Det er alltid gøy

 

Det er alltid gøy og alltid stor opplevelse å finne vårens første hestehov! Det gir lykkefølelse og god følelse i sinn og kropp…det ruver lissom det! Godfølelsen. 

 

Vi skriver 25. mars og jeg har funnet min første. Tror det er ganske mye senere enn vanlig. Men våren har vært kald og ikke akkurat tid for å plukke blomster!  Men den som leter den finner og den som går tur hver enste dag gir aldri opp 🥰 Til slutt så gir den meg bonusen jeg har ventet på – de siste 5 månedene..November til langt ute i mars..Enkelt regnet, da har vi nok knekt vinteren dette året også og jeg vant! 🌺 Det trodde jeg nesten ikke!

 

Tussilago Farfara – latinske navnet lærte jeg på skolen og glemmer det aldri. Jeg var stor fan av biologi og pugget blomsternavn – rett og slett favorittfaget mitt sammen med matematikk…Jeg hev meg over leksene med liv og lyst. Presset blomster i alle bøker vi hadde hjemme, og lagde mange fine bilder. Borte er de, etter flere flyttinger..Men det er alltid en tid for å lage seg noe nytt..

 

Nyt kvelden, og enda en gang skal vi stille denne klokka ☀︎ jaja, får bare henge med som vanlig. 

 

 

19 kommentarer
    1. Fantastisk – en sånn ville du aldri ha funnet på disse kanter, i alle fall ikke på en god stund ennå 😀 Men kjempeflott å se. så tusen takk 😀

      1. God kvelden, ja denne er så fin og jeg ble så glad..
        Godt at du fikk litt vår herfra meg..Håper våren stormer inn døra hos dere!
        Klem og fin kveld nordover..🥰

    2. Det er lykke det!
      Jeg har verken funnet snøklokker eller hestehov 😀 Det er vinter her jeg bor, ennå… men det smelter sakte men sikkert – mellom melisdryss 😀
      God søndag til deg 🙂 klems

      1. Takk takk, ja visst er det stor lykke..Så fin der i grøftekanten.
        Voldsomt med vinter hos dere i år, blir nok en varm sommer 💚
        Kos deg masse med kvelden…klem herfra.

    3. Så fort snøen smelter og bakken tiner så dukker de opp. 💛 Litt rart å tenke på at bladene som kommer etterpå og vi ser opp sommeren er kjempestore.😀 Her er det masse snø ennå, men det har smelta mye den siste tiden 👍 Ha en fin søndag! ☀️🤗

      1. Da kommer nok Hestehoven snart til dere. Ja, de bladene de bladene…ikke fint i hagen!
        Det virker jo lovende når snøen smelter og minker. Vårtegn det, men er treg vår overalt i år.
        Kos deg masse med kvelden 🙂

    4. Hestehoven er ikke dukket opp her. Vi har altfor mye snø. Sukk. Men nydelig vær. Kjøkkenklokka er stilt en time fram. Skjønner ikke hvorfor man skal fortsette det tullet. Klem

      1. Det klokkegreiene er bare styr, skjønner ikke poenget..
        Annet enn at det er lysere på ettermiddagen. Slik at vi kommer oss ut etter jobb.
        Så kanskje det poeng der….
        Hestehov er lykke når man ser de første – klem til deg 🥰 Og fin søndagskveld.

    5. se det ja ,da er det vår og vi hvet att fargene dukker opp igjen :=) har sett etter den hos oss også ,men vi har hatt utrolig mye snø så det har nook bremset utviklingen ,men jeg rekner med att den snart er her også ,dei snakker klima,att det har blitt varmere,men hvet no ikke helt jeg ,synes vi har mer og mer snørike vintre her jeg bor iallefall

      1. Rart det der med klima, men det går vel i bølger..På lengre sikt blir det annerledes og
        mindre kalde vintere, kanskje…Ser jo bare her.
        Før var det masse skirenn og hopprenn her, men nå kommer snøen frem og tilbake hele tida. Ikke stabilt.
        Hestehov eer vakkert.

    6. Så herlig!🤩🤗🌞
      Det er noe ekstra med å finne den første hestehoven.🥰
      Her blir det nok lenge til vi ser den første, men den er nok der under godt over en halvmeter med snø.😅
      Nyt søndagen!😍

    7. Å så koselig 🥰
      Her er det for mye snø i grøftekantene og andre steder hestehoven kan titte opp, så jeg må nok vente litt før jeg får se den lille solstrålen. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    8. Fineste gule rufsetufsen! Tussilago farfara, ja…. glemmer nok aldri det navnet! Jeg var nok ikke like glad i biologi som deg – var mer sånn geografi-jente…! Men pressa blomster hadde jeg og søstra mi overalt, hihi…! Fine minner du har – og mye likt mine….! God klem <3

      1. God kvelden ja, de er så fine. Blir så glad av å se disse her altså.
        Like vi der også, Geografi var greit det også, men mer morsomt med blomster og planter og sånn..
        Og matte da, elsket det faget! 🙂 Moro med å presse blomster, kanskje jeg begynner lit med det igjen. For var så fint..
        Klem og fin kveld…🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg