ny singlet

 

God kveld. I kveld festet jeg tråder og heklet 2 omganger med fastmasker rundt ermene på denne singleten. Passet akkurat – satt som støpt. Egentlig blanding av av litt her og litt der. Fant på min egen stil. Originalen var en oppskrift fra Pickles i sommerull. Litt oversized og uten vrangbord nede. Ensfarget garn og mye tynnere. Det var også strikket korte ermer. Jeg heklet rundt. Og garnet var mye tykkere så ble helt annerledes felling til hals og ermer. Den her satt som et skudd. Skal ha på meg ute i hagen i morgen i sola…

 

Jeg strikket i garnet Paris. Tykke pinner. Striper med dobbel tynn Line. Andre stripe nedenfra ser litt jalla ut, men er meninga. Blandet en omgang med svart og tynn Line for å lage litt liv. Slik at det ikke ser likt ut. Jeg liker striper og kontraster. Og jeg liker grønt. Brukte garn jeg hadde her hjemme. Kjøpte bare et par nøster ekstra med det grønne garnet…Paris er et nydelig garn å strikke av 🙂 Kan brukes til alt.  Jeg bare elsker dette garnet – mykt og fint og billig….

 

 

Blomster i hagen…

 

 

Fine Rododendron..

 

 

Blåmann i en grønn glassbolle fra Loppis og noen hvite steiner. Skal ikke så mye til. Blåmann er billig. Får en hel pakke til noe tiere..

 

 

Ha en topp kveld!

10 kommentarer
    1. fin topp da,kjekt å lage noe en er fornøgde med og passer,ja denne blir god i hagen,jeg sitter med ull på ennå jeg ,sola kom men ikke varmen ,den skal vist dukke opp på torsdag :=) fin blomstring,kommer seint men forhåpentligvis godt når den først kommer hos oss også :=)

      1. Tusen takk, passformen ble kjempefin. Her blir det varmt og fint i dag også. Men på jobben først da…Koselig å ordne i hagen. Plante litt her og der. Flytte litt busker og klippe ned litt og sånn. I dag må jeg klippe gresset 🙂 Fin dag til deg…:)

    2. Så fin singlet, og kjekt å lage noe som ingen andre har 😀 Fine farger også, kler deg nok veldig godt ♥
      Blåmann? Det er vel Lobelia det? Jeg har aldri hørt navnet Blåmann, men var litt kult da 😀 Lurt å plante i en glassbolle. Jeg har gjort det selv jeg, men jeg plantet stemorsblomster 🙂 Fint å bruke det man har, og gjøre det personlig 🙂
      Klem ♥

      1. Tusen takk, veldig fin passform. Helt perfekt. Og det. er jo bingo når man bruker sitt eget garn og system. Blåmann og Lobelia er det samme. Jeg planter i alt som er jeg. Til om i en skurebøtte hvis jeg har en til overs. Men den må dreneres da.. Glassbollen er litt fin ute på bordet synes jeg. Og den blomsten får jeg bare bytte ut et par ganger i løpet av sesongen. For her er det jo ikke drenering og ikke så mye jord. Savner loppis i disse tider. Er så mye fint å finne til hagen. Klem og fin dag…

    3. Se der ja 😀 Topper i strikk og busker og potter 🙂 Kjempebra 🙂 Har styra med rundvask i dag.. så ble lite blogg titting…. 🙂

      1. Tusen takk, må ha noen hobby vet du. Så deilig med rundvask da….det er litt luksus synes jeg….:) Fin morgen og dag til deg…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg