Hva skal man ha til middag?

 

Hei på dere alle i varmen! Varmt og godt her i dag, 30 grader 🙂 Det er ikke vanlig temp her på Kråkerøy, sjelden vi når slike varme dager her på øya..Men nå er også havet varmet opp og da kommer det varme dager her også! Etterhvert skal det synke på gradestokken og regnet er varslet, så får se da…kanskje det bare løper forbi, vet ikke.. 🙂

 

Men mat må man jo ha, ikke alle dager jeg spiser på byen, hehe..

 

Jeg har fått dilla på stekt ris om dagen. Altså koker risen først og så steker jeg den! Men jeg kokte risen stekte jeg kylling og paprika! Så tok jeg dette over i en annen bolle..Så tok jeg den kokte risen og stekte den..så fylte jeg på med paprika og kylling og så brokkoli, dampet de (brokkolitoppene) litt først i en kjele..Så toppet jeg det med kikkoman og rørte rundt! FERDIG!!!

 

Jeg følte ikke ha noe mer ved siden av dette, men kan sikkert ha litt brød/baguett til! 

 

Smakte godt i varmen dette – HOT HOT HOT (været altså)..

 

 

Ha en kjekk kveld…

18 kommentarer
      1. Ja, veldig godt..bruker de pakkene med kylling som er stekt og ferdig krydret..
        Går fint i en slik panne, blir mye smak! Steker paprika en god stund først, slik at den blir litt
        søt.

    1. Her blir det superenkelt. Snuppen min er ikke hjemme før etter 23, så da blir det luftfriterte fish nuggets med nudler som først kokes i scampibuljong og deretter freses litt i stekepanna. Servert med litt wokgrønnsaker og litt sursøt saus 😜👍🏾

    2. god kvelden i heimen ,dette både ser og høres deilig ut :=) vi kom hjem etter 3 uker på bobiltur i helgen ,vi hadde også temperaturen på 28+ noen av dagene og stort sett sol hver dag ,her hjemme har det regnet mye medan vi har vært borte ,så ille att bøndene ikke har fått andre slåtten i hus ,men jeg håper dei får det til før det er for sent ,har hatt mye å gjøre etter hjemkomsten ,masse klesvask for det gjør jeg ikke på tur :=) og jeg prøver å klippe litt gress ,men det er vått og klabber under maskine så jeg må hele tiden snu klipperen og rense den under ,den store som mannen kjører og klipper med streiker så vi har bare den lille elektriske og det tar til ,ferdig med 2 sider av huset og har to sider igjen men nå regner det igjen også

      1. Velkommen tilbake og God kvelden…
        Bra dere har hatt fint vært på ferie..Hadde vært kjedelig for dere med 3 uker hjemme denne sommeren.
        Masse å styre med når man har vært på ferie og ting gjør seg ikke selv, vaske klær baler man ikke
        med på ferien nei..Det tar man når man kommer hjem..
        Lykke til med gresset, håper det blir opphold slik at du får jobbet med det i morgen igjen.
        Her har nesten alt korn blitt tresket ferdig…var klart i forrige uke! Så bøndene er nok meget fornøyde her vil jeg tro..
        Natti natt 🥰 Sov godt..

    3. Den middagen så god ut. Jeg spiser ikke ris, men kan ta nudler i stedet. Godt med lette middager når det er varmt. Nydelig vær her i går og i dag. Til helgen blir det vogna om været er bra. Mandag har jeg en frisørtime og tenkte at jeg shopper litt når jeg er ferdig.klem

      1. Middagen var god og det ble slik middag i dag også, bare varmet opp. Kjekt..
        Nudler blir helt fint, enkelt og godt. Har laget slike panner med nudler mange ganger.
        Håper været hos dere holder seg da, slik at dere kan kose dere i vogna og nyte sensommeren..
        Klem fra meg og fin kveld videre <3

    4. Hei på deg i sommervarmen. Jammen er det fint vær, men veldig klamt med regnet og tordenen da. Herlig middag du lagde. Sånt liker jeg også. Men her ble det flesk og duppe i dag med en ny variant. Stekte kantareller, grønnsaker og løk hadde vi til det, og det var jammen godt det også. Jeg vender sakte tilbake til blogg framover nå, og så er det tilbake til hverdagen. Ha en fin kveld. Klemsiklem 🙂

      1. Hei på deg, velkommen tilbake…Godt med slik mat nå, når det har vært varmt og lummert.
        Din middag høres god ut! Blogg er bare blogg, har vært litt til og fra jeg også.
        Det har vært deilig..Men du hart vært helt AV, du får ta det pent så du ikke blir lei…
        Blogger nok ikke hver dag jeg heller nå! 🙂 Klem..

    5. Dette både ser og høres deilig ut!🤗
      Alltid fint med nye middagstips.
      Vil tro dere også har hatt en del regn nå.
      Vi venter bare på neste runde med styrtregn, Lyn og torden.😨

      1. Smakte godt…altså! Og enkelt – det liker jeg..
        det har kommet en del styrtregn her ja..I natt også voldsomt..
        Og masse lyn…Rene lampene på himmelen i går natt! 🥰
        Fin kveld til deg..

    6. Det er ekstremt varmt i går, litt uvanlig med sånne høye temperaturer i august. Litt bedre i dag, men klamt. Jeg hadde stekt ris med kylling selv i går, men den kom ferdig i pose. Ha en fortsatt fin tirsdag.

      1. Var veldig hot i går ja…ble uvel jeg..var på stranda, men måtte dra hjem.
        Stekt ris og kylling er godt, om man lager selv eller i pose! 🙂 klem og fineste kvelden til deg.

      1. Det blir mye pizza og salat – det er det det går på her hos meg..
        Ikke så morsomt å lage mat på sommeren egentlig..Best dra på byen!
        Pizza er kjekt å spise ute på byen synes jeg. Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg