Hva skal man finne på hver dag

 

Bak her skjuler det seg en “skatt” og den “skatten” har jeg i grunn lett etter lenge. Men i dag kom jeg et skritt lenger! Skal fortelle om det i morgen. Ikke kjøpt meg hytte eller sånn altså. Jeg tok sykkelen nå i kveld og fant målet mitt! Men jeg må lese meg opp litt opp og sånn før jeg kan skrive noe mer om det i dag! 

 

 

Det handler om å gjøre dagen litt meningsfull og komme seg rundt husveggene på dette huset jeg eier her på Kråkerøy. Nok å gjøre – kommer jo aldri i mål. Er man kommet rundt så er det bare å begynne på samme runden igjen. Nå vasket jeg to vegger utvendig i dag. Trenger ikke male, men et hus bør vaskes minst en gang i året. Så går i gang jeg med skrubb og klorin /zalo og hageslange. Det synes jeg funker for meg. En rast må til…

 

 

Alt synes på et hvitfarget hus. Sopp og sot og spindel og sånn…Men har begynt i hvertfall. Tar en vegg i ny og ne. 

 

 

Etterpå ble det pannekaker med hjemmelaget blåbærsyltetøy. Men nå må jeg ut og plukke mer, for det går unna med dette syltetøyet! Kan ikke sammenligne med syltetøy som kjøpes nei..Det er stor forskjell. Du finner litt her også: det å plukke bær gir fred og harmoni 

 

Klokka går og går og jaggu er det snart kvelden igjen..Men har jo fått unna litt i dag også! Så nå blir det å slappe av litt inne før det er dags å køye..Blir trøtt! 💜

 

Tror sommeren er tilbake …deilig her i dag og jeg har jo vært ute i hele ettermiddag og frem til nå!

10 kommentarer
    1. Sommeren har kommet tilbake her også, og jammen burde jeg også vasket litt sånn som du gjør. Skal tenke på om jeg kan få litt hjelp til den jobben 🙂
      Det er spennende å se hva du skal fortelle om 🙂 Jeg venter i spenning 🙂
      Klem ♥

      1. Tusen takk…Greit å få det gjort. Du får sette ungene i sving. Jag liker jo å pusle med sånt jeg og får energi av å jobbe. Men akkurat dette er litt tiltak…Men en vegg innimellom så kommer jeg rundt..
        Spennende og jeg var lykkelig da jeg endelig fant frem…Klem..

    2. Du er litt av en arbeidsmaur du. Syns du får gjort utrolig mye hver dag😊.
      Det er blitt sommer her også igjen.
      Nå er jeg veldig spent på skatten du har funnet 😚

      1. Tusen takk, prøver å jobbe jevnt og trutt…Går ikke så fort…men får dratt med meg ting på den måten.
        Spennende med skatt og herlig med sol…God morgen til deg.

    3. Du er jammen full av energi du, og jeg synes du får gjort så mye hver dag 🙂

      Hos oss har vi hatt oppholdsvær i dag, og litt varmere temperaturer. August måned er jo en kjempefin sensommer måned når været er bra 🙂

      Venter spent på skatten din 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk så snilt…Jobber ikke fort og ikke stress…men drar det med meg på en måte..
        Virkelig gøy med den porten 🙂 Fin ny dag og klem..

    4. Kjente varmen i kveld..deilig det 🙂 Litt å pusle med må man ha..lurer på den skatten ..venter på mer ! Har plukka to små beger blåbær..håper å få plukka litt til..deilig på pannekaker…. Klem <3

      1. Deilig med litt sommer og sol igjen…Ja må ha noe å gjøre! Herlig med blåbær og den skatten da!
        Du får forsøke å plukke litt mer…Virkelig masse blåbær i år.

    5. du altså,må vente ja ja vi får vente da :=) flinke du som vasker hus,ikke flink til det vi da.
      Pannekake er godt,det hadde vi til middag i går ,men blåbær har vi ikke plukket,tror den er sein her hos oss i år

      1. Takk, må jo gjøres denne husvasken også…Men akkurat det er litt kjedelig. Men drar det med meg..
        Ja, jar jeg lagt ut et innlegg om det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg