Endelig litt følelse av våren 2023

 

Det har blitt mange turer hvor man tenker…skal det være den våren og sommeren i år! Litt sånn vrang! Solliv  liker ikke sånn vrange…Solliv vil ha ting etter læreboka..November, desember,  januar og februar er måneder vi vet hva vi får! Med mars kommer lyset og sola tilbake..April da er det snøfritt og stas!  💚 Vi skriver 1. april    og det er snø..Det er uvant her ved kysten!  Og jeg går alle dager og følger vær og vind og steder med falkeblikk hvor jeg enn går! Det er ikke sånn at jeg er ute på tur og så går det 14. dager – før neste tur. Nei, jobber ikke sånn jeg! 💛

 

 

Går gjennom skogen for å komme ned til sjøen!

 

 

Helt nydelig stund – kunne sittet her nede i timesvis. Hadde jeg hatt hytte her så hadde det vært vanskelig å få meg inn tenker jeg! Men alle har ikke hytte eller hus ved sjøen…Det går jo ikke…Og jeg elsker huset mitt altså, og nå er kåken ganske på stell også – etter vaskemanidilla…Men er ikke ferdig…Før jeg gikk ut i dag så tømte jeg bokhylla jeg har i en av stuene..Så utrolig fornøyd med det altså…ut med alle bøker og bort med støv og skitt..Fant også en bok jeg har lett etter lenge..Sånn er det! Den som rydder den finner!

 

Skal gi meg kjøpestopp på bøker nå! Mange uleste bøker i hyllene, som står for tur! Nesten flaut…Men sånn er jo samfunnet blitt, en bok koster like mye som et ukeblad! 😁 Skal man være forfatter i dag, så kan det ikke være lett å tjene på skrive! Da må man være virkelig god! 

 

Nedenfor er gjengen som venter på flokken sin!

 

NYT KVELDEN – I DAG ER DET PÅSKEKRIM PÅ NRK – GLEDER MEG!

 

 

 

22 kommentarer
    1. Jeg ser på fjorårets bilder at vi hadde vår i april, men det var i fjor. Slett ikke i år.🙈
      Det var nok lurt å gå til sjøen. Der forsvinner snøen litt kjappere.
      Jeg har også mange uleste bøker, men påska er en fin tid for å starte på en av dem.👍🏻🤗
      Ha en fin kveld!🤩

      1. Våren er nok sen overalt i år vil jeg tro..Men slike dager som i hjelper veldig.
        Veldig fint i dag.
        Bøker er kjekt å ha, så får bare begynne på en bok og finne roen.
        Tusen takk og det samme 🙂

    2. Så herlige vårbilder! Ble vårfølelse her også i dag…snøen smeltet litt, og sola var et godt!
      Vi gikk tur, og satt lenge ute i sola
      …så godt! 😀
      God lørdagskveld. Klem 🥰

      1. Tusen takk, ja deilig å gå tur i dag. Helt fantastisk å kjenne sola og sitte ute
        uten å fryse i hjel..Så deilig. God kveld og klem til deg <3

    3. ja nå titter våren frem fra snøen ,her ser vi fra time til time hvor snøen smelter,så fortsetter det sånn er den omtrentt borte på et par dager og da håper jeg vi ikke ser den igjen før til jul ,da er det bare koselig å få den på besøk :=)

      1. Så deilig med vår og sol nå altså, være ute og kjenne det varmer. Det er helt nydelig.
        Ja, snøen forsvinner nå – veldig bra! Snø og vinter på siste rest.

    4. Skikkelige vårbilder – deilig ved sjøen nå altså! Enig med deg – nå skulle det ikke vært snø og is, men deilig barmark….! Men det har vært nydelig sol idag iallfall! Goood klem <3

    5. Fine stemningsbilder! 🙂 Jeg har også mange uleste bøker. Tenker at én dag skal jeg ha tid til å lese igjen… Men tror ikke det blir riktig enda. 😀

      1. Mange takk, ja leser bøker jeg…Men før leste jeg to bøker i uka. Det blir det ikke nå. Men liker best på stranda.
        Nå er det hvert fall støvfritt 🙂 Ha en fin dag…

    6. Ja nå siger våren på 🙂 Herlig!

      Gleder meg også til påskekrim, men vil se litt flere episoder om gangen, så venter til neste uke og ser litt mer da 😀 klems

      1. God formiddag, nå føles det vår!
        I går var det to episoder etter hverandre.Det ble for mye for meg.
        Så en episode og tok opp den andre. Jeg blir fryktelig sliten av TV, så må ta det pent.
        Så ser vel episode 2 i kveld…Så får jeg ta opp de andre.
        Men så lovende ut. Liker han fyren der…klem..

    7. Koselig å komme innom bloggen din og se så mye grønt! 🐥🌿 Her er det masse snø ennå. Det er kaldt om natten, men da er det ihvertfall sol om dagen. 😀☀️ Krim hører med i påsken, og imorgen er det påskelabyrinten på P1. En fortsatt fin påske til deg! 🐣🤗

      1. Tusen takk, ja nå hjelper det her og det er så deilig.
        Koser meg ute jeg uten snø..ikke noe ski-menneske..Liker å gå og sykle..
        Høres ut som gode planer hos deg. Så bra. Ha en fortsatt fin ettermiddag/kveld 🙂

    8. Ja, de venter på sine de båtene. Men snart er det nok isfritt og fint. Flink til å få ryddet opp du og artig når man finne noe man har lett etter. Nyt dagen! Klemsiklem:)

      1. Takk, så deilig med litt vårrengjøring altså…Det er topp…
        Våren er her nå, surt i dag…men så skal det blir varmere 🙂 klem….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg