Hørselbloggen – jeg er ikke frisk i dag. / ble sommerfuglbilde i dag…de er så vakre

I et plommetreHei dere der ute i regnet….

Jeg jobber ikke hver dag som dere vet, i dag er jeg ikke på jobb. Men i dag er jeg syk også. Litt bedre nå da. Men våknet til kraftig hodepine. Og var svimmel og uvel, måtte kaste opp. …Skikkelig kjipt asså. Den dagen i dag jeg skulle slappe av og kose meg. Har ikke orket å spise noe særlig. Skal prøve en banan.

Tror det kommer av jobb og slikt. Det jeg blir syk av er masse stemmer og skravling bak hodet mitt. Jeg greier jo ikke sile hva jeg trenger å høre eller hva jeg ikke trenger å høre. Hører jeg noe så blir det full konsentrasjon, selv om jeg ikke trenger å høre det. Det er ingen automatikk i min hørsel. Det for andre er en naturlig ting, er jobb jobb jobb for meg. Og for å høre det jeg faktisk trenger så må jeg bruke 99 % prosent på å sile bort det jeg ikke trenger å høre….

Men det er en stor fordel….Jeg bruker det for det det er verdt. Jeg må sitte litt tett innpå andre mennesker…Det bruker jeg og elsker det. Helt tett, helst litt på fanget og se på munnen og lese på munnen…For jeg kan ikke sitte i en stol alene da hører jeg ingen ting….Og da må man finne noen som liker å ha mennesker tett inntil seg…Jeg fant det…En skikkelig kosete type…Med store muskler og det skal jeg si er deilig å lene kroppen mot….Mmmmm…måtte bare ta det med 🙂 Da ble dagen plutselig bedre….

Er du litt kosete av deg? Eller må du ha avstand……

#hørselblogg #kosete #sykavstøy

22 kommentarer
    1. Huff da 🙁 God bedring <3 ) Håper du kommer deg slik at du fort blir frisk igjen 🙂
      Jeg hadde fag på lærerhøgskolen med to medstudenter som var døve. De gikk lærer- og tegnspråkutdannelse ved samme lærerhøgskole hvor jeg gikk. Begge fortalte at de ble fort slitne og svimmel å hele tiden sile ut som du forteller.
      En annen venninne som jeg ble kjent med i 1985 fikk aldri lære seg å lese på munnne. Pedagogene ved skolen hvor hun gikk ville ikke at de døve ungene skulle lære seg dette.
      Jeg er en person som er kjempekosete av meg, men trenger også avstand. Alt til sin tid 🙂
      Kjempefint og nydelig bilde du har tatt <3 🙂
      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Tusen takk, ja blir sliten. Nå er ikke jeg døv, men litt sånn tunghørt som folk sier…må konsentrere meg…og blir til tider fryktelig sliten..ikke gøy, men men må leve med det og finne stillhet og ro..Hehe, alt med måte 🙂 fin dag til deg….Toril sin hverdag med musikken:

    3. Veldig koselig på slutten der<3 ellers ønsker jeg deg god bedring<3 og ja, det er slitsomt å høre dårlig. Nedsatt hørsel med 90% på det ene øre og litt på det andre selv, så leser noe på leppene... men vanskelig også... men jeg kan ikke sammenligne meg med deg... uansett, ønsker deg en fin og god kveld:))

    4. Ønsker deg all slags god og rask bedring =)) Ikke noe moro å være syk, men det har fordelen ved å kose seg på sofaen uten et snev av dårlig samvittighet =) Kos er herlig det, men som Toril sier – alt til sin tid =)) En tid for kos, en tid for “armslag” he he =)) Håper du får en så god ettermiddag som mulig =))

    5. oppkast er nesten det værste jeg hvet,håper det er bedre nå ja ,eller ennå bedre ,håper det er helt over med oppkast no :=) skjønner att det er slitsomt når en ikke hører,har jo mange her jeg bor med nedsatt hørsel og hører dei sier det samme som du .
      Godt du har funnet deg en kosete type da,og joda liker godt å sitte tett inntil jeg også :=)

    6. Tusen takk, går bedre med oppkast. Men er sliten og satt ut. Tar det veldig pent og bare tar vare på meg selv. Har gått en liten tur for å få luft…skal prøve å spise litt. Kjekt med litt nærkontakt, blir koseligere da synes jeg…Folk er jo forskjellige…men kjekt når to synes det samme……:-) fruensvilje.blogg .no:

    7. Tusen takk, kjedelige greier. For det kommer helt ut av det blå….fra en grei dag. Til å bli sofamenneske…..jeg liker jo å være ute og gjøre ting. Slutten var kos 🙂 Orkidedatter:

    8. Hehe, alt til din tid….
      Tusler litt rundt her. Er satt ut og hodet er tungt. Vil ikke gi seg….kjedelig og lite man får gjort. I morgen skal jeg på jobb…sikkert bra igjen da…Jernbanefrua..:

    9. UIff da…du må ha god bedring og håper kvelden har vært bedre en dagen…Vet du..jeg har alltid vært den som har trengt litt avstand…ikke så veldig kosete, og særlig ikke etter at jeg har fått så mye smerter her og der…nå orker jeg ikke mannen tett inntil meg så lenge av gangen….trist..men man får vise kjærligehet på andre måter…og litt kos blir det jo da….nærhet…uten alt for nært…hihih..Kos deg med drømmen mannen din…

    10. Herlig ikke sant, er veldig kosete jeg…men ikke lett når man er singel, hehe…Men nå får vi håpe det holder lenge dette….Tusen takk, ikke bra enda, men kvalmen er bedre….spist litt igjen….ha en fin kveld…Margrethe:

    11. Tusen takk, litt bedre men ikke ikke bra….men må bare hvile og da hjelper det. Ååååå, trodde du var sånn skikkelig kosejrnte jeg…så for meg Bjørn og deg sånn tett i tett med pc og smask smask. Neida, skjønner det med vondter og smerter. Nok med seg selv da….Drømmemannen har lagt igjen bagen sin her…kommer vel etterhvert….jobbemann de lux…Toini:

    12. Smiler,, får alltid litt vondt i meg når du forteller om dine plager. Visste jo ikke noe om det når vi var på treffet i sommer, så det ble ikke tatt noe hensyn fra min side. Ikke det at det hadde blitt sånn fangsitting da… 😀 mente ikke det 🙂 Men du verden for en koselig avslutning på innlegget.. måtte pinadø gjemme unna biceps’ene mine når jeg leste 😀 God bedring,, om det ikke er helt bra ennå 🙂

    13. Tusen takk, hehe…..Er best å prate sånn rett ovet ja…ikke sidelengs ikke bak….og helst ikke for mange om gangen. Det som er på jobben er jo stemmer i alle retninger. Masse bakfra og folk i telefoner jeg ikke trenger å høre..mandag var en støyete dag.Jaggu bra du gjemte unna musklene dine……:-) våknet nå og skal på jobb. Er bedre….fin dag til deg…dedicat:

    14. God bedring til deg <3
      Jeg er nok heller en slik som vil ha en avstand, men jeg gir gjerne bort klemmer 🙂
      Sitte på fang og slikt er ikke noe for meg hehe
      Ha en god natt <3

    15. Tusen takk, er ikke helt bra…men det går…
      Hehe, de fleste vil vel kanskje ha litt avstand. Alt med måte…ønsker deg en flott dag og klemmer til deg…poesimylife:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg