Pusle pusle og male male sa kjerringa :-)

Det har vært litt rusket vær noen dager, så jeg har flyttet arbeidslysten min inn, har nok å gjøre ute, men jaggu litt å ta tak i inne også :-) så nå har jeg brukt et par dager med å male vinduer. Jeg har karnapp, det er litt sånn gammeldags og 4 vinduer tett sammen. De trengte å males. Så nå har...

Kirkegårder er vakre i Danmark....stikker du innom en kirkegård når du er på ferie?

Jeg liker å besøke kirkegårder.... 1. Vakre blomster 2. Ro og stillhet 3. Noen ganger kan det være en snarvei for å komme fra A til B   Nr. 3 ) Det var det som skjedde her i Ringkøbing. Fant ut at det var en snarvei for å komme inn til byen :-)  Men har du sett så vakkert, al...

Øyhopping

Her om dagen var jeg på øyhopping på Hvaler. Det var virkelig gøy. Går på ferja og hopper av et sted og hopper på når ferja når den kommer igjen, eller venter på neste eller neste. Det er 19 anløp pr dag fra Skjærhalden men ikke alle øyene blir besøkt like ofte. Så man må følge med litt og s...

Ut på tur til Ringkøbing

God morgen :-) Det er litt rusket vær ute, men jeg har vært på ferie og litt å mimre om.  Jeg fikk lyst til å reise til Ringkøbing etter et ukeblad jeg fikk hos mamma, så det ble litt impuls dette i sommer. Jeg tok fly til Billund og fra Billund til Ringkøbing gikk det ikke flybuss. Det var...

Strendene i Danmark er enorme ...

Hei på dere, nå slal jeg lese meg litt opp på deres blogger igjen,. Blir koselig, har savnet dere alle sammen ❤️ Så etterhvert nå får kommentert litt og lest igjen, hadde bare mobil i Danmark :-) Så ikke greit å lese blogger der. Hatt det helt supert på min ferie, deilig å komme bor...

Dagene går og jeg har jo ferie......

Jeg tusler rundt huset med slange og skrubb. Tar litt hver dag, for jeg holder på å vaske huset utvendig for skitt og sopp. Det må gjøres, jeg stresser ikke, tar en vegg og prøver å hygge meg med det..... Etterhvert skal jeg også på en ferietur til Danmark, ble helt spontant. Tok med meg en hau...

2 puffer og en stol = daybed :-)

Dere vet jo nå at jeg er glad i å holde på rundt veggene her hjemme. Har hus og hage og er arbeider og ikke formann. Så da må  jeg jo jobbe på.... Men jeg liker å slenge meg ned også innimellom..gjerne på et pledd i hagen. Synes mange ganger det er bedre å ligge å slappe av enn å sitte. Da ...

Styggpent

I dag, Sitter her med kaffen og snart klar for ny økt som arbeider i min egen hage, skulle vært formann for det er artigere....Men er man alene så er man alene....Jeg holder på med olje av divese plattinger. Det må gjøres for det blir tørt for mye sol her på toppen av Kråkerøy. I hagen er dette ...

Det ble i olje på plattinger i dag....

I dag, Været var fint og jeg har litt å pusle med. Som dere vet så har jeg hus og hage og jobb... Så jeg må bruke flere dager i ferien min hvert eneste år, til vedlikehold av huset. For det gjør seg ikke selv, det er sikkert og visst. Så jeg begynte å olje plattingene rundt huset. Tar nok reste...

Ut på tur til Hvaler

I går, Tok jeg meg en kjøretur til Hvaler, utenfor Fredrikstad. Jeg besøkte Vesterøy. Den første stor øya på.Hvaler. Det er flott vei og veien er nedbetalt,  før så måtte man betale 50,- kroner på vei til Hvaler. Men det er flere år siden nå. Bare du kommer deg over til Kråkerøy først. Her ...

Liker du Hvalerreker...

I dag har jeg vært på Utgårdskilen. Hvalers største fiskerihavn. Den  er på Vesterøy. En av øyene på Hvaler utenfor Fredrikstad. Tok bilde av en bilene også, frakter deilige Hvalerreker rundt omkring. Skal du ha ferske reker! Så dra til Utgårdskilen og kjøp fra havna der....finnes ikke ...

Alltid badevær

Jeg jobbet i hagen, etter legetime og butikkbesøket. Jobbe med hekk er tungt, hekkesagen er svær dings som går på strøm. Må passe på å ha kontroll på ledningen, hvis ikke går sikringen :-) Ble også mange runder med lass med hageavfall. Vi får lov til å dumpe det nede i en helling...Det er jaggu ...

Storhandel på Europris ....og litt på Vita :-)

I dag, Det regnet og jeg hadde legetime, og jeg har jo FERIE. Etter legetimen kjørte jeg innom Europris, handler ikke så mye der jeg, for jeg synes dem har så myyye godteri der og litt mye rask. Men i dag handlet jeg litt til hud og hår. Jeg skal jo prøve å komme meg på noen turer og greit å pa...

Ikke regn med meg.....

Jeg har begynt ferie..... Det er utrolig deilig å være her hjemme og pusle i hagen. I dag og sikkert i morgen og morgen etter der. Har ikke hatt så stort overskudd om dagen nå før ferien. Man gjør lissom bare det man må. I dag var det hekken som stod for tur. Den er høy og stor og tar tid, det e...

Dette er jo virkeligheten i dag da...

Sitter her og fester tråder på grytekluter som jeg har strikket, litt kjedelig innevær... Jeg vil ha SOL og bad :-)  slik som på det forrige bildet..... #gryteklut #festetrådererkjedelig #nykjøkkenvekt

Det er sommer, selv om det ikke kjennes slik ut....

Det er kaldt og det er vind og det er skyer, lite som minner om ferie og sommer :-) Det foregår en konkurranse på bloggene nå ser jeg.... I dag er det BIKINI..... Hehe, masse bilder av bikinier i tretopper og utstilt litt her og der :-) JEG elsker å bade, og sliter ut flere bikinier hver seso...

Turist hos meg sjæl...

I dag! Været er litt surt og kaldt, så tuslet litt rundt i byen her. Ikke badevær! Søndag kan være litt kjedelig synes jeg, liker at ting skjer...eller at det er sol og badevær. Men altså kald søndag... Må jo ha en plan for dagen, prøvde først å finne et gravsted til en kamerat av meg. Tror jeg...

Tyven tyven

Skikkelig god og mett etter et utsøkt måltid i hagen min. Liker: Stemor, jordbær og busker.... Nå tar Bambi seg en strekk og gjesper og tygger og tygger, for her var det fint i hagen ❤️ Veldig vakre, men men bør kanskje holde seg i skogen :-)  #rådyrihagen #tyv #søtnos

Ikke etter en kveld på byen, men etter en dag på jobb

Å herregud er det mulig, sulten og god lukt førte med seg dette hjem til meg :-)  Det er hundre år siden jeg har spist, men var veldig godt, skjønner jo at mange elsker dette etter en kveld på byen...Jeg spiste det etter en dag på jobben.... Nå er jeg mett, og får ta en strekk på sofaen :-...

Tener du penger på bloggen?

Hehe, her er dårlig med penger inn på bloggkonto, får spe på litt. Kanskje jeg vinner :-)  Kjøpte 2 lodd, et til meg og et til yngste sønn.  Dette blir gøy, hvis dere ikke hører fra meg på en stund, så vant jeg. Og sitter med noen drinker på andre siden av jordkloden...... Har du vun...

Tinto de verano

Sommer er her og snart ferie, mye stress og styr før man tar seg noen uker fri fra jobben... Har du prøvd Tinto de verano? Det er godt og enkelt og lage.  Ta et halvt glass med rødvin, behøver ikke være dyr... Så fyller du opp glasset med sitronbrus. Masse isbier og gjerne sitronskiver ....

Bake bake kake og sånn.....

Henger alltid litt etter med bloggen, for dette var i går. I går var det bakedag og pizzasteking.  Jeg fant en oppskrift på sjokoladekade i et blad jeg fikk fra mamma. Har bare 1000 oppskrifter på sjokoladekake fra før, hehe...Denne var god og enkel. God smak av sjokolade da det var en hel ...

Mobilfri dag :-)

Dette er bilder fra torsdag, det har blitt mye bad i det siste. Jeg liker å dra til stranda, i dag ble det også en tur, men ingen bilder. Så dette er bilder fra torsdagen. Da var jeg ved campingplassen,  like ved her jeg bor :-) Da var tempen 18 grader. I dag var jeg et annet sted å badet, m...
solliv

54, Fredrikstad

Allsidig dame med mange interesser, Mat, Håndarbeid, reise, turgåing, loppis, hage og mye mye mer!