God morgen….fredag og hørselblogg

Jeg spiser alltid frokost alene……sånn er livet.. sjelden jeg har hatt noen overnattingsgjester. Det må være 100 år siden. Joda gutta er jo her da,….men de jar jo litt annen rytme enn meg. Jeg liker å komme meg opp på morgenen. Sover jeg lengre enn 0900 er dagen lissom ødelagt. 

Fredag er min dag for hørselblogg. For å si det sånn trives jeg best å ha fri. Jeg sliter så fryktelig om dagen. Det å ha mine turer som gir meg energi. Det å pusle i huset som gir meg energi…slippe spisepausene på jobben. De er helt grusomme,føler meg rett og slett som en idiot. Alt for mye støy. Etter en slik pause er jeg helt utkjørt. Og trøtt og litt uvel. 

Jeg liker stille stunder, slik som morgenene når jeg er hjemme. Det gir meg energi og glede… nå har jeg vært delvis sykmeldt i 8 måneder. Jeg håper og tror det kan gå veien om delvis uføretrygd. For jeg rett og slett makter ikke å jobbe 100 %…Tror ikke de på jobben skjønner hvor mye jeg sliter….Men jeg må høre på min indre stemme….JEG MÅ HA ET LIV….

Er det så mye å forlange av systemet? Jeg har jobbet i 100 %  i snart 35 år….JEG ER INGEN SNYLTER PÅ SAMFUNNET.

#hørselblogg

#støy

#energi 

 

12 kommentarer
    1. Hei og god morgen 🙂
      Morgenstunden er gull verdt – i stillhet. Den liker jeg også, på min måte, og du på din måte.
      Sånn er vi.
      Men så har du dette ekstra, som sliter deg ut. Og jeg håper inderlig, solliv, at du får 50 – 60% uføretrygd. Da får du et nytt liv. Du må fo fortsatt på jobb, men ikke hver dag. Og det blir en ny tilværelse. Tro meg, jeg vet. Jeg er 60% uføre.
      Hadde mennesket der ute bare ant…………. og hverken jeg eller du ønsker noen å komme i våre fotspor, men ingen forstår før de nesten er der selv.
      Sånn er det med den saken.
      Ønsker deg en god dag, solliv! Fortsatt god romjul <3
      klem

    2. God morgen,
      Ja, det er ikke lett for andre å forstå. Men jeg forstår meg selv og lytter til kroppen min og min helse. Men min sykdom har ikke noe liv etter jobben….må hvile og hvile, ro og masse ro. Orker ikke mer mennesker da, og da blir det et trist liv når man bare har fri lørdag og søndag og må ladde opp til en ny uke…så slik går alle dagene ut i ingenting….Håper og tror at dette kan gjøre meg til en friskere person. Kanskje trene litt på et treningssenter. Møte folk. Være meg selv og være glad. Kos deg i romjula og klemmer fra Fredrikstad med vind og tåke. Etdiktomdagen:

    3. krysser fingrane for att det ordner seg for deg i det nye året så ukene dine kan bli bedre,selv ble jeg 100% ufør før fylte 50 og ja livet ble mye enklere å leve etter det og hodepinene avtok en god del også

    4. Ja, får håpe det ordner seg..skal søke gjennom KLP. Kriterier er å være sykmeldt i et år. Så skal jobbe videre med dette utover neste år. Legen min er enig med meg at det er til det beste. For jeg er hsndikappet. Med det synes ikke….Bra du ble friskere etter trygd. Det er viktig å ha et liv….mens vi lever. fruensvilje.blogg .no:

    5. Håper 2018 blir et kjempefint år for deg! Selv er jeg 80% ufør pga kronisk betennelsesreumatisme, men må nok søke om 100% da jeg har totalt utslitte håndledd med artrose. I løpet av 2018/2019 må jeg stive av håndleddet mitt.
      Jeg har mer enn nok å fylle dagene med, og jeg har funnet glede i å trene. På den måten får kroppen min endorfiner som er smertelindrene de dagene jeg trener 🙂
      Håper det ordner seg for deg <3
      Ønsker deg en kjempefin romjulsfredag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    6. Koselig dekket bord :)) Ja du må ha et liv..og bare du vet hvor plagsomt ditt problem er for deg..man må bare “blåse i “hva andre mener…selv om det ikke er lett.. Ønsker deg en fin kveld <3

    7. Tusen takk, jeg kjenner meg selv…og vet at det å hvile flere ganger hver dag er ikke normalt…det er sånn trøtthet i hodet…ikke søvnig, men trøtt og hodepine hver dag. Sånn kan jeg ikke ha det… Ja, nå har jeg kjøpt pinnekjøtt til nyttårsaften. Gleder meg til det…kos deg masse i kveld. . annebe:

    8. Tusen takk, får håpe det blir litt orden på ting. Det er alltid masse å fylle dagene med. Du får satse på resten av trygden du også. Kose deg masse i kveld og fortsatt god romjul 🙂 Toril sin hverdag med musikken:

    9. Uff…kjenner igjen den følelsen du tydeligvis sitter med..at du ikke er noe snylter på samfunnet…Akkurat det tenkte og følte jeg også mye da jeg var i ferd med å bli uføretrygdet…ytelsen ER fordi man trenger det, og man skal ikke måtte behøve å føle at noen tenker sitt…Det er DITT liv..og du vet hva du trenger! Men du skal ikke bry deg om hva andre tenker og føler…prøve å hiv det fra deg! og ja..du har rett på et liv du kan klare å leve…..Ha en god kveld!

    10. Ja skikkelig ekkel følelse,,,,du ser jo så frisk ut, alle blir slitne….
      Sånne fraser hører jeg hele tida, finnes ikke gøy. Alle blir ikke sliten kl. 1000 på en morgen…sliten langt inn i hjernen….At folk er slitne på en fredag etter en hel uke er normalt. Jeg må velge hva jeg skal bruke krefter på. Det å gå tur gjør ikke meg sliten, orker du ågå tur så orker du å jobbe liissom….Folk skjønner ikke….Men de på Nav skjønte meg og legen min skjønner meg nå….Men det er en kjip følelse som sliter meg veldig ut……Men fin kveld til deg 🙂 Toini:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg