Nye ferja – den førerløse elfergen Hyke Shuttle 0001

 

For en drøm….

 

I dag hentet jeg sykkelen jeg har leid gratis til og med august 2024! Og da jeg skulle hjem fra jobb, syklet jeg industrien og opp mot det nye ferjestedet..1 minutt reisetid med ferja over elva – altså 1 minutt  – og folk står i kø i en evighet over to bruer! Innlegg fra i går her: Skal være med i et prosjekt

 

Så her er det bare å benytte seg av dette flotte tilbudet! Og jeg var hjemme fra jobb litt over 1600 i stedet for 1730 – stor forskjell det! Jeg jobbet full dag som vanlig…Men den reiseveien da – herlighet for en lykke sier jeg bare! Ferjen går hvert kvarter og er åpen for alle, ikke bare for dem som skal tur/retur jobb! 

 

Må si at dette lover godt, og ferjen kjører av seg selv…Førerløs! Ordføreren klippet snoren i dag sammen med designer – Bård Eker! Stort fremmøte, leste bare i avisen…Fikk ikke deltatt på det da! For jeg var jo på jobb! 

 

Stillegående ferje med masse vinduer….Ikke noe støy eller ståk! 

 

Og franske myndigheter har allerede bestilt 4 eksemplarer til sommer-ol i Paris! 

 

Prosjektet her i byen er et år! Får håpe det blir vellykket…

 

Og sykkelen var knall, fikk sykkel, hjelm og lås! Kunne velge mellom flere farger…Jeg valgte GUL – FOR SOLLIV ER KUL!!!

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
      1. Veldig fint med gul sykkel….Den gjorde meg glad! Må gå litt nå også, ca 30 minuter fra meg til ferja.
        Men det er ingenting i forhold til å gå en 1,5 time morgen og 1,5 time ettermiddag..Blir ikke mye
        igjen av kvelden til avslapping da.

    1. Fint opplegg det der. Tror det er en slik ferge man drømmer om her i byen. Helt klart en sak for media samt god reklame for området. Masse tid spart. Blir en snakkis i lang tid. Gikk 1 time i skogen i ettermiddag noe som var deilig. Ha en fin kveld.

      1. Deilig med tur i skogen! Jeg har gått frem og tilbake og hentet sykkel og gått til jobb
        og syklet..Så skal bare gå en kveldstur jeg nå.
        Flott opplegg, Drammen er jo mye lik Fredrikstad. Så hadde sikkert vært perfekt hos dere..
        Ha en fin kveld!
        P..S. Ferja var superfin – gled fint over elva..Moro! Denne blir benyttet fra min del i hvert fall..
        Jeg liker nye ting og forslag til forbedringer.

      1. Takk likte den gule sykkelen…
        Nå har jeg i dag gått to turer, syklet to turer og tatt ferje to turer!
        Så bidrar med meg og mitt til en by med mindre bilkjøring! <3 klemmer på..

    2. Så bra! Godt å få kortet ned arbeidsveien. Og skikkelig gul og stilig sykkel! 😀
      Fint at du ble med på dette prosjektet tenker jeg. God tur med ferja 😉😍

      1. Et flott prosjekt, mindre bilkjøring må til her i byen.
        Folk har jo 3 til 4 biler utenfor hver eneste gårdsplass…
        Sykle, gå og ta elektrisk ferje – må være flott og miljøvennlig og mindre kø blir det til slutt!
        Klem <3

    3. Fantastisk!
      Så klart prøver du ut dette prosjektet – lekker sykkel – lekker ferge – innsparing av tid – kan det bli bedre? Du er herlig Solveig! 🙂 Lag deg en fin torsdag 🙂 klems

      1. Tusen takk så hyggelig sagt! Jeg henger med vettu, for å gjøre verden litt bedre..
        Mindre kø, grønnere jobbreise og sykkelen var fin å sykle på! Solid, god og raus.
        Så i dag har jeg gått to turer, syklet to turer, tatt ferje to turer…
        Bidratt til prosjektet 100 %.
        Klemmer herfra.

    4. Så herlig! 😀👌 Skikkelig kul sykkel, stillegående ferje og kortere reisevei! 👏 Dette var jo helt topp! 👍 Jeg har tatt ferje over Randsfjorden en gang. Den er også elektrisk, men ikke førerløs. Dessuten er den gratis pga. et passasjertall under et visst tall. Håper folk benytter seg av tilbudet hos dere slik at prosjektet fortsetter!

      1. Flott ferje og og alle ferjer her i byen er gratis..Suveren tiltak for å få folk ut av byen og mindre
        bilkjøring..
        Får virkelig håpe folket benytter anledningen til dette flotte tiltaket!
        Ferja er fantastisk…kunne gjerne blitt med på en lenger tur!
        Sykkelen var stor og raus og fin å sykle på!
        Ønsker deg en fin kveld! 🌸

    5. Stilig førerløs ferje og at på til at den er elektrisk. Sykkelen, akkurat din farge. Kjekt at det var kurv også. Du sparer både tid og penger. Flotte bilder har du tatt. Fredrikstad er en flott by. Klemsiklem

      1. Tusen takk, Fredrikstad er en flott by….ferja er skikkelig estetisk riktig og sykkel med kul farge er moro!
        Kjørt ferje to ganger i dag…Gikk så fint så! Klem herfra Eva

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg