Det er ikke så farlig å tenke litt

 

God onsdag…Det er rett og slett ikke farlig. Tenke eller lese. Lese er noe man burde gjøre mer av. Det er givende. Og tenke! Sitte og glane ut i lufta og la tankene styre deg. Og ikke la mobilen styre livet ditt. Jeg bruker mobilen til å telle skritt og ta bilder. Ikke så mye mer. Ringer jo aldri med den, som andre mennesker. Dårlig lyd og slitsomt. Facebook på mobilen brukte jeg mye før. Nå blir det mest blogg. Og blogg er best på stor skjerm.

Rekker ikke over alt. Og mange ganger sitter jeg her hjemme og tenker. Litt om alt egentlig. Penger og hytteliv (som jeg ikke har) Og hvorfor vi er til og sånn. Og hvorfor noen mennesker er så ufattelig rike og andre mennesker nesten ikke har mat. Verden er ikke rettferdig. Og så tenker jeg masse på barndommen og gamle venninner. Og hvorfor jeg er alene….Mens de fleste er lever sammen i par. Det er jo ikke helt riktig da. Mange mennesker bor og trives alene i dag! 

Vi hadde det gøy i barndommen. Husker at jeg lo mye. Masse latter. Ler ikke så mye lenger. Kan være noen artige episoder da. Men ikke ofte det heller. Vitser hører jeg aldri slutten på. Da de som forteller begynner å le på slutten eller mumler. Så faller det bort også! Men jeg kan le litt her på bloggen. Noen artige innlegg og kule kommentarer. Da har jeg det gøy 🙂

 

Tankespinn <3 jaja…ta vare på deg selv da!

 

Foto: Solliv, en bit av høst fra turen på tirsdag.

16 kommentarer
    1. God onsdag Jeg er og en tenker. Tenker litt mye av og til, men det er sånn jeg er. Aldri tomt oppe i hodet mitt. Tankene spinner rundt, hopper fra det ene til det andre. Dype tanker, filosoferinger. Gjerne på sofaen inder pelspleddet Deilig avslappende.

    2. Det er artig å lese disse “dialogene” dine, skal jeg si deg. Faktisk så grenser de opp mot sånn StandUp greier, selv om jeg er brennsikker på at du sitter “og snakker med deg selv….” . Men seriøst, har ikke du krav på nye høreapparater hvor telefonen går direkte inn på de ? Ha en flott onsdag 🙂

      1. Tusen takk, ja jeg skriver det jeg har i hodet der og da. Ikke planlagt! Telefon har jeg gitt opp. Tukla det til med den jobbtelefon. Og får ikke til på to telefoner samtidig…Og mobilen jeg har støtter ikke høreapparat. Men fikk det til før da! 3 år igjen før je får nye apparater.

    3. Fine tanker! Ja, vi trenger fred og ro innimellom alt annet. Det er godt å lese litt, strikke eller bare være litt lat en liten stund. Telefonen setter jeg ofte på lydløs, for da er det stille. Jeg får sikkert ikke med meg alt som alle synes jeg burde på den måten, men jeg får med det viktigste. Nyt kvelden. Klemsiklem 🙂

      1. Veldig deilig, stillhet og ro er det beste. Er ikke avhengig av den telefon jeg….For den stjeler tid. Bedre å tenke selv 🙂 Klemmer på…

    4. Må ha pc når jeg blogger ..prater lite i mobil jeg også, bare korte beskjeder til gutta mine 🙂 Livet var litt enklere i barndommen.. men heldigvis noen fine små opplevelser man kan glede seg over nå også…men mer alvor liksom.. Klem<3

      1. Tiden er ganske så forandret….Men men…Får hygge seg med bloggen. Her er det jo gøy <3 mobil og telefon er ikke lett for meg i hvertfall…

    5. Godt å sitte å tenke… men ikke alltid…. Godt å være aleine… men ikke alltid! Rart å tenke på hvorfor livet har blitt som det har blitt ja….. ! Jeg ler ofte og mye stort sett….. Skjer mye på jobb og er jo egentlig en glad type! Selvom det er litt tøft akkurat for tida! KLemmer <3

      1. Veldig rart. Livet mitt er veldig annerledes nå og tidligere. ..Rart å tenke på. Ler gjør jeg som sagt sjelden…Er glad type jeg å, men noe har skjedd de senere åra……..<3

    6. Livet består av faser, på mange ulike plan. Når vi blir eldre, har vi kanskje mer behov for å tenke på meningen med alt, og ser alt lettere i perspektiv også. Jeg har lite bekymringer, egentlig, men likevel tenker jeg så hodet koker innimellom… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg