God morgen

 

God morgen…Håper du er godt i gang med dagen. Jeg jobber jo ikke hver dag. Så i dag er jeg hjemme. Må slappe av litt. Det å høre dårlig, er veldig belastende og lite motiverende. Det å finne energi overalt – hvor andre mennesker ikke trenger å tenke på dette. Andre mennesker bare setter seg ned i en stol sammen med en gjeng og skravler om alt mulig og fyller på lageret. Gjelder ikke alle da, men det gjelder for veldig mange mennesker. Slik er det ikke for meg. Må finne energien på et hotellrom, i parker. I stille steder. Ved en kanal. Tidlig om morgenen. Eller tusle ut i alle pauser man har – hvis man er på en samling. Tror ikke folk skjønner dette. Egentlig. For de er ikke i samme båt. Men sånn er verden vi lever i..Må henge med. Selv om man ikke er frisk. Eller har et handikap. Så gjelder det å sitte på karusellen til den stopper…eller jeg stopper…!

 

Senere blir det det bilder fra Gøteborg, heng med!

 

Solliv …

14 kommentarer
    1. God morgen ♥
      Jo, jeg skjønner godt hva du mener. Selv om jeg har en litt annen utfordring enn deg, så er følelsen mye den samme, det å trenge ro, en stille stund for seg selv, for å roe ned stresset som bygger seg opp i kroppen. Folkemengder sliter enormt på meg. Jeg klarer det en kort stund, men så blir jeg sliten. Og når jeg blir sliten, blir jeg forvirret og faller ut av det som foregår, det som det prates om, osv.
      Du må kose deg masse på hotellrommet og med alt annet, og ha en fin dag ♥

    2. jeg liker også lange rolige morgen,jeg tåler noe støy jeg tåler masse aktivitet,men jeg nyter den rolige morningen :=) så i dag er det rolig her til taxien dukker opp og kjører meg til fysio :=) ha en fin dag

    3. Jeg liker å være en del alene selv jeg, selv uten en eneste diagnose 🙂 Liker bedre å være med en av gangen, enn mange. Får mer energi av det 🙂 Så jeg skjønner godt du sliter litt når du sliter med hørselen i tillegg. Ha en fin dag. Fyll på med energi. Sol i dag 🙂

    4. Jeg skjønner godt hva du mener. Man trenger egentid. Jeg sliter ikke med hørselen jeg da. Men jeg liker meg best når jeg kan ha tiden helt for meg selv i stillheten. I dag har jeg ei stund for meg selv nå på morningen. Mannen reiste på jakt.
      Jeg skal ta meg en sopptur i det fine været.
      Kos deg og nyt stillheten når du kan😊

    5. God formiddag blir det vel nå 😀 Godt at du har sånne hviledager, og bruker de på en måte som gjår deg godt på alle måter. 🙂 Tror jeg skjønner deg ganske så godt 🙂 Ha en nydelig dag 🙂

    6. Dårlig hørsel er nok en stor utfordring ja.. Som deg henter jeg mest energi ved å være for meg selv (om jeg ikke er med mannen da..men han er jo på jobb sånn til hverdags) Klem <3

      1. Det er det ja, kjedelige greier. Jeg henger ikke med rett og slett…men må jo bare henge med så godt en kan…Vi får finne roen alene 🙂

    7. Hei!
      Det å ikke høre – ha dårlig hørsel kan ikke være noe enkelt i det hele tatt. Jeg har en mor med nedsatt hørsel og ser hvordan det har innvirkning i hverdagen…………….

      Ønsker deg en god lørdag og kos deg i Gøteborg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg