Når kastanjene blomstrer i Bygdøy Allé

 

Husker dere den slageren?

 

Jens Book-Jenssen sin slager, det ble faktisk solgt 250.000 plater av denne..Kanskje lete på loft eller kjeller så kanskje man finner et eksemplar! Det hadde vært noe…

 

“Våren i Paris skal være vakker

Wiens har forlengst fått verdensry

Det er vel og bra nok men jeg takker

Kom med våren i min egen by

 

Når kastanjene blomstrer i Bygdøy Allé – mmm…. Fins det ikke et mer bedårende sted – mmmmm…..”  

 

 

Flott i Gamlebyen når kastanjene blomstrer også da! 

 

 

Skjønne blomster! 

 

Men det er spesielt i Bygdøy allé – det skal dem ha..Med brede fortau og hvite bygninger og blomstrende kastanjer! Mmmmm, kanskje jeg må til Oslo en av dagene for å oppleve denne nytelsen..Ja, det er yndig!

 

Det gjelder å finne gleder! Foto er viktig, det gir store gleder og gode minner! 

15 kommentarer
      1. Ikke sant, denne blomster er så skjønn både fasong og farger og struktur…Så enig med deg. Må være den vakreste!
        Hihi, det tar sin plass et slikt tre…Kanskje du skulle ha en hel portal? Eller en allé…Inn til garden!

        1. Jeg kom over et bilde av et kastanjetre i et av alle interiørbladene mine. Klippet t og skulle til å sette i permen min. Sånn vil jeg ha i hagen! Men så kom jeg til å lese hvor stort det ble.. Vel, det blir nok md tanken.
          Men når jeg får herskapshuset jeg fantaserer om, da tror jeg jeg vil ha n kastanje-alle’

          1. Ja, de blir digre..Så passer best I store hager altså! Stammen er jo flere meter i diameter.
            Men blomstene er utrolig skjønne og helt nydelig med denne blomstringen…

    1. Ja, jeg synes ikke det liknet Bygdøy Allee 😀 He-he. Fine blomster ja 🙂 Nå er det fridag, deilig. I morgen litt jobb igjen, og så direkte på helgetur 🙂

      1. De hadde passet på Fjell ja, store grønne områder med disse flotte trærne..
        Noe av det vakreste man ser! De mektige trærne og de store klasene med skjønne blomster!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg