Hus og hjem

 

God formiddag! Etter noen runder med meg selv så kommer jeg til å ha en spalte som heter HUS OG HJEM! Dette blir i tillegg til det vanlige innlegget som handler om små refleksjoner om livet og turene mine og bilder!

 

Hus og hjem vil handle handle om hus og hjem, slik som interiør og mat og håndarbeid og selve huset. Altså en sekkepost for dette man hygger seg med hver dag! Jeg har alltid vært glad i å holde huset rent og rydding, håndarbeid og mat. Pynte med blomster fra hagen eller kjøpte. Tenne lys til kvelden og ha det koselig rundt meg! Det er meg! Jeg er veldig glad i huset mitt og elsker det høyt. Det er rart å elske noe som ikke er levende, men jeg føler det slik. Det er her hjertet mitt er! Pusle rundt inne og ute, masse man kunne gjort altså! Male og fixe, så jeg bor ikke superflott, og utrolig masse man burde gjort, som man ikke får gjort, men man kan ikke gape over for mye når man er alene om alt! Men jeg elsker interiør og elsker å titte i interiørbutikker og bruktmarkeder!

 

Men man må være tålmodige og jobbe litt jevnt og trutt, målet mitt er ikke et hus fritt for støv. Det er ikke der jeg er, men jeg er glad i de små ting! Holde på ute på vår og sommeren, male og olje! Lage mat, sitte foran ovnen med et strikketøy, lese bøker, aviser og blader. Jeg er glad i huset mitt og stedet der jeg bor! En av de flotteste stedene her i distriktet. Kråkerøy er meget populært. Det har jo alt skogen, nærhet til byen og til sjøen! Bussen til Oslo går hver enste time rett nede ved meg her! Så jeg føler meg heldig og føler at jeg har hus på vinteren og hytte på sommeren. Så det er dette livet jeg er meget glad i.

 

Så da jeg støvsuget og vasket i dag så kom jeg på dette! Jeg lager meg en spalte som rett og slett heter hus og hjem. Da blir overskriften det samme, hverken mer eller mindre! Så då får jeg en temablogg som går under kategorien: BOLIG, HYTTE OG INTERIØR under forsidekategori! Men som sagt jeg fortsetter med før med andre innlegg. Men jeg prøver å holde meg til et innlegg om dagen, men heretter kan det kanskje to innlegg! Det vanlige innlegget + det nye konseptet mitt!

 

Håper du henger med! 🏠

16 kommentarer
    1. bra du er glad i huset ditt ,jeg liker etasjen jeg bor i ,men vårt hus er så altfor stort 4 etasjer er mye den dagen jeg og min mann bor her alene ,men en må uansett ta vare på det en har ,jeg er som deg ,liker å hygge meg ,i kveld blir det ytrefile av hjort og resten av sviskekompotten til dessert :=)

      1. Høres ut som en deilig middag!
        Vi får prøve så godt vi kan og ta vare på huset vårt og lage det lunt og hyggelig og kose oss masse inne i denne årstiden.

    2. Høres ut som ett spennende konsept. Og jeg henger med.
      Er glad i huset mitt jeg også, og trives med å stulle og stelle her hjemme.
      God fredag til deg.

      1. Tusen takk – herlig.
        Det er bra vi er glad i huset vårt <3 det er så viktig!
        Jeg trives med å være her hjemme og kose meg og ha noen prosjekter på gang. Helst ute!
        Men kan jo hende man finner litt av ånden inne etterhvert også 🙂

    3. Henger nå med jeg også. Mala vindfanget blå, det ble riktig stilig. PS. Garnet jeg venta på er på tur til meg. God helg. Klem

      1. Tusen takk, må jo prøve å henge med. Enten må man gi opp eller så må man fornye seg litt tenkte jeg. Blir jo det samme – bare at jeg rydder innholdet i to bolker! 🙂 Klem og fin kveld.

    4. En bra spalte det der! Gleder meg til å følge med! Når jeg får satt inn bilen, skal jeg pusse opp badet! Male tak, gerikter og innredning! Gleder meg stort altså! Det blir årets oppussing! Ifjor lagde jeg kontor/gjesterom av guttungens tidligere rom! Klemmer 😘😘

      1. Tusen takk du er jo rå på dette! Får se hva jeg får til utover høsten! Planer om å male litt jeg også! Får se om jeg kommer i gang, hvis ikke så blir det på nyåret og januar. Må jo finne på noe, men liker best å male ute! Sånn er jeg! God klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg