Det er fredag her i heimen…

 

God fredag forresten!

 

Jeg pusler med mine ting det vil si rengjøring..Det vanlige greiene..Pluss at jeg tenkte jeg skulle pakke inn litt julegaver! 

 

Ute er det kaldt, litt vind i dag etter noen helt vindstille dager. Det har kommet mer snø og jeg har måket bilen og gårdsplassen..Må ut og kjøre en tur etterpå..Etter dager hvor jeg har gått til jobben og brukt all fritida mi til gåing. Men sånn er det, for meg så er det enklere å gå enn å styre med bil..med snø og is og kulde! Lettere å kle seg og bare gå ut den døra til målet..Om det tar en time eller to..

 

I går spiste jeg deilig Det smakte altså – vegetarbuffet på St. Croix – bilde over er også derfra..I dag blir det noe mat her i heimen i kveld..Nå prøver jeg å fyre opp huset og få det varmt og godt! 🙂 Hva ønsker jeg meg til jul??? Jeg ønsker meg billig strøm…Man blir lei av å fryse i sitt eget hus. Men sånn er det, jeg stenger av alle rom jeg ikke bruker og den ene stua mi. Jeg har to stuer, men altså bruker bare den med TV (det er jo fotball om dagen vet dere)..Men å varme hele huset her har jeg ikke sjans til. Og fyre med ved går på kvelden, men jeg er som regel borte hele dagen og da står jo huset der…alene..Så jeg ønsker meg billig i strøm til jul og i 2023! Men det er nok et stort ønske som er vanskelig å innfri.. 🙂

 

Fra markedet i Gamlebyen

 

Men du! Man lever……………

 

#diggmedhelg

 

 

 

10 kommentarer
    1. Godt at du lever. Er et smart trekk å stenge de rommene man ikke bruker. Skjønner godt at du ønsker billigere strøm.
      Sønnen vår som hadde kjøpt leilighet ringte kraftselskapet her i byen for å få fastpris. Det har de ikke lenger. Vi tok jo i fjor vinter og har fastpris. Et smart trekk vil jeg si. Men tror vi bør vurdere solceller på taket. Det blir noe man vil tjene på.

      1. God kvelden…Gå inn i slike avtaler nå går nok ikke.
        Man må tenke lurt til neste vinter..For det å fryse i sit eget hus er ille tråkig altså..
        Går fint når jeg fyrer med ved…Bare det at jeg er ikke så mange timene her hjemme egentlig..
        Så blir litt håpløst!
        Ønsker deg en fin kveld, her blir det fotball, klem 🙂

    2. Ja vi lever 😊
      Jeg har lita tro på at julegaveønsket ditt går i oppfyllelse.
      Jeg er så heldig å ha fått meg en god og varm leilighet jeg nå. Det er noe annet enn det iskalde huset i Sigdal.
      Kos deg med kvelden 🥰

      1. Ja, vi lever…..
        Det må være deilig for deg, husker det var mye styr med fyring og iskalde rør hos dere.
        Nå kan du nyte en lettstelt varm leilighet..Bare til å kose seg..
        Strømmen er dyr altså, men vi får håpe på en varm januar <3
        Kos deg masse med kveld – klem..Og tusen takk..

    3. Jepp, vi lever – heldigvis for det! Gode ønsker du har, håper de blir innfridd for oss alle….. men tviler….! Kos deg masse med fredagskvelden, vennen! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg