Fordelene med å gå til jobb:

 

Her er den ene fordelen. Man må tidlig opp og får med seg sola og himmelen som ruller opp gardina…! Og sier GOD MORGEN VAKRE DER UTE!

 

Kjører man bil, vil man miste en slik opplevelse vil jeg tro! 🥰. Vanskelig å ta bilder i hvert fall..Men når man går er muligheten der! 

 

 

 

Der er masse andre fordeler også, men skal ikke ramse opp alle nå! Men man minsker slitasje på bilen, på dekk og alt! 

 

Stort å spare på bensin, som er dyr i disse tider..Jeg fyller kanskje for 350.- pr. måned og det er det! Jeg bruker fortsatt litt bil, mye på grunn av mamma det også. Hun er på sykehjem, men jeg vasker tøyet hennes. De er flinke med å skifte på henne, jeg fyller som regel opp en diger sekk..Tenker at jeg vasker 4 maskiner med tøy for henne i uka. Så de er rause med klær på sykehjemmet. Men jeg sparer jo all kjøringa jeg hadde tidligere da jeg kjørte ut til bygda minst 3 ganger i uka..Så ganske mye å spare på bensin, og betaling av bom blir også mye rimeligere. Vi har bomstasjoner rundt hele Fredrikstad + de to her på Kråkerøy! 

 

Man våkner…

 

Man får luft og bevegelse før arbeidsdagen begynner! Samme når ettermiddagen kommer…Man får strukket ut stive ledd, og blodsirkulasjon er i gang..Det er sundt å gå, det er sundt å bevege kroppen! 🥰

 

Alle mennesker skulle gått mye mer enn de gjør! Det er i hvert fall min intensjon..

24 kommentarer
      1. Tusen takk, ja det er helt voldsomt..men jeg blander meg ikke opp i det. Bare tømmer dunken når jeg er der.
        Jeg vasker kanskje 1 maskin i uka med mitt tøy..undertøy og håndklær..Blir ikke mye etter bare meg.
        Klær jeg bruker på jobben, lufter jeg bare. Vasker jo ikke en genser eller bukser etter en dag 🙂

    1. Veldig flotte bilder og fine tanker rundt fordeler med å gå.🤗🤩
      Her er det dessverre så mørkt enda på morgenen at jeg ikke får med meg dagslys tidlig enda.
      Her har de vaskeri på sykehjemmet, så de vasker klærne tid de som bor der, men hvor mye det koster vet jeg ikke.
      Flott innlegg!👏🏻👍🏻🤗

      1. Tusen takk så hyggelig.
        Ja, de har vaskeri..Alle klær må ha påsydd merking. Altså navn, og avdeling.
        Så det er mulig å ordne..Pris vet jeg ikke..Men de vasker ikke ull og silke og sånn.
        Kan tenke meg de hiver alt i en maskin og 60 grader. Så får se om noen gidder å merke klærne hennes..
        Det blir ikke meg..For det er krav med påsydd og da tenker jeg symaskin. Det har jeg ikke 🙂
        Ha en fin kveld…

    2. Å gå har bare fordeler! Jeg går ikke til jobb, men jeg går en tur før jeg drar på jobb! Da våkner jeg skikkelig, kroppen kommer igang, hue roer seg! Å gå er undervurdert altså! 🙂 klem

      1. Kjekt å gå, få luft og masse med det. Men det er så klart tungvint..Man bruker
        mye tid! Men – det er masse bonus med alt tenker jeg…
        Klem til deg… 🙂

    3. Nydelige bilder! Ja det er mange fordeler med å gå og alle monner drar. Jeg er også glad i å gå turer og er bevisst på å bevege meg mye i løpet av dagen. Lag deg en fin dag 🙂

      1. Tusen takk, ja det er så deilig…gå her og der…Tenke litt før man hopper inn i bilen..
        Gjøre en god rutine ut av det…Så etter hvert så trenger man ikke tenke så mye, man
        bare går ut den døra 🥰

    4. God morgen!
      Det er helt sikkert, man våkner! Og for et nydelig bilde da, nr 2 🙂 Lekre farger inn i morgentimene 🙂
      Trimmen får man også!
      Lag deg en fin ny dag <3 klem

      1. Tusen takk, ja ble så flott i går morges…Det var helt nydelig himmel..
        Gå er flott trim, bare man gjør det ofte..RUINE og sånn vettu…
        Klem og fin kveld… 🙂

      1. Jeg går mye, enkelte dager blir det fort 20 kilometer…
        Men men det er livet mitt….
        Tusen takk, mye å se når man er tidlig ute!

    5. Jeg synes du er veldig flink å gå til og fra arbeid. jeg har ikke vært flink til det da jeg jobbet selv om det var bare 4 minutter kjøring til arbeid:)
      Ellers prøver jeg å gå turer når vær og kroppen samarbeider:)

      1. Deilig å være ute og man får mye igjen for å gå. Så det er mye bra, men
        man må legge til mye tid hver eneste morgen da..
        Det å kjøre 10 kilometer går fort, men det å gå 10 kilometer..krever tid nok.
        Men jeg går ikke helt hjemmefra meg hver eneste dag, det blir litt mye.
        Klem…

    6. Jeg har gått mye til jobb, og det er noe eget med slike morgenturer. En egen ro, og ofte veldig vakkert, slik bildene dine viser 🥰
      Lurt å bruke bilen minst mulig 🙂
      God torsdag. Klem ❤️

      1. Tusen takk, ja det gir en helt egen ro..Særlig tidlig på morgen. Det er så fint.
        Stille for trafikk og folk..Nydelig og plutselig kan det dukke opp flotte motiv <3

    7. Vakre bilder, sånn himmel er nyyydelig <3 Blitt lite gåing i det siste, vær forkjøla og inne ei drøy uke.. men å være ute og bevege seg er en positiv ting 🙂 Klem <3

      1. Tusen takk, ja når man er forkjølet og ikke i forum..Da er det greit å ta det med ro..
        Bevege seg er alltid fint, håper alt er bra nå. Skal titte innom hos deg..Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg