Krigskirkegården i Fredrikstad

 

God morgen! Jeg kjører jo forbi her hver gang jeg skal på bygda og besøke mamma. Men har ikke funnet noen steder å parkere i farta eller så tenker jeg at jeg kan stoppe neste gang. Mange ganger har jeg jo handlet for mamma og hjemover fra henne er jeg ofte sliten! Så blir med tanken. Men på fredag så møtte jeg bloggeren UTIFRILUFT på campingen på Kongsten som ligger helt ved siden av denne kirkegården!  Så da gikk vi bort og tok noen bilder og litt ettertanke. Her ligger mange døde fra 1. verdenskrig. Men også helt tilbake fra 1700 tallet som jeg leste på teksten her. Du kan lese litt her også: Krigskirkegården

 

Jeg har alltid synes det har vært et litt mørkt sted. Har vært her før også, men det er veldig lenge siden. Men gravplassen var nydelig med flotte blomster og fine oppslags-plakater rundt om, slik at man kan lese historien underveis. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Historie er viktig ❤️

 

God søndag…

16 kommentarer

Siste innlegg