Russvoll Honning

 

God kvelden dere! En kollega på jobben er birøkter og altså en lokal honningprodusent fra Sarpsborg med kuber på Østre Mauge. Jeg har ikke kjøpt av ham tidligere på grunn av at han er ganske ny på jobben så har ikke visst om Russvoll Honning tidligere!  Men i dag slo jeg til og kjøpte tre glass. Et glass til meg selv og to til gaver utover..Honning holder seg, og er jo ypperlig til julegaver. I fjor dro jeg til Gjøvik og kjøpte Toten Honning – i år ble det honning fra Særp..🥰 Så får vi se da – hvem som vinner! 

 

 

Honning kan fint brukes når man baker også…For det har vi vel tenkt å gjøre utover høsten, fylle fryseren med hjemmebakst! 💛 Godt med litt i en kopp te også, lagde meg en kopp grønn te nå i kveld med honning og litt lime, smakte fortreffelig..ellers så kan man lage mye annet godt med honning. Jeg har en plan hva jeg skal lage utover, men det får dere høre mer om siden. Skal lage et eget innlegg om den saken! 

 

 

Har du lyst til å ta en titt på hjemmesiden til Russvoll så ta en titt her: RUSSVOLL HONNING og hvis du får lyst til å shoppe litt så send en melding på siden, det finnes flere varianter og flere størrelser! Kan også sende til andre steder enn Sarpsborg og Fredrikstad..Akkurat nå er biene på Hvaler for å lage deilig lynghonning! 🥰 Hørt som flittige bier? 

 

 

Innlegget er ikke sponset, jeg har kjøpt og betalt og tatt egne bilder. Men gøy med lokale varer og særlig honning synes jeg! Kjøpe noe annet enn det man får tak i på Rema! Vinn Vinn… 💛

 

Hyggelig at du tittet innom – kos deg! 

16 kommentarer
    1. Fine glass og fargen på honninga så innbydende ut..sikkert veldig god 🙂 Har kjøpt oppe på Portåsen et par ganger.. ekstra kos med lokale varer ja 🙂 Klem og fin morgendag <3

      1. Så bra.
        Fargen her var delikat – det var det jeg synes også.
        Gøy å ha i hus og bruke til bakst og litt av hvert..Moro når man kjenner de som selger synes jeg.
        Fin kveld – klem… <3 Og God helg…

    2. Honning er kjekt å ha til te og av og til i middagsretter og baking som du nevner 🙂 Jeg har fått noen glass i gaver som jeg har på lur 🙂

      Lag deg en fin fredag 😀

    3. honning er godt og kribler det i halsen tar jeg en ts honning rett i munnen :=) jeg kjøper honning av svigermora til ene datteren min ,hun er også birøkter og lokalprodusent her jeg bor ,veldig god honning

    4. Elsker lokale råvarer OG honning.🥰
      Jeg kjøpte nettopp hos en lokal som lager honning her og gleder meg til å prøve.🤗
      Det blir spennende å se hva du skal lage av honning.🤩Nyt fredagen!🌸☀️

      1. Der er vi like – kjøpe lokale varer er så fint.
        Ja, blir gøy å teste ut dette…:-) kommer et innlegg utover vettu..
        Kos deg med kvelden! 🥰

    5. Jeg er nok dessverre ikke noen stor fan av honning, vel jeg har ikke vært det. Derfor er det mange år siden jeg har smakt det, så kanskje jeg burde kjøpe et glass å prøve igjen. Smaken forandrer seg mange ganger etter hvert som man blir eldre. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

      1. Smakene forandrer seg og man liker mye forskjellig etterhvert. Og vi liker og bake og lage mat og
        da er jo honning support…Godt i te på litt kalde kvelder..
        Så stort bruksområde, før tenkte man alltid honning på brødskiva. Nå er det så mye mer..:-)
        klem og fin kveld…

    6. Spennende med sånne produkter. Begynner å bli mange dyktige og kreative produsenter rundt om. 🤗 God helg.

      1. Ja, det er mange flinke og driftige mennesker altså 🙂 Og det er jo flott for oss andre også det!
        ..
        God kveld videre, klem nordover…kommer susende, God Helg! 🥰

    7. Honning er deilig – jeg bruker det på havregrøten og i te! På grøten har jeg den flytende fra ForeverLiving – i teen vil jeg gjerne ha lynghonning! Bake – vel det gjør jeg VELDIG lite…..! Klemmer <3

      1. Honning smaker deilig, veldig godt til te og bakst og på havregrøten da..(som jeg ikke er så glad i )…
        Bake er det lit skralt med her også, men utover nå – skal det bakes igjen! 🙂 klem…<3

    8. Vi bruker mye honning også i mat. Honning-glaserte grønnsaker for eksempel, eller en liten dash honning i en saus… Honning kan brukes til det meste.
      Selvsagt skal vi bake masse ut over høsten. Fylle opp fryser og kakebokser.
      Hadde jeg vært Russvoll hadde jeg spurt om å få bruke det øverste bildet i markedsføringen. Det var kjempefint.

      1. Tusen takk så hyggelig å høre da! Ja, jeg har jo skauen rett utenfor så tenkte jeg kunne ta bilder der.
        Ååååå fikk lyst på honning-glaserte grønnsaker nå…Har brukt honning på en skinke en gang – det var godt.
        Kjekt å ha honning i huset – til å gjøre maten enda mer lekker og god…ha en fin lørdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg