Det er sommer, når …

 

Når kiosken på campingen har åpnet for ny sesong.

 

Når verandadøra kan stå åpen fra morgen til kveld.

 

Når man bruker minst mulig klær.

 

Når man kan sykle ned på stranda og ta kveldsbadet.

 

Når man velger is i stedet for mat.

 

Når man bare må ha isbiter.

 

Når man drømmer om reker og hvitvin.

 

Når man er i Strømstad og spiser korv med mos sammen med måkene.

 

Når bena ikke lenger er melkehvite.

 

Når man ikke trenger å kjøpe blomster på butikken for å pynte inne.

 

Når man er ute fra morgen til kveld.

 

Når man er på holmetur.

 

Når man er på brygga i Fredrikstad.

 

Når man griller middagen på en gammel kulegrill.

 

Når man klør på et myggestikk eller flere. Men her jeg bor finnes det knapt en mygg. De blåser bort her på toppen av øya! 🙂 

 

Dere skjønner, jeg kunne skrevet masse mer! Men altså det føles ikke som sommer i dag, men vi trenger regn og det er litt kjølig ute og inne! Strømmen er dyr vet dere..Men vi må ha REGN  for det har jo nesten vært krise flere steder! Men jeg har faktisk ikke badet enda, det har ikke fristet for så varmt har det i grunn ikke vært. Det har i grunn vært sånn vanlig vårvær, ikke sommertemperaturer! 💙

 

Sommer …snart..Men ikke riktig enda…Men isplakaten har kommet på plass på campingen! Da er det SOMMER!

20 kommentarer
    1. vi er nærme sommeren men ennå er det vår selv om vi har fått litt smak av sommer :=) is ja når jeg ser plakaten så tenker jeg att isen på den stranden er fryktelig dyr ,ikke greit om en har mange barn ,kjøpte en 6 pakning på coop exstra vi til 17 kr ,kroneis :=) da går det ann .
      Ja dere trenger regn ,hos oss er det skyet og vind men vi skal se sola i dag ,jeg skal slå plen i den delen av hagen hvor jeg bygger og planter for det synes mannen er mye jobb å kjøre rundt og rundt hi hi ,men vi har sykt billig strøm i dag så det vil jeg benytte ,vi skal ned i 6 øre frem til i ettermiddag da stiger det til det doble ,dy får nyte dagen ,jeg skal nyte min i hagen i hele dag

      1. Sommeren har ikke kommet her enda, kaldt i lufta har det vært selv om sola har vært fremme.
        Men sommer blir det sikkert i juni/juli og august.
        Småis er veldig dyrt ja, skrev om softis for en stund siden og den kostet jo over 40.- og en familie da..
        Samme blir det med is fra kiosken. Dyrt!
        Jeg har også kjøpt et par pakker av den til 17.-
        Skulle bli billig strøm her i morgen leste jeg…Men nå er det for sent, har slått av alt og har mine nye rutiner på forbruket mitt.
        Kos deg i hagen da! 🙂

    2. Ja da er det sommer!
      Innlegget ditt tok meg tilbake til barndom og ungdomstid med et smil og jeg kjente duften av sommeren og de lange og late dagene 🙂

      klem

      1. Ikke sant, det var tider det..Sommeren som aldri tok slutt..
        Og man var glad og lykkelig fra morgen til kveld og badet hver eneste dag og alltid sol!
        Gode tider og gode minner! <3

    3. Jeg kan ikke hake av alle disse punktene, men jeg har begynt å ha balkongdøra oppe det meste av dagen når jeg er hjemme 😉 Om ikke lenge blir det nok flere.

      1. Ikke sant, litt blåsete og kaldt i dag…
        Men snart er det juni og da er det sommer..Men deilig med mai også!
        Når man…………
        Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg