kofte til 17. mai neste år

 

Hvorfor ikke strikke en kofte til bunaden din. Nydelige kofter til mange bunader. Alle koftene er strikket i finull og det er jo et nydelig garn å strikke med! Bildene er lånt fra Bunadstrikk og linken er HER skrev litt om dette i forrige innlegg også, men vet ikke om jeg fikk frem linken bra nok! Titt inn på og du finner de vakreste mønster!  

 

 

Noen mennesker er jo så driftige med å strikke og rekker nesten å få koften ferdig denne 17. mai – men de fleste vil nok få tid å strikke kofte til bunaden om et år tenker jeg! Mange iskalde 17. mai og det er kjekt å ha noe varmt over ryggen!  Jeg har ingen bunad selv, men en kofte kan jeg absolutt strikke!

 

Jeg har ingen strikkeblogg, skal ikke konkurrere med dem som allerede finnes her ute. Men når man ser noe så vakkert vil man fremheve det og da blir det et par innlegg 🥰🇳🇴

 

Dette får de fleste strikkere til

 

18 kommentarer
      1. Ja, denne var helt skjønn. Den kan man bruke til svarte bukser eller skjørt og så
        er man pyntet! Nydelig…Og begynner man nå så får man ting ferdig til neste 17. mai.

    1. Den grønne koften var nydelig, og med litt andre farger kunne den kanskje passet til min bunad. Men sånn ellers så er jeg litt der at man skal ikke tukle med bunaden og dens detaljer. Dessuten er f.eks. min bunad i ull, og tykk og god, så jeg vil helst ikke ha en alt for varm dag når jeg skal bære den 😉 Også bærestykket er i ull, pluss at jeg har sjal i ull.
      Jeg kikket innom siden, og fant mange fine kofter, men jeg ville nok ikke brukt dem til bunad.
      Men nå er det sånn at jeg har krympet ut av bunaden min dette året, så den kan ikke brukes. Jeg må først få den sydd inn. Men da venter jeg heller og ser til neste år. Kanskje har jeg lagt på meg igjen da 😉
      Tusen takk for link til fin side, fikk lyst å strikke den grønne koften faktisk, men ikke til bunaden 🙂

      1. Skjønner dine tanker altså, at man ikke skal tukle med bunader.
        Men dette er mer for å holde varmen. Noen bunader har ikke nok varme med skjorte og
        et tynt sjal. Bunadenee herfra er ikke varme. Så skjønner disse to damene fra Larvik som gjorde
        noe av drømmene sine.. Men man kan jo bruke kofta til en svart bukse og hvit bluse også!
        Ønsker deg en fin dag…Klem ❤️

    2. Skikkelig fine kofter.🇳🇴
      Den øverste er vel til Nordlandsbunaden vil jeg tro og fins sikkert i blått også.🇳🇴
      Det skal bli godt med en normal feiring sv Nasjonaldagen i år.🇳🇴
      Ha en riktig fin fredagskveld!🦋

      1. Stemmer der og ja den er laget i blått også.
        Utrolig fin, kunne tenkt meg denne til svarte bukser og hvit skjorte jeg!
        Godt med normale tider og skikkelig 17. mai – kos deg masse med kvelden..🥰
        Flotte kofter på denne siden her, flinke damer som har designet og strikket! All ros til dem…

    3. Ingen dum ide – jeg har jo sort og rød Vestfoldbunad – og jeg ser det er et bilde av en passende kofte på linken din! Tror faktisk jeg vet hvem modell-damen er også….! Et godt tips…! klem <3

      1. Ikke sant, tenkte på deg når jeg så den kofta..Veldig fin ja…Damene er fra Larvik så da kjenner du sikkert til dem..
        Utrolig fine kofter! Klem….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg