ny dag på vei

 

God morgen….begynner dagen med litt kaffe som vanlig. Det er nydelig. Skal etterhvert sette meg ut på trappa. Sola skinner og det er lørdag og fri og pinse. Så mange muligheter til å nyte litt sommer 🙂 Skal ta en liten runde med rengjøring først. Det må til. For det blir bøss i løpet av uka. Hopper ikke over rengjøringen – det er jo bare gøy! Etterhvert rydde veranda slik at gulvet kommer frem og at man kan jobbe fritt med vask og pussing av verandagulvet. Stresser ikke med det.

 

Det er et prosjekt. Kanskje tråkige å surre med å strippe veranda i disse dager med sol og sol.. Men det får gå. Har mange plattinger og veranda flere steder. Denne jeg skal jobbe med er foran huset. Den er ikke som ny . For huset er jo noen år og jeg har ikke skiftet ut materialene. Bare oljet hvert år og i de senere tid – beiset. Blanding mellom olje og beis. Men mulig den må beises i år. Får se etter vask og puss. Ting blir slitt rett og slett…Men tar denne jobben så får vi se om noen år om det bør byttes ut…Men i år blir det opp-pussing! Mye fint å få kjøpt også. Både matter og klikk-heller. Skal titte litt rundt 🙂 Jeg liker å jobbe med hus og hage. Det er ikke et ork for meg. Det er bare gøy…

 

Ser du figurene i blomsterpotta. Det er slike man fyller med vann…Kjekt hvis man reiser bort en dag eller to. Men de er jo søte også! Skal kjøpe flere jeg. Finner de på Europris!

 

 

Det er lørdag, det er PINSE – det er fri…

6 kommentarer
    1. De figurene var jo rett og slett artige. Må visst innom Europris ser jeg. Har flere ting jeg skal ha der nå 🙂
      Her må også terrassebordene behandles. Og det er et ork. For jeg har så mye som må flyttes på. Men jeg håper jeg får hjelp av barna mine 🙂
      Herlig med lørdag og helg, og du har jo til og med ferie 🙂 Tipper du får utnyttet den godt ♥ Kos deg masse, og god pinsehelg ♥ Klem ♥

      1. Dette er jobb og mye å flytte på. Og vaske og rense tereassegulvet tar tid…Så blir det beis siden..Deilig å få gjort da..Virkelig deilig med som og sol og ferie…

    2. Å vaske hus er IKKE gøy 😮 Men kan skjønne det er gøy med litt pussing ute. Får jo vært ute likevel 🙂 Her skal jeg gå tur med søsters. Lage Vippetangen mot Aker Brygge 🙂 Kos deg i dag 🙂

      1. Tusen takk, blir finere håper jeg…For det trengte å ta et tak. Gleder meg til å handle inn litt pynt etterhvert 🙂 fin fin pinse ti deg å…Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg