jeg tror jeg har svaret

 

God dag 1. mars. Dere som følger meg vet at jeg fant kakefyll i skogen i vinter. Kan tro jeg har klødd meg i hodet både lenge og vel…Grublet og grublet..Nå hadde kakefyllet flyttet på seg.

 

 

Og det ligger masse slanger/rør utover!

 

 

Tykk hvit krem! 

 

 

Her var det en boks som var åpen. jeg kjente med fingeren. Veldig tykk konsistens. Det blir lagt noe rør-system gjennom skauen der jeg pleier å gå tur. Tidligere fant jeg kakefyllet langt inne i skauen..Nå var det flyttet ut mot en hovedvei – sammen med dette rør-systmet. Jeg tenker og tror at det kanskje brukes som fett at man smører rundt pakninger før man skrur det i sammen. At anleggsfolk bruker dette i jobben og kanskje praktisk når det var kaldt. Husker det var iskaldt første gang jeg så de her boksene midt inne i skogen! 

 

Husker faren min alltid hadde et boks med fett på lur nå han mekka og ordna nede i hobbybua si..Slik at ting og tang ikke skulle ruste og bli ødelagt og lettere å åpne igjen…Dere skjønner??? Har skrevet om dette før: Se her: noe nytt og noe gammelt Jeg tror faktisk det er fasiten!

 

God mandag i solen…

12 kommentarer

Siste innlegg