Skal jeg virkelig gidde mer?

 

Hei du! 

 

Man kan jo undres hvorfor man holder på med dette her. Blogge, blogge! Jeg kan jo bare slutte eller hoppe over noen dager! Ingen krise, jeg får penga mine av min arbeidsgiver + KLP! Bloggen tjener jeg 0 kroner på, senest i dag så fikk jeg melding, forrige måneds inntekter er 0,00 kr! Oppløftende å lese ikke sant! Tenk om jeg skulle levd av bloggen, da måtte jeg levd på bær og sopp i naturen og bodd i en fjellhylle! Det trenger jeg ikke da, siden jeg får mine inntekter andre steder!

 

Den gangen jeg begynte å blogge så trodde jeg faktisk hadde mulighet for å tjene noen kroner + at man fikk litt gaver og slikt hjem i postkassa for å reklamere litt om dette på bloggen. Ikke store jakker og slikt altså, men små prøver av såpe, shampoo, neglelakk osv.  

 

Men hjem til meg har det ikke vært så mye som et ukeblad å få gratis! Egentlig litt skuffa over meg selv! Hadde trodd at jeg hadde lyktes bedre! Andre mennesker har tjent jeg styrtrike på blogg og en annen er lykkelig hvis man når opp til nr. 40! Jeg tror ikke løsningen er å pøse på med innlegg, men kanskje å tenke litt smartere!

 

Men jeg kommer nok aldri til å få til dette! Såpass selvinnsikt har jeg! Andre ting kan man øve øve på! Men det er nok annet å finne på her i livet. Alle kan ikke være best! Og jeg har ymtet frempå det flere ganger. Akkurat nå er det vel litt HARRY å være her på blogg! 

 

Men hvorfor gidder jeg dette! Fordi jeg er GLAD I DERE ALLE ❤️

 

 

Din inntekt er kr. 0 – denne måneden også! 

 

 

22 kommentarer
      1. Tusen takk <3 bilder har jeg i grunn nok av. Men prøver å redusere litt for det er disse små tankene jeg ønsker å få frem. Ikke 20 bilder i hvert innlegg. Det gidder ikke folk å bla i. Jeg gidder ikke det selv, når jeg kommer inn på et innlegg som er bilde på bilde går jeg bare ut.

        1. Jeg liker heller ikke innlegg med mange bilder. Men når du går turer og skriver om stedene og bildene illustrerer teksten på en god måte, ja da elsker jeg innleggene dine.

    1. nei det er nok ikke rikdom jeg heller er ute etter på blogg ,jeg startet for å ha litt sosialomgang med andre personer siden jeg gikk hjemme og var ufør,og jeg er glad du ikke har planer om å slutte ,liker innleggene dine jeg hvet du

      1. Du hadde en god plan, jeg hadde aldri i tankene at jeg fikk venner her inne. Så det var skikkelig bonus 🙂
        Men jeg trodde også at man tjente litt penger. Men det er nok lettere eller var lettere når man begynte som rosablogger eller en mammablogg.

    2. Dette innlegget kunne vært skrevet av meg for et snaut år siden..
      Jeg hadde nemlig en skikkelig nedtur i fjor vinter, hvor jeg knapt nok blogget i desember, januar, og godt ut i februar, om jeg ikke husker feil.. Og dette var bare den siste i rekken av en 3-4 slike perioder med noen måneders mellomrom, hvilke var grunnet i at det hele lot til å være fullstendig fåfengt.
      Herregud.. Jeg hadde blogget i 1 1/2 – 2 år, og klarte så vidt å komme med på listen! Dernest kom en nedtur som følge av at jeg, til tross for mange dager med to innlegg knapt klarte å overskride 200 visninger, hvorpå et par unntaksvise høydare hvor jeg så vidt hadde fått se 300 -tallet da jeg vel må ha nærmet meg 2 1/2 år!..
      Når sant skal sies, er det meg fullstendig ubegripelig at jeg fremdeles blogger. Det er nemlig så ulikt meg som det kan få blitt, for jeg har nemlig utvist forsvinnende liten stayer-evne fra barnsben av!
      Samme faen hva jeg gjorde så gav det nada utslag! Så jeg vet vitterlig alt om det å vite at en leverer et produkt hvis kvalitet ikke står tilbake for noen, uten å få en dritt igjen for innsatsen..
      På Instagram så lød parolen at du kan nå dit du vil, bare du jobber for det! – Tenk positivt! – Lønn etter innsats, og bla, bla, bla! – Og jeg holdt seriøst på å spy bare ved synet av de! Og innimellom så sprakk det også, i form av at jeg påpekte at det var blod-giftig å få folk til å tro de kan lykkes på ethvert felt en måtte ønske, og at success ble rettferdig fordelt etter nedlagt arbeidsmengde, for det er slett ikke sånn at alle kan lykkes med det de setter seg fore! Jeg vil f.eks aldri kunne nå verdenstoppen i turn, uansett innsats, fordi jeg er blottet for talent!
      Men hva skriving angår, HAR jeg imidlertid et talent, og at en da ikke fikk lønn for strevet, gjorde det enda verre..
      But every duck has its day, -også jeg! For jeg ville jo ALDRI vært der jeg er i dag om jeg ikke hadde fått hjelp av Asbjørn!!
      Min fortjeneste, er at jeg har klart å holde meg i det sjiktet jeg ble løftet, for å si det sånn!
      – Blogg-norge ville blitt merkbart fattigere uten en Soliv i den, så jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at din dag vil komme den også!.. <3

      1. Tusen takk for flott kommentar. Jeg har blogget ii 4 1/2 år og hadde som sagt trua på at det kom noen kroner inn etterhvert. Men blogg er ikke som før og blogg den gang ville ha pupper og sminke! Det er ikke meg. Jeg begynte jo med denne hørselbloggen og den er ikke død, men orker ikke bare skive om hørsel da blir jeg deprimert. For det er trist å ha det slik <3 Derfor må man finne gleder på andre måter. Jeg synes at det skulle vært noen gulrøtter her inne for oss vanlige hverdagsblogger, menn vi faller litt mellom fugl og fisk og har ikke et ordentlig tema.

        Du har vært flink med bloggen din og skriver ofte og langt. Jeg er ikke så fan av å skrive så langt selv, jeg prøver å fatte meg litt i korthet. Ikke fordi jeg ikke orker å skrive, men det er i grunn meg. Små betraktninger om ting og tang. Litt mat, litt håndarbeid og en del bilder. Men det er kanskje lurt å lage et tema som du skrev i et innlegg hos. deg selv. Slik at jeg har dette vanlige + en liten story av noe annet. Men det å finne lesere det er det som er vanskelig. Markedsføring, det var jo lettere før når man kunne kjøpe seg klikk! Jeg tror markedsføring er det man burde jobbe litt mer med. Finne på noe smart der. Får se hva jeg gjør! Men noen ganger føles det så bortkastet og sitte og skrive og skrive for 200 klikk. pr dag. Men….som sagt en liten bonus av og til hadde vært gøy!!!

    3. God morgen!
      Jeg har aldri tenkt jeg skulle tjene en eneste krone på blogg…. blogg for meg har vært et sted å utrykke meg, dele mine tanker, turer og dikt og for all del, alle mine bilder fra turene og turvennen, hunden Leia 🙂
      Dele reiser og få tips til nye reiser og steder.
      Vi er forskjellige her inne og mye spennende blir delt – fra strikkeoppskrifter til selve livet. Interessant synes jeg.
      Men, orker man ikke mer så er det ikke givende kanskje… og da må man bare finne ut hva man vil 🙂
      Foreløpig koser jeg meg med å dele – men kanskje en dag finner jeg ut at jeg ikke orker mer, da slutter jeg bare 😀
      Bloggen blir værende her så lenge den henger fast 🙂

      1. God kveld ble det her nå. Tida gikk fra meg i dag. Ja, koselig med deling av turer m.m…Det er kos og hygge. Rike blir man vel aldri her! Men alltid gøy med en gulrot eller to å strekke seg etter!
        Den dagen jeg ikke gidder mer, blir det vel bare ferre og ferre innlegg og så helt borte! Klem og fin kveld!

    4. Jeg kjenner meg sååå godt igjen. Ikke for at jeg begynte å blogge for å bli rik og berømt, da…men den der lysta til å gi opp hele bloggen, har jeg slitt med uhyre mange ganger.. Jeg må innrømme at jeg er ikke blant de som er flinkest til å lese blogger daglig, og slettes ikke flink til å kommentere – men jeg liker bloggen din, og det ville vært synd om du hadde gitt den helt opp ❤️

      1. Tusen takk så koselig kommentar. Så glad du henger med – det varmer veldig skal du vite.
        Jeg trodde aldri jeg ville bli rik, men jeg trodde det var mulighet til å tjene noen kroner til et ukeblad eller 2 i måneden…Eller få litt tilsendt, men det skjer jo aldri! Men vi får henge i stroppen <3 God fredag og klem.

    5. Null her også, for sånn har det blitt etter omlegning. Jeg blogger også som du vet, fordi jeg liker det. Egentlig har jeg aldri trodd jeg skulle tjene på dette. Det er ikke lett å være toppblogger kanskje. Jeg får være meg. Men inntekter, det får vi skaffe andre steder. Klemsiklem:)

      1. Tusen takk, har aldri drømt om å være toppblogger jeg heller. Men trodde man etterhvert tjente noen kroner her, men er vanskelig etter mye omorganisering her på blogg. Ja, vi får stå på med jobbene våre! Klemmer og fin kveld.

    6. ….. og jeg gidder fordi det er så moro…… klekke ut ideer ta bilder, frese rundt! Love it! Jeg tenkte aldri på å tjene penger og har seff også tjent null på blogginga! Men jeg har blitt rik på nye venner og bekjentskaper….. det er også rikdom for meg! Klem 😘😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg