Isegran

 

God ettermiddag i dette gufne været. Jeg tror jeg lider av vær-syken. Blir litt sånn trøtt og frossen og bare lyst til å sitte i sofaen med et pledd. Satt også på litt varme inne. For jeg jeg holder ikke ut å fryse inne altså..Men fremdeles ikke fått varmen i meg. La meg ned litt på sofaen og tok en strekk! 

 

 

På søndag syklet jeg en liten tur på kvelden for å titte litt rundt på øya Isegran. Du kan selv lese deg opp litt: HER Været var jo guffent på søndag også! Det var regn, men merkelig nok så kom sola litt da jeg var på sykkeltur. 

 

 

Innlegget her er ment som et innlegg hvor det kan friste med et besøk. For det er masse å se og oppleve for alle egentlig! 

 

 

Isegran som jeg har skrevet om mange ganger før er en liten øy utenfor Kråkerøy. jeg serverer dere noen bilder fra Isegran til frokosten og noen flere bilder fra Isegran og rest av sommer på Isegran og Turen gikk til Isegran og Isegran 

 

 

En gammel dampbåt fra 1905 kom på besøk. Artig. Det var åpent på dagen for besøkende, men da regnet det og jeg kom meg aldri på Isegran på dagen! Børøysund heter dampbåten/skipet.

 

 

Nostalgi. Jeg elsker slike gamle reklameskilt. De nye som er å få i butikken som er etterligninger er ikke min greie altså. Må være ekte saker! Du ser flere skilt på det øverste bildet her! 

 

 

Vakkert syn og mange får nok gode vibber med å rusle rundt på øya! For det er flott – Jeg blir i hvertfall stolt av å ha en slik plass i nærområdet! 

 

 

Da fikk dere en titt..Ble jo noen bilder når man er på et slikt sted. Jeg sier igjen. Er du i nærheten av Fredrikstad – ta deg en tur da vel!

 

Dette gir meg mye mer enn et besøk i et kjøpesenter. Der finner jeg ikke så mye energi for tiden! Ikke det at jeg ikke liker butikker altså..Men ser meg heller ut noen steder i en gågate som blir mine favoritter! Henge rundt i et senter…Nei, det gir meg ikke noe!

 

Isegran ligger ikke langt fra Fredrikstad sentrum og det går også ferje. Disse byferjene som går frem og tilbake i elva..Bare til å hoppe på og hoppe av på øya Isegran 💙

 

Isegran i mitt ❤️

 

13 kommentarer
    1. Jeg fryser ikke i dag, men kjenner verkinger i kroppen ekstra på slike gråværs dager.. Isegran ser kjempefint ut..aldri vært der..men bildene dine innbyr til et besøk..
      Syns det er så sjarmerende med slike gamle skilt..skaper personlighet liksom.. Kjøpesenter er jeg ikke glad i..heller små koselige steder.. Klem og fin dag videre..håper du får varmen <3

      1. Tusen takk, virkelig idyll og det er jo ikke et masete sted…Nesten ikke en sjel å se hvis man går der en søndag! Elsker slike skilt, men ikke lett å få tak lenger. Og så elsker jeg gamle bokser. Gamle bokser med reklame på.
        Jeg fryser fryser og på slike dager. Men litt bedre nå med pledd og varme her i huset <3
        Kjøpesenter er støy for meg. Kan gå en liten tur fredag kl. 1900 f. eks..Da er det lite folk. Blir bare masse lyder som surrer seg sammen i et stort skrål…God klem i regnværet…

    2. koslige bilder,skulle gjerne vært der en tur ja ,ble ikke det i fjor da vi besøkte Fredrikstad :=) er frossen jeg også og tung i hode,gråvær og høstlige temperaturer,skrudde opp varmen i stova,men burde kanskje fyre opp i peisen :=) ikke en sommer som har varmet i juli i år nei

      1. Tusen takk, var synd med det været i fjor også..Hadde det vært finere så kanskje man kunne fått til en tur. Men det var jo iskaldt! 🙂 Deilig med litt varme inne nå ja 🙂

    3. Det er et kjempeflott sted – dit skal jeg ved neste Fredrikstad-besøk, det er nå helt sikkert! Takk for titten – du oppnådde at jeg blei fristet iallfall! Klem <3

    4. Ikke vanskelig å bli fristet til å besøk det stedet, veldig koselig 😊 Jeg er frossen i dag selv, og har pakket meg inn i pledd og tjukke sokker 😉

      1. Tusen takk, veldig koselig sted. Du burde prøve å få til et besøk i ferien din og ta med deg bestisen <3 I går fikk jeg ikke varmen i meg…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg