hvordan motivere meg selv

 

Tirsdag og regn! Det er litt kjedelig, for jeg holder på å jobbe med #hagen og bruke hekksagen rundt på busker og hekk. Det gror og gror….Men kan ikke jobbe med slikt verktøy i regnet. 

 

Jeg begynner som jeg alltid gjør. Blogg og kaffe. Titter over og leser og sjekker forskjellige status på de jeg kjenner og andre som jeg følger med på. Blogg er hyggelig og motiverende synes jeg. Det å skrive litt sjøl og det å titte innom hos andre. Det gir meg faktisk mer enn et ukeblad. Men skal etterhvert prøve å begynne på en bok også. Lese litt hver dag. Elsker jo å lese, men må ha tid til det. Det har jeg nå som jeg har ferie.

 

Har ikke turt å bestille noen turer denne sommeren. På grunn av Korona. Satser på dagsturer. Det går helt greit..Har rett og slett ikke motivasjon til å planlegge tur med overnatting..Korona gjorde noe med meg. Har jo nesten ikke vært i byen her en gang. Til slutt må jeg venne meg til å reise med tog/buss igjen..For det har jo vært noe man ikke skulle gjøre. Så det henger i. Sette meg i min egen bil å kjøre er jeg ikke glad i. Kjører bil altså, men til jobb og ut til mora mi og til byen og sånn.. #motivasjon   

 

 

Det har vært varmt i 14 dager og blir så som så med innesysler. Så skal rydde i litt klær og blader. Det flyter fort … Blader fra mamma har jeg slutta å ta med meg. Det ble for mye, rakk aldri å lese dem..Har jo mine blader også. Selv om Pensjonisten skal jeg si opp.. Jeg fikk jo nok her om dagen se her: Jeg satt nesten kaffen i halsen Så det bladet har jeg ut perioden det er betalt for, ikke mer! Klær flyter fort, særlig når man er på jobb hver dag og roter rundt for å finne noe som passer sammen  i varmen…Ikke lett.. Så blir jo at man prøver et par antrekk før man finner noe man føler seg vel i den dagen! Jeg henger det opp igjen og sånn altså det jeg har rotet i ..Men blir surr og rot allikevel…Det må ryddes.. #klær #ryddemodus

 

 

Så da satser jeg på kaffe, blogg, rydding av klær, blader… Har også strikketøy – en topp som jeg strikker på hver dag. Går sakte for det er meget tynt garn. Garnet kjøpte jeg her i byen, ikke på nettet. Og på salg til kr. 29.- for egentlig koster det 71.- #Garnet jeg bruker er: Lille Lerke

 

Blir været ok utover så går jeg en tur og kanskje sykler litt også. Så får vi se om det blir opphold og hagearbeid utover dagen. Jeg har nok å pusle med i hele dag! Men er været ok i morgen! Så kanskje det blir en dagstur et sted, må være SOL synes jeg… Litt mer stas da! #utpåtur Sånn får det bli! Da har jeg nok motivert meg selv i hele dag…..

 

Nyt dagen – ferie eller på jobb 🙂 Det er SOMMER…

 

10 kommentarer
    1. Ja er det ikke trivelig med disse hverdagsbloggene som en blir litt kjent med mennesket bak. Hvor en får følge med på både opp turer og nedturer. Noen lurer på råd og andre kommer med gode råd når de tilfeldigvis dumper innom noe som er lurt. Jeg leser mye, blir liksom tid til det om en ikke ser på tv på kveldene.

      1. Kjempekoselig å følge bloggere…Mye artig og mye og lære…Og man får del i mange fine tanker…
        Ja, lese på kvelden er kjekt…Må ha godt lys jeg så går det fint 🙂

    2. God formiddag 😀 Ikke like artig å puske i hagen når regnet plasker ned. 😀 Kom her også i går kveld.. og er grått og vått her i dag. Men det går bra. Har en god del forberedelser før vi legger ut på tur på lørdag. Men første turen er i mårra.. en liten D dag i Bodø 😀 Nyt dagen og kos deg masse 🙂 Klem

      1. Ja det bøtter ned i hytt og pine…Plutselig er det sol og helt plutselig så er hele himmelen grå og regnet bare strømmer. Men ut og inn så har jeg fått ordnet litt…Deilig med ferie på dere da… Klem..

    3. ja noen dager må en rydde,her har vi hatt en regnbyge i dag og den var kraftig,ellers blåser det godt er skyet og ikke så veldig varmt,kjøpte meg strikkepakke med kufjordkofta ,den gav meg skikkelig svettebråt i dag strikket og rekket opp 5 ganger ,måtte telle og telle for å finne midt bak på mønsteret for å vite hvor jeg skulle begynne slik att mønsteret blir beint på ryggen ,det var neimen ikke lett for mitt hode hi hi ,men nå har jeg strikke 4 omganger og mønsteret passer ,håper ikke det er slik på alle mønster raporter for da vil dette ta tid :=) det har iallefall tatt hele denne dagen her fra meg hi hi ,men har laget middag da ,skinkegrateng til middag :=)
      kos deg med dine innesysler,tror ikke det blir ut på meg til kvelden ,tar det igjen i morgen når jeg skal trene styrke hos fysio

      1. Helt klart, det hoper seg opp. Vært litt ute og litt inne og det er kjekt…Tur må jeg ta nå i kveld..Ikke rukket. Det ble litt hagearbeid innimellom…Her har fått deg fin sommerjobb med kofta 🙂 Gøy å tenke litt!

    4. Du er flink og finner på masse å gjøre! Det gjør igrunnen jeg også… vi er like sånn….! Jeg har allerede bestemt to overnattingsturer på hotell i ferien – først to netter med prinsessa i Kristiansand – og så tre netter aleine på Beitostølen…. og så har jeg bobilen – den er min nå… så….. ut på tur, aldri sur! Kos deg med masse fine dagsturer! En må gjøre det en føler er best i disse korona-tider 🙂 klem

      1. Så gøy da, da er du flink…Jeg er ikke helt i reisemodus kjenner jeg…Må bare starte pent med et par dagsturer…Så går det seg vel til 🙂 Gratulerer med bobil 🙂 Da kan du dra masse på tur! 🙂 Klem…

    5. Blogger gir mye inspirasjon. Det er alltid noe spennende andre driver med😊
      Gøy å bli “kjent” med forskjellige personer er det også.
      Dagen din ble fullbooket ser jeg. Håper du har hatt en flott dag😗

      1. Tusen takk, liker blogg. Artig å følge med og koselige folk her på blogg…Jeg leser mest de her på blogg.no andre plattformer detter jeg litt ut av..Mer enn fullbooket igjen…Klem ti deg…Dagen ble fin 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg