mens jeg mimrer om Hellas

 

Gresk salat er alltid godt! Her kan man slumpe litt synes jeg. Oppskriften fra boka jeg kjøpte var en diger oppskrift, så tilpasset den litt til meg selv! Du finner link til boka her: etter to år med Kretatørke 

 

1 slangeagurk, 2 vanlige tomater + at jeg hadde i 4 små til pynt ga litt mer farge! En rødløk i skiver. Jeg skulle også hatt en grønn paprika, det glemte jeg å kjøpe. Men går fint uten en gang…hehe..

 

Tar av det grønne (brukte ostehøvelen) og skjærer opp i biter. 

 

En pakke fetaost + litt oregano. Jeg brukte tørket, frisk oregano hadde jeg ikke her hjemme. 

 

Litt olivenolje + 1/2 liten kopp med svarte oliven, gjerne fra Kalamata! Dryss litt havsalt over når salaten er ferdig. Jeg kuttet ut det!

 

En skål med deilig salat + en skive ristet brød..Ble deilig måltid her hjemme nå altså!

 

Bland grønnsakene, fetaost og oliven og til sist og drypp over litt olivenolje. 

 

Boka forteller videre: “Agurk er rike på B-vitaminer og bidrar til å berolige nervesystemet og dermed dempe stress.”

 

Gresk salat er for meg selve livet når jeg er på Kreta! Med helt solmodne tomater – ikke rart man ser frem til lunsjen da…

12 kommentarer

Siste innlegg