Et lite skjerf

 

Da ble det kveld her i huset hos Solliv, tidligere på dagen så strikket jeg ferdig dette skjerfet. Et lite trekant-skjerf. De er så populære nå..Skjønner det godt, for det var deilig å surre rundt halsen på denne årstiden da store skjerf er litt for tidlig å bruke enda! Jeg lagde min egen oppskrift…Gadd ikke bruke penger på en oppskrift til 40 – 45 kr.  Så bare la opp 3 masker og øket hver fjerde pinne til jeg hadde det bredt nok..Strikket under en halv meter uten å øke og så begynte jeg å felle hver fjerde pinne..Til jeg hadde 3 masker igjen og da strikket jeg to sammen og felte av. Brukte pinner 3,5 eller 4 litt usikker og Merino 22. Det var et nøste jeg hadde liggende..Det er den fargen der ser på øverste bildet, litt beige og ikke grå..Fargen nedenfor lyver..

 

Original finner du her: STRIKKEKJERRING hvis du har lyset til å prøve deg på det skjerfet som alle snakker om…

 

 

 

 

Om jeg strikker originalen en gang vet jeg ikke, men jeg kommer til å lage flere av disse Solliv-skjerfene 🙂 

 

Ha en kjekk kveld…

14 kommentarer
    1. Se der, ja!🤗🧶
      Ditt skjerf ble kjempefint.🥰
      Veldig grei måte å gjøre det på.👍🏻
      Det andre er likt, bare med en i-cord kant.🤗
      De er raske å strikke og man kan lage i mange farger slik at man har et som passer til alle antrekk.🤗

      1. Tusen takk, ja – veldig kjekt å lage dette synes jeg. I-cord er jeg ikke kjent med så aner ikke hvordan
        man fixer det..Men det kan man sikkert google seg til.
        Ja, bare til å kjøre på her med masse farger – kjekt å pusle med foran TV eller sånt.
        God kveld da 🙂

    2. Nå som det begynner å bli kjølig ute, er det veldig greit med et sånt lite skjerf i halsen. Raskt er det å strikke også 😉 Ha en fortsatt fin lørdagskveld 🤗

      1. Tusen takk, veldig kjekt å strikke…Det krevde ikke så mye.
        Originalen er nok litt annerledes med denne i-cord kanten. Men går sikkert fort
        å lære seg det også.
        Varmt og godt i halsen og jeg tenker det er fint når man har på en dressjakke også, litt kult..
        Kos deg med dagen, klem…

      1. Ja, jeg liker slike prosjekter veldig godt..Og dette var deilig i halsen,
        jeg bruker jo slike små silkeskjerf også, men dette var varmere.

      1. Tusen takk, veldig praktisk og litt pyntet også dette. Så ble fornøyd, nå har jeg begynt på et til.
        Klem og fin kveld og kos deg masse.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg