Det var det jeg rakk asså

Jeg hadde jo hele dagen.... Puslet litt her hjemme og gikk en tur. Kjørte innom og matet katter. Jeg er jo kattepasser om dagen....SÅ innom ho mor, men jeg ble sittende for lenge og møtte stengte dører på butikken. Prøvde 4 butikker, alle stengte kl. 1600! Jeg vet jo det er aften og slikt, men...

Tur til Randholmen / del 3

God morgen :-) Det er fremdeles mange minus hver morgen, men det går fremover... Bildet fra Randholmen utenfor Kråkerøy. Vi har mange gule glatte fjell her hos oss. De er glatte og deilige å ligge på. Etter et bad i sjøen og legge seg på et glatt svaberg. Det ble ikke bad i går asså, men jeg te...

Tur til Randholmen / del 2

Jeg er på påskeferie her jeg bor og i dag gikk jeg til Randholmen. En øy utenfor Kråkerøy. Det er liten bro, så det er kjekt å komme hit. Ikke så mange hytter, bare noen få. Dette er et friluftsområde. Masse griller og utedoer. Man kan også gå til neste øy. Bro over her også, øya heter Tjeldholme...

Tur til Randholmen / del 1

I dag har jeg vært på tur til Randholmen. En øy utenfor øya her jeg bor! :-)  Hadde med mat, for jeg gikk hjemmefra og jeg var vel på tur i sånn ca. 4,5 time...Så i kveld skal jeg slappe av i sofaen med noe påskegodt.... Beina er trøtte nå.....tok bilder med mobilen...så lager litt innlegg...

Hørselblogg 13/2018 - Tema: sirkulasjon

Hei venner! Det er påske, sol og fri. Rene kinderegget dette. Jeg har litt trua på at bevegelse, blodomløp og slikt er bra for det meste. Også hørsel, det å komme seg ut. Være i bevegelse. Ha et mål for dagen. Gå turer, sykle, jobbe i hagen. Det å mure seg inne....er ikke godt for noe. Jeg ...

God påske!

Jeg skal snart haste avgårde, skal passe noen katter i påsken. Nå må jeg hente noen nøkler og slikt...Og få litt instrukser ved mating og sånn der....For jeg er jo helt grønn, har jo bare hatt katt selv i 15 år ❤️❤️❤️ Kose dere masse med dagen :-)

Jeg drar ikke på fjellet i påska, jeg er her på øya...

Jeg skal være hjemme i påska jeg.....   Fant dette sitatet i et ukeblad hos mamma ❤️ Bildene tok jeg på turen til butikken i dag. Gikk Kyststien her på øya, billig og greit å gå på butikken med sekk..   "Før i tiden kunne en kvinne huske sitt første kyss hele livet. I...

Tussilago farfara

Hei, nydelig vær i dag også :-) jeg gikk tur i ettermiddag og til nå.  Like nede ved meg fant jeg årets første hestehov. Det er vårtegn dette. Utrolig vakker blomst der den står i sin gule farge. Gikk så videre ned til campingen her på øya. Der var det svanepar som trodde jeg hadde med mat....

Det var noen som likte koppen min her om dagen...

Tenkte at jeg kunne ta litt flere bilder. Som sagt, bestilte dette på Firkløveren for veldig lenge siden. Har 2 av hver av disse tingene. Kopp, skål, asjett og eggeglass. Det er kjempefint, angrer jo litt nå da at jeg sluttet å spare. Men var dyrt, veldig dyrt. Firkløveren er dyr enda, men mange ...

Gikk meg en tur på visning i dag.

Det er byggetrinn 3 på disse leilighetene. Ganske fine, og fin utsikt hvis man er heldig. Men dyrt, prisene lå på 3.290.000 til 6.550.000. Fra 66 - 112 kvadratmeter. Og ganske mye fellesgjeld. Nei, koser meg her jeg bor jeg... Men pølsene var gratis, det samme var brusen og kaffen og kakene, hah...

Visning......(ikke sponset)

God søndag i hus og hytter. Mange har jo påskeferie, men ikke jeg enda. Skal jobbe 3 dager til uka også. Sitter her med kaffekoppen. Tenkte jeg skulle ta en tur på visning i dag. Litt artig synes jeg. Det er her på Kråkerøy, så jeg går søndagsturen dit. Litt grillmat byr dem på også ser jeg.... ...

Jeg lagde kraft av rekeskallet fra i går...

Det ble middag i dag også. I går hadde vi reker her hjemme. Jeg kokte rekeskallet i går kveld. Det lukta ganske ille her hjemme, hehe....men kraft skulle jeg ha. I dag lagde jeg fiskesuppe med den deiligste krafta....du kaster vel ikke rekeskallet i søpla? Hvis du gjør det, så google: koke reke...

Torsnes og "svanedans"

Hei og god morgen venner. Her er det kaffe og avslapning. Før jeg begynner med litt plikter. Skal handle for mamma og pynte litt til påske hos henne. Hun er jo dement og trenger masse hjelp. Vi har søkt på omsorgsbolig. Så får vi se hvordan det går. Det er lang prosess. Kan ta opp til 1,5 år fik...

"Påskeharen" kom på besøk

Har jo aldri sett denne påskeharen alle snakker om <3 Men her om dagen kom det besøk :-) Skikkelig koselig med besøk i hagen og jeg zoomet inn her fra stua.  Liker dere besøk av 2 eller 4 bein...?

Hørselblogg del 12/2018 - Tema: kommunikasjon

Hei venner, og velkommen til min hørselblogg... Her skriver jeg litt små historier om min hverdag som hørselhemmet. I dag velger jeg kommunikasjon. Det er vanskelig det. For meg som hører dårlig så blir det veldig vanskelig noen ganger. For i noen  settinger hører jeg 3 ord og gjetter 7. Så...

Mye for pengene...ikke sponset bare billig

I dag har jeg kjørt litt rundt. Måtte bytte noen støvsugerposer. De var feil, selv om jeg handlet støvsuger og poser samtidig.... Kjørte innom en butikk som heter Holdbart. Det er konsept hvor det blir kjøpt inn partier som ikke er så lang holdbarhet på. F. Eks sjokolade som er holdbar til ...

Dere vet jeg elsker sjøen bittelitt..hehe

På kurs i dag igjen også. Så var ikke hjemme før ved 1600 tiden. Det var sol og jeg måtte ha luft så jeg pakket sekken med 2 brødskiver og 1 flaske med vann og gikk til sjøen i nærheten her jeg bor. ....Mer mat fikk det bli senere. Nytter ikke spise middag og så dra på tur. Dersom man vil se...

Anorakk til påske,....

Fant dette bildet på Facebook.  Denne fikk jeg innmari lyst på. Tror den het Finse ett eller annet. Tenk om påskeharen kom en liten tur innom her jeg bor. Eneste påskehare som kommer hvert år er en melding fra Ellos, om en eller annen rabatt-kode. 100 år siden jeg hadde anorakk, men men det...

Kyllingvingesalat eller ble det pastasalat med kyllingvinger

Skulle bare innom en liten butikk som har åpent på søndager. Jeg trengte melk, glemte å handle melk går, enda jeg hadde det på lappen....hehe... På butikken lå det et brett med kyllingvinger. Noe vi aldri pleier å ha. Tok det med hjem da. Satte stekovnen på 180 grader og varmet disse i 15 m...

Jeg har gått på sjøisen i dag, fra Havna over til Marikova

Hei, for en fantastisk dag. Jeg måtte ut til mamma en tur i dag. Og etterpå kjørte jeg til det stedet jeg vokste opp og som vi fortsatt eier. Stedet heter Havna. Jeg bodde der i 16 år. Kan stedet ut og inn og gått på sjøisen hundrevis av ganger. Masse på skøyter og med spark eller bare på bena. I...

Jeg hentet inn noen kvister fra hagen og vips kom våren til meg

Utrolig hva litt varme gjør, snart  ser det slik ut i hagen også. Neste uke blir kanskje litt mildere. Så lenge koser jeg meg med våren inne. Snart skal jeg ut på tur i dette flotte været ute. Sola skinner, det er kaldt, men vakkert i dag. Skal bare se litt på ski først.... KOSER du de...

Anbefaler noe søtt til lørdagsfrokosten

God morgen! Det er lørdag og jeg har spist frokost. På hverdagen blir det et knekkebrød på benken og et glass skummet melk.  Jeg spiser ikke så mye syltetøy, synes det smaker for mye sukker av de kjøpte. Men jeg kom over dette glasset fra en Søstrene Grene butikk. Syltetøyet er utolig godt...

Hørselblogg nr. 11/2018 - Tema: Ensomhet

Hei og velkommen inn i min verden. Fredag er hørselblogg. Ensomhet med stor E. Det å høre dårlig gjør deg isolert.....Hørsel er viktig for å kommunisere. Min pappa hørte utrolig dårlig og ble etterhvert helt døv. Ikke greit i det hele tatt. Han hadde huset og mamma og oss barna og kattene. Slutt...

Jeg ble så glad at jeg kvitret....

Hei på dere, Stod opp i dag kl. 0530 og var på jobb kl. 0710. Bilen var på verkstedet og jeg  gikk til bussen grytidlig. Jaggu kom en nabo kjørende og kjørte meg helt til jobben.  Jeg var spent i hele dag...ville bilen bli bra! Klokka 1530 greite jeg ikke vente lenger og gikk bort til...

En bussjåfør smilte i dag....

Hei og hå - her kommer en liten oppdatering fra bussisten. Jeg har bil på en nytt verksted. Jeg vet ikke, men håper og tror bilen er klar i morgen. Deler er bestilt og bilen står over natta på verkstedet. Så jeg busser videre :-) 4 busser hver dag tur/retur jobb.  Nydelig solskinn i dag og...

En busssjåfør en bussjåfør.... ( er en mann med godt humør)....

I dag har jeg bussa i hele dag. Buss til og fra jobb. Nesten da, for mens jeg venta på bussen klokka 0700 i dag kom en nabo kjørende og kjørte meg helt til jobben. Første mann på kontoret i dag jeg, klokka var 0715. Så da ble det 3 busser, ikke 4. Endelig kommet meg hjem etter jobb og etter...

33 plagg hver sesong

Dersom man leser litt i ukeblader og sånn listetips og rydding og også sparetips så kommer det frem 33 plagg i klesskapet for hver sesong holder massevis.  Det er vanskelig med klær synes jeg. Bruke og sette samme til nye antrekk. Være fresh og fin hver dag. Og nå som det er kaldt er det ek...

Jeg liker påskefargene og det litt stille

Snart er det påske, da kommer vel våren. Da kan jeg begynne å sitte litt ute i solveggen. Beste som er.  Jeg skal være hjemme i påsken. Deilig med fri fra jobben og bare gjøre det jeg vil.  Gå turer og helst til sjøen da.  Koselig med litt gult og sånn her hjemme. Fant fine påske...

Tips til kjøkkenet

Hei, og God Formiddag! Det er lørdag og jeg skal snart på biblioteket og levere Lille Linerle, og låne meg en ny bok. Trenger ikke kjøpe alle bøker. Det er ganske mange bøker i hyllene her.  Jeg har kjørt en oppvaskmaskin. Hehe...gjør jo det innimellom. Men det er her tipset mitt kom...

Hørselblogg 10/2018 - Tema: Motivasjon

Hei venner, ny fredag. Det går jaggu meg fort i svingene.... Motivasjon er viktig. Det drar oss på en måte fremover. Til å presse seg. Til å orke dagen. ... Det er nok av muligheter til å legge seg ned å skrike. Denne uka har vært hevy. Men har kommet meg gjennom. Stått i det. Kommet meg opp. E...

Bok du bør lese

Den er helt grusom spennende. Nytter ikke legge fra seg.  Bildet ser uskyldig ut, men boka er noe helt annet....Den rev meg nesten sønder og sammen.  Vil ikke skrive så mye om innholdet, men jeg triller 6 på terningen.

Gratulerer med dagen....

Dette fant jeg på facebook....synes det var fint!

Bilen og meg :-)

Jeg hadde jo ringt verkstedet om bilen min og alle lampene som lyste.... Jeg fikk beskjed om å kjøre saaaakte til verkstedet i dag.... Jeg fikk et telefonnummer jeg kunne ringe ang. veihjelp.... Jeg staket bilen min før jeg satte meg inn....dette greier du..... Jeg og bilen lagde lang kø...

2 meget slitsomme dager

Det begynte i går. Skulle kjøre mamma til tannlegen. Hun fikk vært der og måtte trekke hele tanna. Men jeg fikk fulgt opp. Men blir litt styr og ta med en dement mor. Kjørte hjem, bilen gikk greit. Skulle senere ut og spise med 2 venninner. Da jeg startet bilen  var det masse lamper som...

5 krakkær du bør se....

Jeg er ikke den som pleier å være på utfordringer her på bloggen, liker best å se hva dere kommer med...   Men her fant jeg noen krakkær jeg har tatt og alle er forskjellig. De i Fredrikstad på brygga  der, er super populære. Utrolig deilig å lene seg tilbake med en is ...

Litt forskjellig i dag

Da var det snart kvelden igjen. Gikk lang tur tidlig på dagen. Deilig, for det kom faktisk litt sol og jeg frøs ikke..... Etterpå så dro jeg på boligmesse her i Fredrikstad. Mye å titte på og masse folk. Dere vet jo hva det er på slike messer. Store badekar, bad og kjøkken. Hus og takrenner og m...

Gulspurv

Jeg har jo meldt meg inn i denne fugleklubben. Her om dagen fikk jeg Fuglevennen i posten. Det kommer ut 4 ganger i året. Det var jo hyggelig å få dette bladet som sikkert ble sendt ut i fjor høst.  Inne i bladet så jeg bilde av en gulspurv. Jeg blir alltid i tvil med disse gule og grønne ...

2 spiseting jeg vil anbefale

I går handlet jeg litt etter jobben. Jeg slutta 1200 og tenkte det var lite folk i butikken ,Rema. Men det var det ikke. Fullt hus overalt. Nei, slik har det blitt. Folk er vel sykmeldte slik som meg, eller pensjonister, eller trygdet eller jobber skift. Mange muligheter. Jeg tok med meg de...

Hørselblogg 9/2018 - tema: Den rosa tasken

God fredagskveld til dere der ute...som er inne :-)  Jeg var i Danmark i fjor sommer. Da jeg skulle hjemover med flyet hadde jeg tatt ut høreapparatene og lagt disse i etu sitt i. I min rosa håndveske. Jeg skulle gjennom sikkerhetskontrollen og glemte å legge de på båndet sammen med mo...