Sinnataggen

 

Hei igjen, det blir bilder etter en tur til Oslo.

 

I går var vi i Frognerparken og Vigelandsparken. Det kommer flere innlegg om det. Men jeg synes Sinnataggen bør få et eget innlegg alene. Er verdt det, dere husker kanskje natt til 6. april i år var det noen som forsøkte å sage over venstre ankel på skulpturen Sinnataggen. Skulpturen av av liten, sint gutt som regnes som Gustav Vigeland mest kjente skulptur! Sinnataggen er støpt i bronse og ble til rundt 1928. 

 

 

 

 

 

 

 

S I N N A T A G G E N

22 kommentarer
      1. Sier du Frognerparken så er du sikker vettu….
        Men du kan ikke si Vigelandsparken når du er i grøntområdene utenfor skulpturene.
        Vigelandsparken er skulpturparken – så enkelt er det 🙂 Alt sammen er Frognerparken.
        Alltid noe å få med seg! Fin kveld videre…

    1. seriøst ,har noen prøvd å saga av ham ved ankel ,det har jeg ikke fått med meg ,ja noen har virkelig for lite å ta seg til med .
      Sinnataggen ja ,et meget kjent utrykk for oss som har hatt barn dette ja

      1. Ja, dessverre. Hærverk skjer. Sinnataggen har jo blitt utsatt for hærverk
        tidligere også! Bare så trist.
        Dette er kjent for oss som har hatt barn rundt oss ja <3

    2. Ja man kan lire på hva som skjuler seg av holdninger og tanker i hodet på sånne tyver/vandaler. Et flott motiv. Lenge siden vi var der. 🤗

    3. Det er ikke første gangen noen har forsøkt å stjele Sinnataggen. Natt til 1. januar 1992. ble den stjålet sist. Den gang ble skulpturen funnet igjen og satt tilbake på plass, men da med en ekstra bolt i foten for å hindre gjentakelse.
      Men det er gjort hærverk på han flere ganger.

    4. Nydelig park, og Sinnataggen er den mest kjente. Er alltid noen som må utøve hærverk. Trist. Det er 4 år siden jeg sist var i Oslo men fikk med meg Reptilparken. Frognerparken har jeg vært mange ganger sist var vel i 1977. Får nesten lyst på en ny tur og få se mer av stedene man besøkte som barn. Var mye i Oslo hos min tante og onkel som nå er gått bort. Gleder meg til å se flere fine bilder. Klem

      1. Det er fint i Oslo og masse fine opplevelser. Kanskje det blir en tur til Oslo for dere i sommer.
        Reise til utlandet blir ikke dette året for meg i hvertfall.
        Takker og har lagt ut noen bilder fra Vigelandsparken 🙂 Klem og fin kveld…

    5. Vigerlandsparken er en kjempefin park å gå rundt å tusle i 😊 Jeg har noen bilder av Sinnataggen jeg også fra noen av mine turer i Vigerlandsparken, men det begynner å bli noen år siden jeg var der sist.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg