan finne mangt i slike butikker. Besøkte Oslo i går, deilig med litt luft. Dro tilbake tidlig. I dag blir det fint vær så må nok ut en tur. Ha en fin dag.

      1. Oslo er herlig…Fint å komme vekk litt hjemmefra og se andre ting.
        Jeg skal snart til Oslo og Botanisk hage. Gleder meg til det..Flott i dag, så får se hva det blir til etterhvert jeg også.!
        Men tur blir det jo…
        Nyt dagen!

    2. Det var frimarked i Hønefoss i går og, men jeg så lite som fristet. Kommer muligens av at jeg var kald etter å ha stått noen timer på stand. Fant Gamle Gubben Grå og dro han med meg på kafe. Tid for kaffe-latte og å få varmen i kjerringa.

    3. Du lokker fram lysten til å dra tilbake til Fredrikstad når det blir litt varmere i været. Pleier jo som regel å kjøre bil, men lurer litt på om jeg skal ta toget neste gang 🤔 Det markedet kunne jeg veldig godt ha tenkt meg å gå på. Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klems 🤗

      1. Du er veldig velkommen..Toget må være perfekt…
        5- 6 minutter å gå til ferja og da er du i Gamlebyen. Det går tog hver time.
        Og lørdag og markedet er fint å se og ta seg en kaffe eller et glass vin et sted. Bare nyte dagen,
        klemmer herfra 🥰

    4. Gøy i gamlebyen. Så bra du kan komme deg dit fort 🙂 Og jeg synes også det er skikkelig koselig inne i Fredrikstad også jeg 🙂 Spesielt på sommeren så klart 🙂

      1. Mange fine steder i Fredrikstad ja…Sommeren er flott ved brygga blant annet! 🙂
        Ja, nå er det bare 30 minutter fra meg å gå til den nye ferja…Suverent!

    5. Det ser så fint ut i Gamlebyen, og vet det er ulike kunstgallerier der jeg kunne tenkt meg og besøkt. 🙂 Vi var i Fredrikstad ifjor sommer, men da var vi bare i sentrum og hadde ikke tid til noe mer. Tror jeg får ta toget dit engang, for ser ut som man kan ta ei av fergene over til Gamlebyen og da er det ikke så langt å gå.

      1. Hallo! Flott i Gamlebyen…Tar du toget og går av i Fredrikstad så går du mot elva og det er vel 5-6 minutter å gå, ferje over og
        du er i Gamlebyen. Er fint med i Gamlebyen med masse gallerier…Mandager er det stengt flere steder. Lørdag er jo en flott dag og du får med deg
        markedet også. Ha en flott kveld!

          1. Herlig, se der ja….I Gamlebyen kan du rusle rundt timesvis…
            Bare til å nyte! Mye å se på og mang fine steder å spise eller bare ta en kopp kaffe!

      1. Tusen takk, turen var deilig…Selv om det var kaldt i noen perioder..
        Det er jo bare sola som varmer! Gamlebyen blir jeg aldri lei…
        God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg