Hverdag eller ferie?

 

God kveld, ser forresten at en del bloggere er tilbake fra ferien sin! Både selve ferien og ferien fra bloggen! 

 

Ferie er deilig…Gjøre hva man vil – det er ferie for meg..Jeg må ikke ha sånne late dager jeg hvor jeg sitter pal hele dagen…Men finne på litt og tusle rundt! Ha godt tid, det er noe jeg er glad i og jeg har jo masse fri også…Men liker å ha tid nok til masse forskjellig egentlig! Stress er jeg i grunn ferdig med, hatt nok av det gjennom hele livet! Nå takler jeg det ikke lenger! Med nedsatt hørsel blir det også dobbel påkjenning, man henger alltid etter og i stressede situasjoner så blir det bare en stor floke! 🥰 

 

Hører mange sier at det er godt hverdagen er her igjen, men jeg lurer på en ting? Snakker de sant??? Se på pensjonistene de har ferie hele året og 99 % av dem jeg kjenner stortrives..i hvertfall yngre pensjonister! Snakker ikke om veldig sen alderdom, det er noe helt annet…❤️ Da blir man på en måte litt skrøpelig på flere områder..

 

 

Godt å dingle med bena litt…rekke å leve livet og nyte dagen! Uten å være helt utslitt når kvelden kommer..

 

Men det er jo hyggelig å se igjen kolleger på jobben sin…Mange har jo flere venner der enn privaten..så forstår det også altså! 🥰 Men det er jo en tid for alt etterhvert…når man har jobbet leeenge så skjer det noe med et menneske tror jeg…mett på en måte! Men ferie fra bloggen er også litt deilig da – jeg er jo ikke 100 % tilbake enda føler jeg..Men det kommer sakte men sikkert på plass vil jeg tro! Jeg sitter såpass mye med data på jobben at jeg føler meg mett der også! 🥰 Når jeg endelig er hjemme igjen, så vil jeg jo bare nyte sommeren….Er jo ikke så feil det synes jeg…

 

Men jeg skrev meg litt bort her, det jeg egentlig skulle skrive var:

 

VELKOMMEN TILBAKE – DERE SOM HAR TATT FERIE FRA BLOGGEN I SOMMER 🍒 Håper ferien har vært bra! Både du/dere som leser blogger og deg som skriver blogg..

22 kommentarer
    1. Tror nok noen synes det er deilig med hverdager også. Men jeg er litt som deg, litt mettet på jobbhverdager. VIL surre rundt å bruke tid på ingenting. Har jobbet i mange år synes jeg. Og vil ha mer fri før jeg blir FOR gammel også 🙂

      1. Man blir mettet, surre rundt med å bruke tid på ingenting – perfekt altså <3 Det er livet..jeg har jo snart jobbet i 40 år! Og sikkert blitt noen år på deg også? Klem og fin fin kveld…

    2. Jeg skjønner hva dere mener, jeg har surret rundt en stund nå. Et halvt års tid. Og det er godt etter å ha levd mange år med full timeplan. Godt å styre dagen selv. Ha tid til alt jeg ikke rakk før, og ikke minst mulighet til å ta hensyn til alle vondtene.
      Men…..
      jeg savner folk.
      Savner impulser.
      Savner å være en del av det hele.
      Og nå som alle har begynt hverdagen igjen. Vel, jeg savner det .

      1. Slikt jeg skjønner det, så er det godt på den ene sida og litt bittert/vemodig på den andre sida..
        Jeg er litt der at jeg er mer sosial når jeg har fri enn jeg er på jobben..
        Blir sittende for mye for meg selv og bare jobber! Når jeg har fri møter jeg folk..
        Men det spørs jo hvilken jobb man har ikke sant, du er vant til et sykehus hvor det var mye mennesker rundt hele!

        1. Ja du har rett, det er godt på noen måter og sårt på andre.
          Savner miljøet og sykehushverdagen på mange måter, men innser at den tid er forbi. Det er og godt å ha overskudd til mer i hverdagen.

      2. Godtnat hverdagen er tilbake. For oss er det i form av at det blir stille og rolig på hyttene her, og mindre trafikk forbi huset.
        Men nå skal det sies at med sommeren vi har hatt værmessig, så har det vært færre folk her i år.
        De fleste har dratt etter sola, for den har vi ikke sett så veldig mye akkurat ☺️
        Har tatt litt ferie fra bloggen, ellers har vi vært bare hjemme vi. Som vi nå er hele tiden, og begge to synes det er godt å slippe jobb, samtidig som jeg savner det litt innimellom 😉😀
        Velkommen tilbake 🥰

        1. Ja, det har jo blitt mye annerledes for dere det siste året.
          Med flytting og nytt liv som pensjonister! Sikkert både rart og godt! <3
          Godt når feriegjestene pakker sammen, blir mye mas her på øya også! 🙂
          Tusen takk, litt til og fra med blogg..Jeg kommer nok ikke til å blogge hver eneste dag! <3

    3. det første min svigermor spurte meg om da vi kom hjem etter 3 uker på tur var om det ikke var deilig å komme hjem igjen ,jeg var ærlig og sa nei , vi trives på tur og har ingen problemer med å bo trangt i liten bobil over tid ,reise fra 28+ og solskinn og hjem til 12+ til 18+ på det jamne og regn i bøtter og spann annenhver dag ,nei det er slettes ikke kjekt med hverdager igjen ,svær hage som ikke har vært slått på snart en mnd så klikker plenklipperen soom vi sitter på og kjører så vi må ta alt med en liten elektrisk og det tar mange dager og timer i morgen håper jeg å bli ferdige før mer regn kommer for da legger det seg bare en kake under klipperen så vi hele tiden må snu den og renske ut ,på ferie koste jeg meg med søster,svoger og mann ,her hjemme går jeg for det meste alene så du skjønner jeg liker meg godt på tur :=)

      1. Herlig, jeg lo godt når jeg leste dette…Kunne ikke blitt mer enig…
        Dere har nytt livet og kosa dere max..Bo lite og tett har jo ingen betydning..
        Det er sjarm..Deilig å slippe tralten og alt man MÅ gjøre hjemme og nye masse
        sol og varme – DET ER FERIE DET!!!

    4. Jeg har alltid syntes det var kjekt å komme tilbake til jobben etter ferie – komme inn i “den gamle tralten” som ofte ble omskipla av mangel på ansatte 😀 Men jobb er godt å komme til om man trives der 🙂 Jeg savner det… jeg har ikke det for øyeblikket … Så her egentlig ferie hele tiden…. om man ser det slik. Uønsket sådan… men men…
      Man må bare prøve nyte tiden uansett hvor man står 🙂
      klem

      1. Skjønner den…Du er jo yngre enn meg også!
        Så klart det blir et savn når det er ufrivillig..
        Men du har jo på en måte laget deg et nytt liv med mann og hus,
        Så lev heller fremoverlent! Klem..🥰

    5. Om 4 måneder begynner jeg med å ha ferie hele året, og jeg gleder meg virkelig til det. Når det er sagt, så er det nok viktig å ikke sitte inne på baken for mye. Viktig å ha noe gjøre og ikke minst komme seg ut av døra. Vurderte å gjøre som deg å ta ferie fra bloggen, men det har ikke blitt til at jeg har gjort det allikevel. Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

      1. Tenker mye på deg altså, dette blir bra…Mine kolleger som har blitt pensjonister den siste tiden,
        elsker sitt nye liv! <3 Penger kommer inn – man kan nyte livet!
        Og komme seg ut og se folk er alltid viktig! 🙂 klem…
        Særlig når man bor alene! 🥰

    6. Jeg tror også at når man har jobbet mye, så er man litt mettet på full fart og masse som skal skje. Unger vokser til og man kan tenke seg til å gjøre mer av ting man har lyst til. Samtidig er det fint å treffe andre og ha en rytme og rutine i hverdagen, så det er nok forskjell på hvor man er i livet. Noen ånder kun for jobben sin og gjennom den «er» man noe og de føler seg nyttig. De har kanskje ikke noe annet de interesserer seg for. Stress er siste sort for det aller meste. Nyt sola og kvelden.☀️

      1. Tusen takk, tror alder spiller en rolle her altså! Man er litt sliten…
        Og jeg tenker at man har jobbet i 45 år eller noe så er det litt lov å gå med slåbrok
        til langt ut på formiddagen…i ukedagene også! 🙂 hehe…
        Men jeg er enig – rytme er bra…Men man bør legge vekk dårlig samvittighet for alt og ingenting – leva livet 🥰

    7. Hihi, jeg syns iallfall ikke at det er godt å være tilbake til hverdagen…. har jo jobba 4 uker etter ferien, og idag tok jeg meg en feriedag igjen….! Sjefen min påstår at ho elsker å være tilbake til hverdagen…. jeg sier at ho tuller, men…..! Jaja, vi er vel alle forskjellige! Klemmer <3

      1. Mange varianter på juging der ute – man kan lage seg hverdager selv om man er på ferie altså…
        Man må ikke ligge flat på ei solseng i 4 uker, da skjønner jeg at folk vil gjøre noe annet! 🙂 Haha..
        Og sjefer er ikke som vanlig folk 🥰 klem..

    8. Deilig å slippe stress og hyggelig med ferie..men savner jobben veldig mye ! Dagene blir fort kjedelige når man ikke jobber, og jeg orker jo ikke gjøre så mye..så blir veeeeldig mye podkast i godstolen.. Men fridager når jeg fortsatt var i jobb og i form… det var deilig det … <3 Mann går å venter på sommer og vips er den over… i allefall nesten <3

      1. Skjønner deg veldig godt ja, håper du snart blir friskere da! Slik at du kan orke litt mer.
        Triste greier…
        Tenker at når man er på min alder og jobba såpass lenge så blir man forsynt.
        Men folk er forskjellig. Og noen har ikke interesser til å leve uten jobb og det er jo trist..
        Særlig litt eldre menn er veldig avhengig av jobben sin <3 klem..Da har levd og åndet for den år etter år og følt seg viktig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg