Du og jeg og vi to (seilte i en tresko)

 

Du og jeg og vi to (seilte i en tresko) 

Du og jeg og vi to
seilte i en tresko.
Treskoen hvelva
du og jeg i elva.
Da vi kom til Engeland
møtte vi en spillemann.
Spillemannen spilte
til fele sprakk!
Og vi dansa, svinsa og svansa
låten den gjorde oss begge så glad.
Hjem vi reiste, seilet vi heiste
turen i tresko´n var flott, hurra!

 

Slutt på treskoene nå for tida…Men andre tider 🙂

 

Men favoritten min i alle år var tresko…Hvor ble det av dem egentlig! Kanskje man får kjøpt i Sverige! Det var kanskje der vi kjøpte tresko da vi var barn også…Men Sverige er jo Afrika nå – dit kommer vi ikke!

 

 

 

Ferja tuffer og går i hvertfall….Vi kommer oss fra A til B og fra Kråkerøy til Fredrikstad og Gressvik og til Gamlebyen! Helt topp…  #byferga

 

Nå kaffe her og nyte morgenstunden…

16 kommentarer
    1. Hei og god morgen 🙂

      Tresko finnes de! Eller “trelapper” som vi kaller de 😀 Mange mannfolk på disse kanter har tresko stående i gangen som de stikker føttene i for raskt å komme seg ut døra 😀 hehehe Svarte tresko vel og merke… og de finnes også i arbeidslivet – i helse – røde og hvite og blå og….. så tresko finnes… men kanskje ikke så flotte som da VI var små? Jeg hadde vakre blomsterfylte lakkerte tresko.. og andre flotte treso 😀

      Lag deg en fin lørdag!

      klem

      1. God kveld! Da vi var små var de kjempefine…Å som jeg elsket treskoa mine! Men der sier du noe. Det er fremdeles tresko å få tak i ja..Bare litt annet navn kanskje..Jeg skal sjekke ut! Ønsker deg fineste kvelden..Klem.

    2. He he. Jeg måtte smile. Sverige er Afrika nå for dit kommer vi ikke:)
      Tenk det at det går an å oppleve slik. Heldigvis er Norge et vakkert land:)
      Ha en fin dag:)

      1. Ja, Norge er vakkert. Men er glad i Sverige jeg..Bor jo ikke langt unna! Men akkurat nå er det veeeldig langt dit! Fin kveld videre…Klem.

    3. Tresko ja…jeg hadde noen en en gang i tiden😊 i dag har jeg crocks ( plastikktresko)

      Det tar nok ei stund til vi kommer til Afrika igjen ser det ut til😂😂
      Fin lørdag til deg😊

      1. Ja, Sverige er langt unna. Jeg får sjekke nettet som noen skriver her inne..Crocks hadde jeg også, men er nok borte tror jeg. Finner dem ikke…:) Klem..

    4. Hmmm – ja, tresko har jeg hatt… også som voksen… og de blei kjøpt her i byen mener jeg å huske! Til Sverige er det langt akkurat nå…. du får søke på nettet! Klemmer 🙂

      1. Jeg elska mine tresko. Kjøpte de sikkert i Sverige. Gjerne gule med skikkelige trebånner! Herlig…
        Ble ingen sommer uten å vrikke beina 2-3 ganger i løpet av sommeren…det hørte med! Men gode å gå i..Skal google litt jeg. Har Birkenstock, men det er ikke tresko…Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg