Fredrikstad – Norges svar på Florida

 

Ja, du leste riktig! “Alle” pensjonister vil flytte til Fredrikstad nå! Byen alle flytter til. Her vil vi bo…Folk selger rubb og stubb av hus og kjøper seg leiligheter i Fredrikstad. Så fort man bikker 62 og har blitt en AFP-pensjonist!

 

Mildere klima, lite snø og nærhet til sjøen! Fredrikstad har jo alt dette! Folk er lei snøkaos og kulde og da blir Fredrikstad 1. valget! Synes det er artig å lese 🙂 Det varmer mitt hjerte i hvertfall og folk er så imøtekommende her nede blir det fortalt. Det er også hyggelig, vi hilsær og prekær. Må ikke kjenne noen for å preke, vi er joviale og rause innbyggere i denne flotte byen! 

 

Lo litt høyt for meg selv i går kveld da jeg stakk innom Fredriksstad Blad (FB) da jeg leste at Fredrikstad var Norges svar på Florida! Kan det bli bedre – neida! 🙂 

 

 

Jeg liker meg godt i denne byen. Før så synes jeg den var litt kjedelig vinterstid! Nå synes jeg er byen er flott alle årstider og måneder! Nyter egentlig veldig Fredrikstad på høsten. Da synes jeg det er koselig med alle spisestedene og Gamlebyen! Det er så god stemning når mørket kommer sigende og alle lysene er tent! Stikke inn et sted å ta en kaffekopp eller et glass vin, se folk! Kanskje er det en liten konsert rundt neste hjørne! Ja, det er godt å bo i Fredrikstad! Får se hva jeg selv gjør når jeg blir pensjonist! Har mine planer <3 

 

F l o r i d a 

10 kommentarer
    1. Du vet det fine du, at du har jo reklamert så mye for den flotte byen, at det er ikke det minste rart at folk har lyst å bo der ♥ Det ser så fint ut synes jeg.
      Selv tenker jeg litt på å bli klimaflyktning utenlands, gjerne i Florida. Men det er noen år til enda. Tiden og helsen vil vise, og ikke minst økonomien 😉
      Ha en flott ettermiddag ♥ Klem ♥

    2. Jiippii,, ,da har vi fått et lokalt Florida i Norge,, og det stakk du av 😀 Vel fortjent.. ta godt vare på det.. ,men det vet jeg du vil,, du har ditt hjerte der,, fullt og helt 😀

      1. Tusen takk, her blir det overbefolket etterhvert! Bra det, for blir det gode inntekter for kommunen!
        Spisesteder og butikker og alt….
        Tar vare på det hver dag og heier folk frem hit! Klem til deg.

      1. Hehe, er det ikke herlig å bo i Florida? Kjekt at folk flytter hit. Kanskje man blir kjent med noen nye mennesker også. Det er hyggelig.
        Klemmer….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg