På jakt etter sol, påske og en kaffekopp – tur på fire timer!

 

Nå er jeg hjemme etter 4 timers tur i regnvær…i det jeg gikk inn døra her hjemme så kom sola bittelitt..Jeg går og går og går, mine turer er aldri korte..En liten stopp med en kaffekopp, ja det unnet jeg meg..Folk gikk og trippa rundt overalt i dag..Folk liker å være på tur, her i Fredrikstad. En del kaffebarer og restauranter er åpne! Kjekt med en stopp underveis..

 

Hvor ble det egentlig av turmarsjene, de med litt lengde på..Sånn 3 til 4 mil…Helt perfekt tur spør du meg! Da hadde jeg blitt med, liker lange turer og et mål! 

 

 

 

Klokka 0800 i dag begynte jeg på gjærbakst, tenkte det var deilig med horn til frokost i dag! De ble kjempegode, deigen var smidig og lett å kjevle og ja baksten ble kjempegod! Oppskriften fant jeg i et ukeblad jeg kjøpte meg til påske! 

 

Jeg gikk hjemmefra og rundt overalt egentlig! Jaktet på påsken og dens symboler…Kirken var åpen, men jeg gikk ikke inn… 

 

 

Kreativ pynt i byen denne påsken!

 

.

 

 

Farger og blomster – flotteste pynten! 🌸

 

 

 

Påskeegg i alle variasjoner…

 

 

 

Valgte ikke svart kaffe i dag, det er jo påske og helg! 

 

 

Hengte blomster…..Tja, også en variant…

 

 

 

Og overalt i byen så våkner krokusen, etter det som må være tidenes vinter her i Fredrikstad! Aldri trodde jeg det ble vår….I hvert fall ikke i mars! Men man skal aldri skue hunden på hårene….

 

Da fikk jeg vist frem litt av byen denne påsken også! 

 

10 kommentarer
    1. Takk for fin rundtur i Fredrikstad. Så flinke de er til å pynte i byen din👏🐣😀 Dette hørtes ut som en meningsfull dag. Du går nok lengre enn meg, men Barney og jeg har allerede vært ute 2 ganger i gråværet, i skogen på litt kortere turer.

      1. Tusen takk, ja livets mitt er å gå egentlig..
        Liker å sysselsette meg selv og være lenge på tur! Sitte hjemme, er kjedelig..
        Men bedre når hagearbeid kommer i gang..Da koser jeg meg mye ute i hagen..
        Dere er flinke, synes dere er på ur støtt jeg. Kjempebra!

    2. Veldig mye rar pynt ja 😀 Men fint og kreativt også. Jeg har også vært på flere turer denne påsken. Går og går jeg også. Men nå er jeg lei asfaltgåing uten joggesko. Hadde vinterjogg i dag, men de er ikke gode nok. Må ha bedre støtte til ryggen. Kafe-turer er det hver gang. Koselig 🙂

      1. Deilig å gå, beste som er….En dag har jeg lyst til å gå herfra meg til Moss.
        Men viktig med skikkelige sko..Med demping…
        Kaffe er energi – det må vi ha 🙂

      1. Tusen takk, moro å gå…Liker å sysselsette meg selv..Beste som er!
        Veldig kreativ og litt annerledes i år, harene ved Domkirken er de samme som i fjor..
        Men mye hjul……..Klemmer..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg