Hus og hjem

 

God søndag her fra hus og hjem (link til forrige innlegg) Jeg har spist frokost, eggerøre og brødskiver og et glass skummet melk. Så nå jeg er klar for å blogge litt! 🏠

 

Bildet øverst her ser du min følgesvenn gjennom flere år, kanskje 5 år. Husker ikke helt når jeg kjøpte denne. Men jeg husker at jeg kjøpte denne på Sten og Strøm i Oslo, var litt vanskelig å få tak på denne tiden. Nå finnes de jo flere steder. Jeg elsker disse fra Swell.. Du kan finne disse her også: SWELL 

 

Holder på iskaldt vann og holder på varm drikke! De finne korte og lange og tykke til supper og slikt. Det har jeg ikke og skal kjøpe meg siden. Fint å ha med på tur. Denne flaska her har vært med på alle mine turer, korte og lange. Til Kreta eller Oslo eller på stranda og på jobben! Har den med i sekken hver eneste dag til jobben og fyller på med vann hele dagen! Jeg bare elsker denne! Man trenger jo aldri å kjøpe seg en flaske vann for man har alltid med seg iskald drikke. Og for å rense disse flaskene bruker jeg tabletter for dette bruk!

 

 

Denne fikk jeg til jul og skal bli på turer denne også! Den er litt større og rommer mer slik at man har med et større volum drikke i sekken! Vannet er og blir iskaldt, selv en varm sommerdag i juli, på stranda fra morgen til kveld! Får aldri nok av slike man kan ha med seg på tur! Nå kan jeg ha med denne større flaska på lengre turer! Slik at man er sikra godt og kaldt drikke i flere timer 🏠

 

 

Denne kaffekoppen fra Swell fikk jeg også til jul. Den er til å ha varm drikke i, holder på varmen lenge og er med lokk. Den er ikke til å ha i sekken, men kan ha med og er man på en kaffebar så kan man jo bare fylle på kaffen her hvis man tar takeaway kaffe med. Holder lenger på varmen enn et pappbeger! Bruker den som regel her hjemme på formiddagen. Koker meg kaffe og fyller på denne. For formiddagskaffen er litt sånn til og fra, man pusler litt i huset og drikker en kaffeskvett!

 

Men blir med i sekken på tur denne også etterhvert…Men ikke i sekken med drikke i! Den er ikke tett på samme måte som flaskene! 

 

 

Så nå har jeg tre forskjellige typer og ønsker meg nok flere, i hvertfall en til suppe! Og så finnes det en man kan ha salat og slik i også! Det finnes mange varianter og veldig mange flotte farger! Gutta mine har også slike og de er helt avhengig av dem! Det finnes mange etterligninger der ute, men hvorfor ikke legge til et par hundrelapper og få kvalitet tenker jeg! 🏠 Jeg er i hvertfall fan av SWELL.

 

Hus og hjem 🏠

28 kommentarer
      1. De er så innmari kule og så kjekke så kan egentlig ikke få sagt det nok.
        Tenk den øverste flaska, vært på 1000 vis av turer og like bra! De er det kvalitet altså..
        Den koppen bruker jeg hver dag her hjemme, så suveren!
        Får kjøpt i interiørbutikker og glassmagasin, begge disse to siste er kjøpt i Oslo også!

    1. Jeg har også ei sånn flaske – men ikke av det merket.. et eller annet “merkeløst” som var kjøpt på en OBS-butikk..men fungerer krute godt..holder på varme/kulde nesten hele dagen =)

    2. Hm, det merket har jeg ikke hørt om en gang. Nå er jeg gjerne heller ikke den som er så opptatt av de heller. Har en flaske jeg fikk til jul et år.

      1. Jeg synes dise fra Swell holder det dem lover og sånt er viktig. Da betaler jeg gjerne noen hundrelapper ekstra. Merker er ikke alltid viktig. Men jeg elsker kvalitet 😀😍ha en fin dag da.

      1. Ja dette burde du sjekke ut, utrolig kjekt å ha på tur!
        Jeg skal kjøpe meg en slik sak jeg kan ha med meg salat i på stranda! 🙂

      1. Ikke sant, hadde kjøpt meg en slik sak jeg. Du kan bruke flasker til varme drikker også, men
        må litt obs for det er veldig varmt! Lettere med en slik drikkekopp og man stenger jo bare av tuten.
        Og de er jo veldig kule også, men er ikke rimlige! Men du vil ha den i 50 år til.

    3. De flaskene såg knall ut. Må jo væte bra kvalitet siden du har hatt din så lenge.
      Likte koppen også jeg. Den får jeg kanskje ønske meg til morsdag.
      Kaffen har lett for å bli kald før jeg får i meg siste slurken.

      1. Som sagt den minste flaska har sikkert vært med meg på 1000 turer og finnes ikke slitt.
        Vannet er helt iskaldt i over 12 timer og kanskje lenger.
        Den koppen er bare søt og jeg fyller opp setter på lokket og stenger tuten, så
        kaffen holder seg varm. Kald kaffe er jeg ikke fan av. Så ble kjempeglad over disse
        gavene til jul! Du får ønske deg i gaver du også!

    4. Jeg måtte altså inn igjen og sjekke Ole Brumm som Bunny Trash nevner.
      En slik flaske hadde vi også med glass til.
      Mener det var den mellomste av jentene våre som fikk med seg den når hun flyttet.
      Hun var Ole Brum fan på sin hals. Når hun fikk sitt første barn, strikket jeg Ole Brum dress og lue. Og vognteppet var også med favoritt bjørnen.
      Artig og se flasken igjen.

      1. Den er jo så kul og den må stå i vinduet mitt så jeg ser den. På sommeren blir den fylt med saft og
        isbiter og settes i kjøleskapet! Ole Brum er magisk!

      1. Ja, ble superglad når nissen kom med flere av disse her. Jeg bare elsker den blå flaska og har sikkert vært
        på 1000 turer eller mer! Klem…
        Bestandig iskaldt vann på lur….på tur!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg