Gåskolen 16/2021 – hva med synet?

God lørdag, jeg måtte sette meg inn litt! Litt rød i mosen og sola varmer veldig i dag! Deilig det altså…Skal etterhvert gå meg en tur, før jeg må en liten tur på butikken. Nå blir det masse gåing utover, særlig vi som har hage og hus…man sitter ikke rolig når våren kommer. Nei, da kribler det. Tusle litt ute og inne og styre og stelle med jord og planter. Klippe hekk og busker. Busker venter jeg med til etter blomstringen, hvis ikke så klipper man vekk årets blomster og det vil man vel ikke! 

 

 

Men det er lørdag og Gåskole! Vi går jo hver eneste dag, men jeg liker å skrive litt om det å gå hver eneste lørdag. Har du tenkt på synet ditt noen ganger? Når man er i aktivitet og litt høy puls så øker også blodgjennomstrømmingen i øyet. Trening er altså bra for synet vårt! Det å være jevnlig i bevegelse… Så mye som spiller inn ved å være ute å bevege seg litt! Gå litt rask gange og få opp pulsen…kan sikkert være smart! Det er derfor jeg liker å gå for meg selv! Styrer tempo mitt. Jeg går jo ikke sånn heseblesende hele runden. Varierer litt og plutselig ligger jeg flat for en se hvitveis eller to. Tempo – litt saktere – tempo! Perfekt… Gåskolen nr. 15 finner du her: Gåskolen 15/2021 – to små bokstaver Så hva venter du egentlig på! Ut og gå for et bedre syn!!!

 

Har jeg GÅTT bort hele livet? Neida, et døgn har mange timer! 

14 kommentarer
    1. Har gått med KARI. Mange skritt 🙂 Bra for synes og hjerne å få SE litt framover også. Sånn rett fram. Sitter alt for mye med nesa i en skjerm eller ned i en Ipad. Det å se LANGT. Viktig.

    2. ja du går og det gjør nok godt for hele mennesket :=) jeg har gått ,har vært ute fra kl 10 i dag morges og først nå når kl ble 17 gikk jeg i hus ,har ikke gått tur her er jo bare snø ,men jeg har vært aktiv ute og det har blitt mye trakk ,middagen ble også ute i dag kokte inne og spiste ute :=)

      1. Tror det er mye bra med gåing når man bare går i dybden. Det er ikke bare det å bevege seg på en måte, men alt henger i hop! Deilig at dere har kosa dere masse ute i dag da. Høres ut som en flott dag!

    3. Gurimalla som du maser….. 😛 😀 Men så har du jo så innmari rett, atte å… 🙂 Lykke til i vårens vakre tid der i sør 🙂 Klem

      1. Ikke sant….her går det i gåing vettu…Tusen takk – i dag helt utrolig deilig vær! Nesten helt uvirkelig etter en kald vinter..Klem nordover…

    4. Jeg har holdt på i hagen i flere timer idag.
      Deilig. Og en stappfull sekk med avfall.
      Det dukka opp en lilla Julerose som blomstret. Lykke😍Og da har jeg brukt beina ganske mye. Nå har jeg spist deilig grillmat som mannen har stått for. Og god rødvin i glasset. God lørdagskveld.

      1. Høres ut som en nydelig dag! Perfekt dag for vår i hagen og grill og hygge med mannen.
        Det er slik det skal gjøres. Blir mye skrot etter en vinter. Deilig å være ute og rydde litt.
        God natt til deg…

    5. Neida vi går ikke bort hele livet…… uansett får vi jo god trening og får sett mye den delen vi er i farta! Hagearbeid er også god trim! Klem 😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg