Skal være med i et prosjekt

 

Nå kommer endelig den nye ferja som skal gå fra Bekkhus til Vaterland! Ventet på nesten et helt år om ikke lenger…Men ting tar tid….TTT.

 

Nå kunne man også søke om å bli med i et prosjekt, jeg gjorde det! Søkte….Og ble en av de heldige…

 

Vi må bruke ferja ofte da! Svare på spørsmål etc…Poenget er jo at folk som bor på Kråkerøy og jobber på Øra skal ta denne ferja og slippe å kjøre og stampe i kø og over to bruer en vei! Vinn Vinn..Mindre trafikk og penger spart..! Vi som ble trukket ut får også låne en sykkel, som skal stå ved Vaterland! Slik at vi kan sykle ned til industrien…Så i morgen skal jeg hente sykkelen, få en lås og signere avtale! Dette blir bra…

 

Og hjemmefra meg kan jeg bare gå ned til ferjestedet! Ferje over og låse opp sykkel, sykle nedover industriveien…Jobbe!

 

Hjemover: Sykle, låse sykkel, ta ferja og gå hjem her!….Vil jo spare reisevei på en time morgen og en time ettermiddag! To timer mer fritid det! HURRA!  Altså, vi skal ikke ha med sykkelen hjem på ettermiddagen…Men sette den fra oss i et stativ på Vaterland! Det er på Øra arbeidsplassene ligger på rekke og rad…Mange tusen mennesker har arbeidsplasser i dette området! 

 

Fint i dag også, se bilder nedenfor! 

 

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
      1. Ja, tenker det blir fint. Det er bare et testprosjekt da..
        Men er jo hyggelig i de månedene det varer! Man vil jo fort hjem på sommeren…Ha litt fritid!

      1. Ja… Gamle vaner er vonde å vende.. Folk elsker å kjøre bil her i byen.. Så får vi se da.. Om folk bruker dette stedet.. Gå elvelangs tar tid..
        Men ferja over elva tar bare et minutt. For meg er dette suverent..

      1. Takk, blir bra. Jeg bruker vanvittig mye tid på å gå til og fra jobb vettu…For å spare på bilkjøring..
        Og for å få mer trim så tar jeg noen runder rundt i byen også..
        Nå kan jeg heller gå i skogen her hjemme, det blir deilig…
        Klemmer..

    1. Dette blir spennende. Hvor lenge skal du være prøvekanin? Onsdagen er her. Vaska kjøkkenet grundig i går, men veggene må vente. Deilig og få bort smuler samt støv. Må vel ta en skogstur i dag. Ha en fin dag.

      1. Sykkelprosjektet foregår til og med august..Etter det kommer det kaldere vær og glatte veier..Etter hvert..
        De kunne vel kanskje hatt det til og med september…Men de bestemmer.

        Ferjeprosjekt pågår et år foreløpig.
        ..
        Så flink du er, godt å ta litt vårrengjøring i heimen..

    2. Så grønt og fint det har blitt hos dere! 🥰 Så flott at det blir ferje over fra der du bor, så du får kortere vei til jobben, og kjekt å få låne sykkel!👍 Dessuten er det litt koseligere enn bare å sitte i bil på veiene. Håper mange kommer til å benytte seg av den!

      1. Takk, det er jo helt topp..Slippe bilkjøring..Jeg er jo ganske rå på det og går og går..
        Men det tar så klart mye av fritiden min.. Hjemme fra jobb 1730 og skal begynne på middag…
        Rekker ikke stort da.
        Nå blir det bare å gå 30 minutter x 2 og sykle 2 x 3 kilometer ca..Ingenting i forhold det! 🙂
        Og etterhvert kan jeg sikkert låne sykkelen med hjem.

    3. Blir godt med ekstra timer. Lettvint med ferje over, og sykkel. Fint og grønt hos deg. Jeg var å lufta hunden som jeg ikke har, men gubben ble med. Noen bilder i fra turen som ikke ble lang siden han slit med en fot. Men vi ble enige om at det gjorde godt for hodet og kroppen. Klemsiklem

      1. Deilig med tur og lufte hodet, godt for kropp og sinn.
        Det hjelper hvis man er trøtt og litt tung i hodet, frisk luft…Det er flott!
        Her er det grønt og fint, må snart klippe gresset i hagen.
        Ja, dette er topp…Virkelig. Å gå til ferja tar ca 30 minutter…Det er jo ingenting.
        Bare en deilig tur..Så kan jeg helelr gå mer i skogen her hjemme.
        Så klart det er tøft å gå så mye på asfalt som jeg gjør! Beina mine trenger litt hvile..
        Jeg gjør alt jeg kan for å slippe å bruke bil vettu….Det grønne skiftet!

        Kos deg med kvelden! God klem…💚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg